partition magic geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
ik heb de search al gebruikt, hier kon ik niet goed mijn oplossing in vinden.

Ik heb m'n 38Gb schijf ingedeeld in partities van:

2Gb(winXP),2Gb(win2000),10Gb(programs),

20Gb(software),4Gb(temp/download)

helaas had winXP weer niet genoeg aan 2Gb. Daarom wou ik dus de eerste 2 partities naar 3Gb verzetten en dat van die 20 afhalen.

krijg ik dus het volgende:

3Gb(winXP),3Gb(win2000),10Gb(programs),

18Gb(software),4Gb(temp/download)

hiervoor moet er dus een partitie kleiner(software), de partie van 10(programs) ervoor verschoven worden en die van van win2000 word vergroot en verschoven en die van winXP vergroot

ik liet alles in een keer achter elkaar uitvoeren.

het eerste kleiner maken was geen probleem, daarna moest ie gaan verschuiven kreeg ik een error:

"2003: file size dow not match FAT allocation for file"

ik ook in win2000 gedaan en ja hoor hij ging door tenminste, het kleiner maken van 20 naar 18 was gebeurt, via win2000 verschool ik de 10Gb(programs) maar ook daarna de error:

het lijkt dus wel als ik 1 ding doe ik die error krijg en ik heb verder niet nog meer besturingsystemen ;)

ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen!!

heel erg bedankt.

mr._Anderson

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

OK, standaardmethode voor dit soort systeemingrepen:
*voer een volledige scandisk uit
*voer een volledige defrag uit
*boot naar dos, desnoods met diskette
*Voer partition magic uit.
*doe alles stap voor stap.

Als je nu nog fouten hebt mag je naar PowerQuest mailen.

geleive geen PM vragen meer te stellen.
Zie search.
Geen zin meer om ze te beantwoorden als mensen toch gene handleidingen meer lezen.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
dat is niet waar, ik heb de search gebruikt waar ik niet verder mee kon.

ik heb ik op de site gekeken waar ik het volgende moest doen: CHKDSK /F

dit hielp nix

ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Wat jij wilt kan niet in een keer.je moet eerst ruimte maken.daarna de primary en de extended space de gewenste grote gaan geven.je kan nmlk niet in een keer de partities in de extended space kleiner maken en dan die ruimte aan de primary toevoegen.Wat jij wilt kan wel met partition magic 7.0,maar het is ff zoeken en proberen als je daar niet zoveel ervaring mee hebt.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
sorry voor de onduidelijkheid maar ik gebruik partition magic 7.0 (pro)

wat ik zo raar vind is dat ik eerst iets in winXP doe, dan zegt ie dat dat niet gaat, vervolgens lukt het wel in win2000 maar stopt hij er ook mee naar het verplaatsen.

ik hoef dus nu nog alleen maar win2000(logisch extended station) opte schuiven en groter te maken en winXP(primair station) groter te maken.

zou je AUB ff kunnen zeggen hoe ik dit dan moet aanpakken

heel erg bedankt mr._Anderson

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Die partitie waar ie op vast loopt checken met scandisk, zo te zien is er met de FAT van die partitie iets mis.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Probeer de Rescue diskettes eens te maken en daar mee op te starten en vanuit daar de partities te resizen.
Dan heb je even niks met windows zelf te maken.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
ik heb inderdaad even de partities waarbij hij begint te zeiken een 'checkdisk' over laten lopen en toen deed hij het weer gelukkig. alleen dit had ik al eerder gedaan via de 'help' van hun site waar stond bij error 2003: run chkdsk /f

maar het moet dus chkdsk 'drive' /f zijn!!
(bijv. chkdsk D: /f)

ach, hij doet het weer :)

iedereen bedankt!!

• Atomsk
  • Laatst online: 16-04 01:40
Heb zelf het idee dat eerdere versies van PM (5.x enzo) heel wat betrwouwbaarder werken. Een tijd terug was ik ook wat partities met PM7 aan het resizen en toen bleef het programma op een gegeven moment hangen. Het was niet gecrashed, maar deedt gewoon niets meer.. uren lang. Heb ik dus op een gegeven moment maar gereset.. en toen waren natuurlijk heel veel bestanden beschadigt. :(

Altijd eerst backuppen dus voordat je met PM begint.

_██_
(ಠ_ృ)

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 14:37 schreef Atomsk het volgende:
Heb zelf het idee dat eerdere versies van PM (5.x enzo) heel wat betrwouwbaarder werken. Een tijd terug was ik ook wat partities met PM7 aan het resizen en toen bleef het programma op een gegeven moment hangen. Het was niet gecrashed, maar deedt gewoon niets meer.. uren lang. Heb ik dus op een gegeven moment maar gereset.. en toen waren natuurlijk heel veel bestanden beschadigt. :(

Altijd eerst backuppen dus voordat je met PM begint.
hmm, ik had anders het idee dat PMpro7 het bij mij niet slecht deed, ondanks het chkdsk probleem. Verder ging alles vlot en in 1 keer goed. Maja, backup maken is veiliger maar ook zoveel werk :D

het blijft gewoon riskant om op je HDD met partities te gaan schuiven en resizen. Het beste is gewoon ff goed nadenken als er nog nix opstaat om zo de HDD goed in te delen en als je dan Windows/Linux installeert gewoon zo laten. Maja, ik kwam ruimte te kort, windows ging nogal gortig met de 2Gb om...dus ja wat moet je dan :P

mr._Anderson :)

Verwijderd

je kan proberen na een algehele check en hopen dat er niks fout gaat overal ntfs van maken.
convert /fs:ntfs

ik heb het vermoede dat dit misschien wel kan helpen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 22 januari 2002 20:12 schreef mr._Anderson het volgende:
het eerste kleiner maken was geen probleem, daarna moest ie gaan verschuiven kreeg ik een error:

ik ook in win2000 gedaan en ja hoor hij ging door tenminste, het kleiner maken van 20 naar 18 was gebeurt, via win2000 verschool ik de 10Gb(programs) maar ook daarna de error:

Komt me bekend voor alleen heb ik een iets kleinere stap uitgevoerd:

D-partitie verkleind en de ruimte bij de C-partitie eraan vast geplakt. Dus moest het begin van D opschuiven naar 'rechts'.

Ook ik kreeg die foutmelding (welliswaar maar 1 x... misschien omdat er bij mij maar 1 ding was opgeschoven).

Ik heb toen gereboot en had verwacht dat het een probleem zou worden.

Niet dus. Hij ging na rebooten lekker verder. Toen dacht ik dat hij de boel ongedaan zou maken.

Na nog een reboot verwachtte ik dus de oude instelling weer te zien. Alleen waren alle wijzigingen netjes doorgevoerd. Ik heb nog geen problemen gehad sindsdien.

Gedaan onder XP btw.
Pagina: 1