AHHH, hoe heet dat programmaatje ook al weer waarmee je in een windows omgeving (NT, 2000 of XP) een andere omgeving kan simuleren, dus dat je onder bijv. Windows 2000 Linux of Unix kan draaien?
Ja, volgens mij is dat em! Ga eens even googlen. Nu ik dan toch een onzinnige topic geopend heb, even een simpel vraagje. Stel je hebt je harde schijf onderverdeeld in 2 partities, C:\ en D:\ dan kan je toch gewoon "format c:" doen en dan blijft alle info op D:\ staan?Op dinsdag 22 januari 2002 20:16 schreef us1111 het volgende:
vmware?
Yep, das een van de extreem handige dingen van partities
correctOp dinsdag 22 januari 2002 20:18 schreef Rampheerde het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is dat em! Ga eens even googlen. Nu ik dan toch een onzinnige topic geopend heb, even een simpel vraagje. Stel je hebt je harde schijf onderverdeeld in 2 partities, C:\ en D:\ dan kan je toch gewoon "format c:" doen en dan blijft alle info op D:\ staan?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:00
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Wat je op die cd van windows 2000 kon vinden en dan kon symuleren dat het programma onder windows 95/98 enz draaide
Ehh, zoiets ja. Maar bedankt allen!Op dinsdag 22 januari 2002 20:19 schreef justin01 het volgende:
Wat je op die cd van windows 2000 kon vinden en dan kon symuleren dat het programma onder windows 95/98 enz draaide
Waar, alleen ik heb wel es gehad dat toen ik format d: /s deed, m'n complete HD verkracht was, en alle files weg waren (zelfs lost and found kon NIETS meer terug halen!)Op dinsdag 22 januari 2002 20:18 schreef Rampheerde het volgende:
[..]
Ja, volgens mij is dat em! Ga eens even googlen. Nu ik dan toch een onzinnige topic geopend heb, even een simpel vraagje. Stel je hebt je harde schijf onderverdeeld in 2 partities, C:\ en D:\ dan kan je toc'h gewoon "format c:" doen en dan blijft alle info op D:\ staan?
dus niet /s gaan formatten op je D schijf als je je bestanden op C nog wilt behouden
Op dinsdag 22 januari 2002 20:27 schreef Rolex het volgende:
[..]
Waar, alleen ik heb wel es gehad dat toen ik format d: /s deed, m'n complete HD verkracht was, en alle files weg waren (zelfs lost and found kon NIETS meer terug halen!)
dus niet /s gaan formatten op je D schijf als je je bestanden op C nog wilt behouden
Verwijderd
Da's onzin. Als je met /s formatteerd is het enige wat er extra gebeurd, dat hij een bootsector extra op je D: partititie zet en de systeem bestanden copieerd na het formateren. Waarschijnlijk heb je ook de active flag op D: gezet, en aangezien dos maar 1 primaire partitie ondersteund en niet het booten vanag een extended partition, zal het zoiets zijn geweest..Waar, alleen ik heb wel es gehad dat toen ik format d: /s deed, m'n complete HD verkracht was, en alle files weg waren (zelfs lost and found kon NIETS meer terug halen!)
Je kan met een gerust hart D: formateren als je C: niet wilt aanraken. Daar zijn partities voor bedoeld.
En ja, je hardware wordt ook geemuleerd. Ik ben zelf niet zo'n fan van dit gebruik virtual machines, dus ik heb het zelf nooit gedraaid. Maar het komt er op neer dat je een laag tussen je echte hardware krijgt, wat altijd (behoorlijk) vertragend kan werken.
Je videokaart zal een cirrus o.i.d. zijn en je netwerk kaart altijd b.v. een 3com. De gangbare merken worden geemuleerd ivm. compatibiliteit t.o.v. van het guest o.s.
Bedankt voor de info!Op dinsdag 22 januari 2002 20:48 schreef us1111 het volgende:
[..]
Da's onzin. Als je met /s formatteerd is het enige wat er extra gebeurd, dat hij een bootsector extra op je D: partititie zet en de systeem bestanden copieerd na het formateren. Waarschijnlijk heb je ook de active flag op D: gezet, en aangezien dos maar 1 primaire partitie ondersteund en niet het booten vanag een extended partition, zal het zoiets zijn geweest..
Je kan met een gerust hart D: formateren als je C: niet wilt aanraken. Daar zijn partities voor bedoeld.
En ja, je hardware wordt ook geemuleerd. Ik ben zelf niet zo'n fan van dit gebruik virtual machines, dus ik heb het zelf nooit gedraaid. Maar het komt er op neer dat je een laag tussen je echte hardware krijgt, wat altijd (behoorlijk) vertragend kan werken.
Je videokaart zal een cirrus o.i.d. zijn en je netwerk kaart altijd b.v. een 3com. De gangbare merken worden geemuleerd ivm. compatibiliteit t.o.v. van het guest o.s.
Pagina: 1