Cheaten in Multiplayer games

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:19
Hi all,
Ik ben bezig met een artikel over cheaten in multiplayer games.
Graag wil ik wat meningen hebben over cheaten, zoals wat jullie er van vinden en of jullie het zelf eens hebben gedaan en zo ja waarom of waarom niet? :? (je mag het ook mailen, je naam blijft buiten schot)
Maar ook een mening over hoe ver je mag gaan bij het opsporen en wat doe je als je iemand verdenkt van cheaten.
Ook wil ik graag weten wat jullie zeggen als iemand anders een mede gamer uitscheld voor cheater, doen jullie mee of ga je eerst zelf uitzoeken of het wel waar is?
Graag alleen serieus reply's

(dit is niet bedoeld als spam maar gewoon wat meningen voor me artikel)

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

BaatZ

Prullenbakker :?

Cheaten in MP games is uit den boze.
je verneukt het spel voor iedereen.

MAAR: als je je moraal opzij zet en zelf gaat cheaten, merk je dat het best wel kicken is :o
iedereem aanbid je, omdat je zo goed bent. Tis eigenlijk de grootste vorm van leedvermaak...
maar: het is moreel niet aanvaardbaar.

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• R4NCOR
  • Laatst online: 02-02 17:39

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik heb om eerlijk te zijn een chronische hekel aan cheaters. Ze verpesten voor alle anderen het spel, en daarnaast ook nog eens de community. Ben je nu lekker aan het schieten, word je door de eerste de beste n00b al voor cheater uit gemaakt :( Ik krijg bijna zin om weer eens een gigantische flame richting cheaters te schrijven :+

Zelf heb ik tegen bots gecheat, om te kijken wat die mensen er nou zo leuk aan vinden, en om het makkelijker te herkennen en zo onze server cheatvrij te houden.

• Schuey
  • Laatst online: 02-02 12:00
Ik vind gewoon (klinkt dom) dat in multiplayer de cheat functie niet eens aanwezig moet zijn. Cheaten bederft zeer veel van de gameplay, kijk maar naar Diablo1&2, bijna allemaal cheaters. Zo is het niet leuk meer en als dat zo doorgaat speelt niemand meer iets online vrees ik, en dat maakt nu net dat de meeste spellen langer meegaan door hun online functie.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Op dinsdag 22 januari 2002 19:43 schreef DarkJedi het volgende:
Hi all,
Graag wil ik wat meningen hebben over cheaten, zoals wat jullie er van vinden en of jullie het zelf eens hebben gedaan en zo ja waarom of waarom niet? :? (je mag het ook mailen, je naam blijft buiten schot)
Maar ook een mening over hoe ver je mag gaan bij het opsporen en wat doe je als je iemand verdenkt van cheaten.
Ook wil ik graag weten wat jullie zeggen als iemand anders een mede gamer uitscheld voor cheater, doen jullie mee of ga je eerst zelf uitzoeken of het wel waar is?

Cheaten is onsportief en zielig. Heb zelf nog nooit gecheat. Wel 1 keer wallhack gebruikt om een demo van een cheater (die hierdoor later ook gepakt is) te bekijken.

Hoever je mag gaan als je iemand verdenkt.. hangt van de situatie af.. ik heb een keer een hele verdachte demo met wallhack bekeken, maar er wel voor gezorgd dat al die rotzooi meteen daarna er weer af lag.. als je daarna met een cheat violation betrapt wordt, ook al cheatte je niet, is het je eigen schuld.. (was trouwens ook op mn 2e PC)

Als iemand een persoon van cheaten beschuldigd neem ik het bijna altijd voor die persoon op, behalve als ik er zelf ook echt duidelijke twijfels bij heb..

Hoop dat je hier wat mee kunt :? en eventuele verdere vragen hoor ik nog wel..

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 15:43
Leuk, voor welk blad of zoiets schrijf je dit?

Mijn mening over cheaters: :r

* buzz vind dat wel een beetje kort voor zo'n interessante vraag

Mijn mening over cheaters2 :

Cheaters zijn mensen die niet goed genoeg zijn in een bepaald spel, en daarom een bepaald middel gebruiken om beter te zijn/lijken .

Dit is erg jammer, omdat het de persoon in kwestie een oneerlijke voorsprong heeft bij het spel, waardoor het spel of de overwinning en wedstrijd dus eigenlijk nutteloos zijn.

Dit is een beetje in het kort wat mensen er vervelend aan vinden, ik weet niet of het een mooi geformuleerde en duidelijke mening is, maar dit is ongeveer wat ik erover denk.

Het jammere aan dit soort mensen is, is dat ze ook nog zelf vinden dat ze goed zijn. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe iemand zo bekrompen kan zijn, maar ik heb zelf wel eens een CS cheat uitgeprobeerd, dit was in Beta 7.1 voor punkbuster en al die zooi, en het werd gewoon te makkelijk.

Ze vergallen het plezier voor de rest. Maar dit hebben ze zelf niet door, of vinden het niet interessant, het gaat ze om het aanzien die je ermee verkrijgt.

Ik denk dat ik op een lanparty iemand vol op zijn bek zou slaan, als ie opeens zou laten zien dat ie zonder cheats nix is.

Dit is wel een leuke thread die ga ik ff volgen, ik hoop dat er wat interessants gepost word.

Geef ff url als artikel af is.

• BaatZ
  • Laatst online: 10-12-2025

BaatZ

Prullenbakker :?

Op dinsdag 22 januari 2002 19:46 schreef Schuey het volgende:
Ik vind gewoon (klinkt dom) dat in multiplayer de cheat functie niet eens aanwezig moet zijn.
wat je hier zegt is wel erg dom :o
Cheat functies zijn in echte games niet aanwezig (dus je weet al wat voor game de diablo series zijn >:) )
in de meeste games is de cheatfunctie UITGESCHAKELD in de MP mode, maar programmeurs schrijven zelf (proxy) cheats en hack-dll's die het richten, door muren kijken etc. makkelijker maken...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:47
Cheaten is gewoon erg K*T, zelf heb ik het een keer gezien bij RTCW, was ik aan het spelen, zat een engenier heel veel Granaten te gooien :?...

Nu zeggen ze ook dat dat een "bug" is :(, jammer want zo bedref je wel het spel

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• buzz
Op dinsdag 22 januari 2002 19:49 schreef devv05 het volgende:
Je mag je ondertitel wel eens aanpassen, @ is er al effe meegestopt :P maar dat wist je vast al :D

Vind het jammer trouwens. Weer een goede clan die neer gaat :(

• buzz
Op dinsdag 22 januari 2002 19:50 schreef Mad-Cow het volgende:

[..]

Cheat functies zijn in echte games niet aanwezig (dus je weet al wat voor game de diablo series zijn >:) )
in de meeste games is de cheatfunctie UITGESCHAKELD in de MP mode, maar programmeurs schrijven zelf (proxy) cheats en hack-dll's die het richten, door muren kijken etc. makkelijker maken...
Wat je vergeet is dat het exploiten van bugs ook een cheat is, kijk naar het in een ander topic door mij genoemde "dupen" in Diablo I

• .GoO
Op dinsdag 22 januari 2002 19:51 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Je mag je ondertitel wel eens aanpassen, @ is er al effe meegestopt :P maar dat wist je vast al :D

Vind het jammer trouwens. Weer een goede clan die neer gaat :(
Aarz still roels en will be back.. ooit :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 11:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Cheaten is zooo lame :r

Alles mag naar mijn mening in de strijd gegooid worden om het tegen te gaan!

De oplossing (in sommige games) is niet eens zo moeilijk. Neem StarCraft, volgens mij is een maphack een extern programmaatje, dat je moet starten tijdens het spel. Als je ALT-TAB disabled, kan er nix gestart worden, right?

'k Heb 't zelfs al naar Blizzard gemaild >:)

Dividend for Starters

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45

Vos

AFCA

Ik denk dat een zeer groot deel van de cheaters cheat om de mede-spelers het leven zuur te maken. Ze kicken op mensen die op hun schelden en helemaal gek worden van de cheater in kwestie.

• Schuey
  • Laatst online: 02-02 12:00

[..]

zei toch dat het dom was :)

Verwijderd

ik ben te dom om te cheaten, lukt me niet, had es geprobeert om te kijken hoe het was maar dan kan je niet eens op een server komen.

Iedereen zal zeker zeggen dat cheaten stom is en heel lame etc.

Verwijderd

cheaten is gewoon zeer laag je mag je zelf vind ik niet mmeer een gamer noemen ik heb er de pest aan mensen cheaten gewoon omdat ze jaloers zijn op de mensen die het spel wel kunnen of net dat ene plekkje kunnen berijken dan een ander blijf gewoon veel oefeneen en je hebt geen cheat meer nodig kill the cheaters kijk maar eens op rf ook veel cheaters maar ik kill the cheaters gewoon kunnen ze vliegen in rf hij valt wel mooi naar beneden hoor geeft me weer een kick
thx ddvw

• urf
  • Niet online

urf

Cheaten vern**kt het hele doel van online gamen. Als iemand word verdenkt van cheaten kijk ik eerst ff met hem mee om te kijken of het waar is (dan zie je vaak wel het verschil tussen goed zijn en cheaten).

Zelf heb ik in multiplayer games nog NOOIT gecheat. Ik weet niet hoe het moet en ik wil dit niet weten ook.

Mijn mening: als je wilt cheaten --> singeplayer :)

Verwijderd

Cheaten is voor mensen die niet de capaciteiten bezitten om het desbetreffende spel zonder cheats tot een goed einde te brengen............errug zielig trouwens :(
laat staan om medeleven te tonen voor de mede-spelers..........nog zieliger :(

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Ja cheaten is lame, want je bederft voor iedereen het spel. Ik heb het zelf nooit gedaan, want ik weet hoe vervelend het is en hoe kwaad ik daar zelf soms van kan worden als iemand cheat :P .

Meestal valt het wel op als iemand cheat, bijvoorbeeld als hij alleen maar headdies maakt of soms erg snel loopt.

En als het erg duidelijk is dat iemand cheat moet hij/zij gewoon gebanned worden voor een maand en als hij/zij het dan nog een keer doet dan een eeuwige ban.

( ik heb het hier over CS natuurlijk ;) )

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2025
Iedereen heeft het al gezegd, maar cheaters zijn idd enorme spel verdervers. Ik zelf ben pas sinds kort begonnen met MP spellen te spelen (CS, RTCW), en moet dus nog het nodige leren. En dit wordt door alle cheaters nog xtra moeilijk gemaakt, door al die *#&$ cheaters krijg je niet eens de kans om het spel een beetje onder de knie te krijgen. Als je zonodig wil cheaten doe dat dan in singleplayer en val geen andere spelers lastig in multiplayer die wel een eerlijk potje willen spelen.

iRacing Profiel

Verwijderd

kheb ook een hekel aan cheaters vooral in cs
als ik merk dat er een cheater in de game zit ben ik dan ook gelijk weg :(

• Loev
Op dinsdag 22 januari 2002 20:41 schreef Akropolis het volgende:
Meestal valt het wel op als iemand cheat, bijvoorbeeld als hij alleen maar headdies maakt
Kijk daar heb ik dus ook een hekel, als men headdies maakt is men direct een cheater? :?
Ik heb een vriend en die schiet zo ongelooflijk raar met een Ak47, van de 10 kills zijn 9 Headdies en hij cheat never de nooit (heb vaak op zijn pc gespeelt)
Je moet niet direct mensen uitschelden als betere skills hebben dan jezelf.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan geinig zijn is multiplayer games, als iedereen ze gebruikt. Maar als niemand het weet is het echt lame

Verwijderd

idd heb ik ook welleens dan weet je gewoon dat tie achter het muurtje zit en je weet dat de m4 door de muur heen kan schieten dan dus knal je hem overhoop door het muurtje dan ben je vaak metteen een vieze cheater of wat dan ook

kheb het altijd over Counter-Strike welke game anders? >:)

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Nee met vaak headdies bedoel ik als er 5 CT'ers aan komen en 1 Ter. dan dat hij ze dan b.v allemaal met headdie neerknalt. dan hoeft het ook nog geen cheater te zijn maar als dat vaker gebeurd dan valt dat toch wel op.

(oh en ik scheld ze niet uit... ;) ik hou het mooi voor mezelf)

Verwijderd

Toevallig vrijdag nacht in Red Faction, kom ik in een CF veld, vliegt er een goozer door het beeld !

Maar iedereen wou wel weten hoe hij dat nou voor elkaar kreeg. :Y)
Hij had de server wel "test" genoemd. En dan mag het van mij ook, als iedereen in een veld cheat dan zien ze maar wie er het meeste cheat. :) Maar de fun is er dan wel snel af.

Als ik ook maar het vermoeden heb dat er iemand vals speelt dan ben ik weg.

• Loev
Ok, het is je vergeven :)

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

LOL :) maar nee ik verdenk niet snel iemand en ik scheld dus niet in games. want het haalt toch niks uit...

• .GoO
Op dinsdag 22 januari 2002 20:41 schreef Akropolis het volgende:

Meestal valt het wel op als iemand cheat, bijvoorbeeld als hij alleen maar headdies maakt of soms erg snel loopt.
Wat een onzin.. Jij hebt blijkbaar weinig spelervaring.. Het zijn vaak JUIST mensen van wie je het niet verwacht, en is ZEER moeilijk te herkennen en te bewijzen..

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Op dinsdag 22 januari 2002 20:51 schreef Akropolis het volgende:
Nee met vaak headdies bedoel ik als er 5 CT'ers aan komen en 1 Ter. dan dat hij ze dan b.v allemaal met headdie neerknalt. dan hoeft het ook nog geen cheater te zijn maar als dat vaker gebeurd dan valt dat toch wel op.

(oh en ik scheld ze niet uit... ;) ik hou het mooi voor mezelf)
Je vergeet een stuk te lezen :P , En als je zo goed bent als ik het hier beschijf, dan use je echt speed ofzow

• .GoO
Op dinsdag 22 januari 2002 21:00 schreef Akropolis het volgende:
Je vergeet een stuk te lezen :P
Ja sorry, ik lees normaal gesproken van boven naar onder :P

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:48

Phydomir

Dennis

Ik noem zelf nooit iemand een cheater en heb zelf in MP games ook nog nooit gecheat. Ik vind het maar een zielig gedoe. En de mensen die cheaten houden zichzelf toch alleen maar voor de gek, ze denken dat ze goed zijn, maar als ze echt spelen winnen ze nog nie eens van een newbee.
Meestal als iemand cheater wordt genoemd reageer ik met "Why and How is he cheating" , meestal krijg je geen antwoord, en dan weet je genoeg :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

ik doe cheate maar niet in multiplayer verneuk je het helemaal in cs zitte all1 maar cheaters laats speelde ik cs en 1 HEEL team was aan het cheate

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Een heel team is wel errug veel ;) , Max wat ik dacht ( :P ) dat een cheater vwas, was 3

Verwijderd

Ik heb dit topic zo eens doorgelezen, maar voordat ik in ga op dit topic zal ik eerst ff vertellen hoe ik game.

Ten eerste koop ik geen enkel spel, ik download alles....dat betekent dat ik met RTCW niet eens zou kunnen multi playen. >:)
Maar goed: zelf speel ik eigenlijk alleen maar single play en daarbij cheat ik in 95% van de gevallen. Multi playen heb ik eigenlijk 2 dagen geleden weer eens geprobeerd: ff een potje UT.....vond er geen zak aan: ging me te snel, maar het voornaamste is: een beetje op futuristische wezens knallen.....nee ik knal liever op menselijke poppetjes, dus UT is niks voor mij. Half Life kreeg ik niet aan de praat in multiplayer mode....later nog maar eens proberen.
Ik heb nog nooit gecheat in multi player mode, maar ja: ik denk dat ik in mijn leven misschien 15 minuten gemulti played heb via het internet.
Of ik zou gaan cheaten in multi player mode......ik weet het niet...misschien.

Maar goed, wat ik nog ff kwijt wil is dat sommige mensen het wel heel hoog opnemen. Het komt op mij over alsof ze er een wetsvoorstel van willen maken: dat het wettelijk wordt vastgelegd dat cheaten in games verboden is. OK, dat men roept: cheaten is zielig, voor lamers...a la, daar kan ik best inkomen en dat je er pissig over wordt: daar geef ik je geen ongelijk in, maar ik vind wel dat sommige het wel heel hoog opnemen: alsof de wereld vergaat als er gecheat wordt. Ik vraag me af: ben je dan niet nog zieliger dan de cheaters zelf (als je een cheater al zielig kunt noemen) ? Mijn antwoord daarop is: ja, er zijn ergere dingen in het leven hoor.

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik zit altijd op een server waar ik beperkte admin rechten over heb. Na een bepaalde tijd zitten er vaak delzefde mensen waarvan je dus al weet dat ze niet cheaten. Sommige cheaters zijn makkelijk herkenbaar. Die worden dus ook snel gebanned.

Maar er zijn ook cheaters die best goed kunnen spelen maar dan ook met een cheat. Die weten dus hoe ze zich moeten gedragen met zon cheat. Die gaan dus niet rond draaien om te kijken of er iemand achter een muurtje staat. Aangezien de server best goede anti cheat detectors heeft zijn er soms een paar die na een uur alsnog door de server gebanned wordt om dat die een .dll vindt op hun harde schijf van een cheat prog.

Als er dus geroepen wordt dat er weer een cheater is ga ik degene eerst ff een paar minuten spectaten totdat ik zeker weet of hij cheat of niet. Want daarmee voorkom je de vote_kick zodat ie weer terug kan komen. Want die persoon wordt dan gewoon gebanned als hij inderdaad cheat. Als het niet zo is zeg ik het tegen de andere dat het niet zo is. Dan issie dus gewoon goed.

Maar cheaters in het algemeen vind ik behoorlijk irritant. Zeker als ze zeggen dat ze niet cheaten en het toch zo blijkt te zijn. Je kan er daarna wel hard om lachen.

Er worden zelfs clan members gepakt. Tja, beetje jammer als zij 'echte' wedstrijden spelen. Het zou handig zijn als er een lijst is van die clans waar cheaters in voorkomen. Dan wordt het weer een stuk makkelijker om er cheaters tussenuit te halen.

I'll be back

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Op dinsdag 22 januari 2002 21:10 schreef jeroen1107 het volgende:
Ik heb dit topic zo eens doorgelezen, maar voordat ik in ga op dit topic zal ik eerst ff vertellen hoe ik game.

Ten eerste koop ik geen enkel spel, ik download alles....dat betekent dat ik met RTCW niet eens zou kunnen multi playen. >:)
Maar goed: zelf speel ik eigenlijk alleen maar single play en daarbij cheat ik in 95% van de gevallen. Multi playen heb ik eigenlijk 2 dagen geleden weer eens geprobeerd: ff een potje UT.....vond er geen zak aan: ging me te snel, maar het voornaamste is: een beetje op futuristische wezens knallen.....nee ik knal liever op menselijke poppetjes, dus UT is niks voor mij. Half Life kreeg ik niet aan de praat in multiplayer mode....later nog maar eens proberen.
Ik heb nog nooit gecheat in multi player mode, maar ja: ik denk dat ik in mijn leven misschien 15 minuten gemulti played heb via het internet.
Of ik zou gaan cheaten in multi player mode......ik weet het niet...misschien.

Maar goed, wat ik nog ff kwijt wil is dat sommige mensen het wel heel hoog opnemen. Het komt op mij over alsof ze er een wetsvoorstel van willen maken: dat het wettelijk wordt vastgelegd dat cheaten in games verboden is. OK, dat men roept: cheaten is zielig, voor lamers...a la, daar kan ik best inkomen en dat je er pissig over wordt: daar geef ik je geen ongelijk in, maar ik vind wel dat sommige het wel heel hoog opnemen: alsof de wereld vergaat als er gecheat wordt. Ik vraag me af: ben je dan niet nog zieliger dan de cheaters zelf (als je een cheater al zielig kunt noemen) ? Mijn antwoord daarop is: ja, er zijn ergere dingen in het leven hoor.
Ja er zijn idd ergere dingen in het leven, maar je vergalt wel het spel voor de rest van de spelers, die er meestal na verloopt van tijd uitgaan omdat er toch niks meer aan is... Dus zo blijkt wel dat die mensen zich dan dus aan die cheater ergeren. Dus dan zeg jij dat een groot deel van die mensen zielig is en de cheater een beetje? of zie ik dat verkeerd?

• .GoO

[onzin verhaal]

[/onzin verhaal]
ga toch weg man, je weet niet waar je het over hebt }:O

• Loev
Ik vraag me af: ben je dan niet nog zieliger dan de cheaters zelf (als je een cheater al zielig kunt noemen) ? Mijn antwoord daarop is: ja, er zijn ergere dingen in het leven hoor.
Goed punt jeroen!
Bedankt ik verwerk het in me artikel.

Verwijderd

ik vind de makers van het spel ook wel zielig dat er nix aan doen dat cheaters MP spellen verneuken

Verwijderd

maar ik vind wel dat sommige het wel heel hoog opnemen: alsof de wereld vergaat als er gecheat wordt. Ik vraag me af: ben je dan niet nog zieliger dan de cheaters zelf (als je een cheater al zielig kunt noemen) ? Mijn antwoord daarop is: ja, er zijn ergere dingen in het leven hoor.
Zeg, als je je helemaal in een spel stort, wat meestal in een MP gebeurd, dan wil je wel fair play.Jij en vele anderen hebben uren gespeeld om op een niveau te komen dat lekker is. En dan komt er een kl@@tz%k aan die de boel loopt te flessen, omdat die zonder cheat niet meekomt. Dan heb je een goed recht om het hoog op te nemen.

Wat is daar nu zielig aan? Weet waar je over praat. :{

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Hi all,

Misschien moet je het artikel over cheaten op Gamers.nl eens lezen (nieuwsposting van vandaag). Kom je vanzelf op een discussie op gameparty.net terecht over iemand die eruit gekicked is i.v.m. vermeend cheaten. Ook leuk om te lezen hoe kinderachtig sommige mensen zijn en hoe er gemanipuleerd word op lan-parties :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:51

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 22 januari 2002 22:03 schreef mr.oncreatief het volgende:
ik vind de makers van het spel ook wel zielig dat er nix aan doen dat cheaters MP spellen verneuken
dat is dus echt bullshit, omdat er gewoon niets aan te doen is. Net als bij netwerkbeveiliging: de enige onkraakbare computer is er een die niet op het netwerk is aangesloten.
Natuurlijk zijn er manieren om het erg moeilijk te maken, maar er is altijd wel omheen te werken, aangezien de server geen controle heeft over datgene wat er op de client gebeurt

Verder even een niet relevant vraagje: koop jij spellen of download je ze?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ik cheat niet.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-01 17:41
Cheaten is KUT. Kijk naar Diablo 2 en Counterstrike, en je merkt waarom. Maar ja, sommige kanslozen kunnen niet winnen zonder te cheaten.

Ik heb ook een tijdje online UT gespeeld, Instagib, maar op een gegeven moment kwamen bij sommige bots de stralen uit de reet, oftewel, dat verziekt gewoon het hele spel.

Wat ik ook niet snap, wat voor lol heb je wanneer je cheat, ik heb juist fun wanneer ik in bv Quake 3 rond aan het springen ben en aan het proberen om anderen te raken met railgun. Dit gaat mij meestal niet zo goed af (met een paar vrienden word ik altijd genadeloos afgemaakt), maar als ik ze dan raak geeft mij dat wel een "voldaan gevoel" :).

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Ik cheat zelf niet (alleen om te testen dan) want dat is gewoon vet irri je doet je best en dan komt er iemand die je neerknalt terwijl die helemaal geen skills heeft. Wel kijk ik af en toe demo's van cheats en als er nieuwe cheats zijn probeer ik zo snel mogelijk te weten te komen wat ie kan desnoods door hem te testen op bots, ik praat hierover CS. Wat ontzettend irri is en wat hopelijk bij CS 1.4 over zal zijn dat het argwaan dat je een cheater bent afneemt. Zoals ditte:

Ik heb 1x gecheat op een duitse server en ze zeiden niks ik schoot onmogelijke dingen raak en ze zeiden niks kom ik binnen zonder cheat (en andere nick) knal ze wel af maar dat gaat een stuk moeilijker en ik ga zelf een paar keer dood en dan gaan ze zeiken dat ik een cheater ben. <--- Dat zuigt!!

• .GoO
Op dinsdag 22 januari 2002 23:07 schreef FleshY het volgende:
Ik cheat zelf niet (alleen om te testen dan) want dat is gewoon vet irri je doet je best en dan komt er iemand die je neerknalt terwijl die helemaal geen skills heeft. Wel kijk ik af en toe demo's van cheats en als er nieuwe cheats zijn probeer ik zo snel mogelijk te weten te komen wat ie kan desnoods door hem te testen op bots, ik praat hierover CS. Wat ontzettend irri is en wat hopelijk bij CS 1.4 over zal zijn dat het argwaan dat je een cheater bent afneemt. Zoals ditte:

Ik heb 1x gecheat op een duitse server en ze zeiden niks ik schoot onmogelijke dingen raak en ze zeiden niks kom ik binnen zonder cheat (en andere nick) knal ze wel af maar dat gaat een stuk moeilijker en ik ga zelf een paar keer dood en dan gaan ze zeiken dat ik een cheater ben. <--- Dat zuigt!!
Stoer :Z

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-02 10:46
Op dinsdag 22 januari 2002 23:07 schreef FleshY het volgende:

Ik heb ook vaak genoeg ge-OGC ed (beta 6 nogwat)
En wat anderen daar van vinden boeit me geen ene @#$@.

Is wel grappig om te zien hoe die gasten reageren.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f.stevens/de_dust20006.jpg

Het enige nadeel van cheats is dat je er niet trots op kunt zijn :D Die scores stellen niet veel voor, maar wat niet cheatende mensen vergeten is dat het met cheats niet altijd zo geweldig makkelijk gaat..

Dan speel je zonder cheats en dan nog zeiken ze (wel anderen dan die van OGC) nog.. Dingen van K@NKER NERD, etc rot toch op etc.

Lang leve de lol, die gastjes hebben geen normaal leven die zo reageren. Die maken de multiplayer games zo kapot, met al dat domme gelul, en dat terwijl ze van nix weten en vet noob zijn.

Wat je nooit moet doen als je een cheater ziet, is er op ingaan, dan vind ie juist lachen (ik ook btw)

Maar goed, lang leve de lol, en neem het niet te serieus, en zie je een cheater, ga dan naar een andere server.
Heb je alleen strikerz in je favorieten, dan doe je iets niet goed :o
j/k

Verwijderd

cheaters zijn lame. Alleen ik denk dat iedreen het daar wel over eens is. Mischien de cheaters zelf ook wel. Alleen wat heb je aan cheaten? Nix. Ok je bent goed op internet alleen ja naar een LAN gaan kan je niet omdat je dan door de mand valt en op LAN's valt er juist de eer te halen.

dus waarom cheaten. Ik snap het zelf niet. Het is juist toch cool als je gewoon zonder cheats wint. Daar hou ik een lekker gevoel aan over. Heerlijk gewoon. Kan niet geloven dat als je cheats gebruikt dat je dat ook hebt.

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Dit gaat allemaal over CS:
ik heb zelf 1 keer OGC geinstalleerd (Ben admin op public server van mn clan, als je het 1 keer gebruikt hebt is het heel makkelijk te herkennen)
maar bij mij schoot ie er telkens boven. ik moest em instellen op shoot the crouch en dan knalde die headies. Ook was autoshoot niet te doen op lange afstand, want dan blijft ie maar maaien terwijl je toch niks raakt.

Maar ik heb het op een LAN werkend gezien en het is echt een killer. Gast komt op 200 meter afstand de hoek om en de cheater met zn Mp5 knalde em in 3 schoten af.

Verder ben ik op diezelfde clanserver wel eens uitgemaakt voor cheaten, en dan blijkt maar weer dat als je ff een goeie map speelt dat je best op een cheater lijkt. vooral met mijn speelstijl.
Ik kijk om de haverklap achter me. soms krijg ik het gevoel dat er iemand achter me rent die op het punt staat de hoek om te komen en me af te knallen. Lijk je best wel een cheater als je dan ineens omdraaid en die gast headshot. Heb heel vaak aan het begin van de ronde dat ik weet hoeveel vijanden mijn kant op zullen komen, en 8 van de 10 keer klopt dat ook.
Verder kan ik iedereen die een wallhack nodig heeft een 5.1 sound systeem aanbevelen. Ik hoor echt perfect waar iedereen is. dus als iemand de hoek om komt en vlak daarvoor begin ik al op em te schieten lijk ik ook best cheaterig :)

dus wat iemand al zei, het is heel moeilijk om een cheater te onderscheiden van een goede speler of een CSer met een goed instinct die weet wanneer er vijanden zijn kant op komen.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Verwijderd

Ik ben 100% anti cheat.
Ik kan er zo misselijk om worden als ik midden in een singleplay gedeelte van een spel zit kom ik bij vrienden en die zitten dan te cheaten, gevolg: Ik zie precies hoe alle wapens eruit zien en ik zie alle vijanden en levels.
Ik vind het leuk om zulke dingen zelf uit te vinden en te ontdekken.
Anders kunnen ze net zo goed een spel maken waarin de vijand niet kan schieten *D
En multiplay schieten is helemaal sneu.
Zat ik gisteren in een server, was vet leuk tot opeens bleek dat een manetje 3 handgranaaten onder zijn reet + een paar magazijn kogels overleefde.
Binne een paar minuten was het hele kanaal leeg :'(

Verwijderd

Hi all,

Ik vind cheaten dus wel cool en zoek al tijden een cheat voor zo'n game als Quake, eens een keer al die clan-lamers verrot schieten. :)

Maargoed, dat heb ik al een keer gedaan ook zonder te cheaten, speelde ik het een half uur en fragde ik al die lamers ook.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 23:48 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

Ik vind cheaten dus wel cool en zoek al tijden een cheat voor zo'n game als Quake, eens een keer al die clan-lamers verrot schieten. :)

Maargoed, dat heb ik al een keer gedaan ook zonder te cheaten, speelde ik het een half uur en fragde ik al die lamers ook.
Ik hoop dat dit een grapje is? Ja MOET wel he..

Verwijderd

Het is hypocriet om te zeggen dat cheaters noobs zijn of mensen zijn die heel slecht zijn in een spel of om te zeggen dat cheaters allemaal kleine kinderen zijn of dat het allemaal duitser of amerikanen zijn. Dat hoeft dus niet.

• Denman
  • Laatst online: 00:08
Goed, ik heb alleen het eerste berichtje (van de topic starter) gelezen, verder helemaal niks, maar ik zal gewoon ff m'n eigen mening geven:

Cheaten in multiplayer games is lame.

1. Je benadeelt andere spelers
2. Je geeft in feite TOE dat je slecht in het spel bent (anders had je nooit naar cheats gegrepen)
3. Je kan niet tegen je verlies

Dan nog even over hoe ver je mag gaan bij het opsporen: Zo ver als je wilt. Cheaters zijn zo ongelofelijk zwak dat je alle mogelijke middelen mag gebruiken die je voorhanden hebt. Het idee dat iemand met 30 frags wint in een potje UT, en de 2e plaats er 10 heeft ofzow, en dat allemaal door aimbot, :r :r !!!

Als je voor jezelf de game wil verpesten, prima. Doe dat lekker in een single player game, maar niet online of op een LAN.

Join het GoT Pulse-Team!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Ik vind cheaters terroristen die een heel spel grondig voor de rest kunnen verneuken. Als je geen zin hebt om er tijd in te steken en zo goed te worden moet je maar niet gaan gamen.
En ik snap al helemaal niet wat er leuk is als anderen op je gaan schelden omdat je cheat. maarja zal wel compensatie zijn [if you know what I mean].
Als programmeur is het misschien nog een uitdaging, maar voor de rest neemt cheaten toch het hele doel van een spel weg?
gefrustreerd stelletje wankers die cheaters.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Cheaters zijn mensen die niet onder normale omstandigheden goed kunne spelen, Ze vernueken het spel voor anderen !

Maar aangeziek ik zelf wat RTCW servers admin. moet ik af entoe wel kijken hoe die cheats werken en hoe je ze kunt herkennen. Maar cheaters ben ik nog niet vaak tegen gekomen.

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Verwijderd

Hi all,

Uiteraard vind ik cheaten ook lame, je bederft hiermee de lol voor anderen. Als mensen toegeven dat ze cheaten dan vind ik het nog steeds lame, maar wel een stuk minder. Ik probeer dan op 1 of andere manier toch te winnen en als het lukt is dat natuurlijk best cool.
Ik moet toegeven dat ik 1* in mijn leven online gecheat hebt (2 uur ofzo), dit kunnen jullie misschien heel lame vinden, maar ik vond dat ik hier 3 goede redenen voor had:

1) Het was bij Quake3 1.17 met een aimbot op mplayer USA en werkelijk 40% ofzo cheatte daar, dat was echt erg. De beveiliging van mplayer was namelijk heel makkelijk te omzeilen. Ik had een beetje genoeg van die cheaters en probeerde ze op deze manier terug te pakken.
2) Ik had een 56k en speelde op Mplayer USA omdat dat gewoon het allerleukste was naar mijn mening. Kabel was hier niet beschikbaar en ik had dus een ping van 250. Op zich ging het best goed, ik zat al helemaal in de timing met van te voren schieten. Maar omdat 90% daar een ping van <50 en vaak zelfs <20 hadden probeerde ik dmv een aimbot nog een kleine kans te hebben. De aimbot schoot door de ping net zo vaak mis als ik, dus uiteindelijk had het geen nut. Het doel was een hogere rank te halen (bij mplayer werkte ze met ranks, je kon dus aan het icoon naast je naam zien hoe goed of slecht je was.
3) Pure nieuwsgierigheid.

Aangezien het totaal geen nut had met mijn 56k en omdat er geen lol aan was ben ik na 2 uur ofzo gestopt. Heb de bot weggegooid en heb nooit meer gecheat. na een tijdje werd @home beschikbaar hier en mplayer USA en inmidels ook mplayer europe waren allang failliet gegaan. Ik speel nu veel rocketarena3 en ben nar mijn mening wel redelijk goed. Bij /stats heb ik regelmatig 35% rail en 30% rockets ofzo. Ik word zelden voor cheater uitgemaakt, simpelweg waarschijnlijk omdat Ra3 niet echt voor beginners is. De zogenaamde noobs weten het bestaan er niet van af en bovendien spelen die niet met de nieuwe patches waardoor je niet op de ra3 server kunt komen. Ik heb laatst wel voor de gein op een 1.17 server gespeeld en daar is het echt makkelijk om iedereen te ownen. Daar word je wel vaak coor cheater uitgemaakt.

Ik maak zelden tot nooit iemand voor cheater uit, alleen tegen vrienden waar ik mee of tegen speel maak ik regelmatig voor cheater uit, gewoon om te dissen. Of iemand die heel erg slecht is wil ik voor de gein ook wel cheater noemen. Dit gewoon om te pesten omdat mensen helemaal opgefokt zijn als je ze cheater noemt. probeer het maar eens, er zijn vaak 3|_337 d00ds online (mensen die zichzelf geweldig vinden in het kort samengevat, zoek maar eens op eleet bij google of hier op 3l337, dan word het wel duidelijk). Anyway die mensen gaan je altijd proberen op de kast te jagen. Nou kan het me niet veel boeien waar ik allemaal voor uitgemaakt word door zo'n gosertje, maar af en toe vind ik het leuk om te reageren. Als je dan iets zegt van 'fuck off u twat' ofzo, vinden ze dat alleen maar leuk. Zeg je daarintegen 'cheater' dan breekt de hel los. Het is echt een taboe. Als je tegen een vent zegt ik vind jou een lul, zal hij er niet echt rouwig om zijn. Zeg je, man!!!! JIj kunt echt niet autorijden, damn! Dan heb je de poppen aan het dansen.

Ik verdenk niet vaak mensen van cheaten, mocht ik mensen toch sterk verdenken dan ga ik niet meteen 'cheater' 'cheater' roepen maar ga ik hem gewoon even spectaten, dan zie je vanzelf of hij een aimbot of een wallhack of iets dergelijks heeft. Is dit zo dan ga ik op zoek naar de server eigenaar (op de servers waar ik speel ken ik ze dan wel een beetje) en zeg ik gewoon dat er een potentiele cheater is. Is dit het geval dan krijgt hij een waarschuwing of meteen een ip-ban en klaar.

Degene die continue cheater roepen vind ik ook erg, maar dan weet je bij jezelf dat hun gewoon slecht zijn of nieuw zijn in het spel. Of misschien ben jij wel heel goed :) maar of dit een compliment is weet ik niet. Ik heb namelijk ook nog een sociaal leven en vul alleen mijn vrije tijd op met games (Quake3 rocketaren en RTCW) als ik niks te doen heb. Er word dan wel gedacht dat je altijd maar achter je computertje zit, wat bij mij dus niet het geval is.

Als er iemand gaat zitten roepen dat iemand aan het cheaten is, ga ik zelf even spectaten en zie ik het zelf. Zo ja, dan ga ik geen cheater roepen maar dus op zoek naar de serveradmin (scheelt je veel geflame en dus verspilling van tijd). Als er geen serveradmin aanwezig is, of als ik geen idee heb wie het is, dan vraag ik de cheater of hij zo vriendelijk zou willen zijn niet te cheaten. Ik zeg dan gewoon dat ik een demotje heb gemaakt (dat doe ik dan ook) waarin duidelijk te zien is dat hij aan het cheaten is. Ik zeg er ook bij dat ik deze naar de serveradmin stuur als hij niet direct ophoud. 8 van de 10 keer stoppen ze met cheaten, 1 van de 10 keer disconnecten ze meteen en 1 van de 10 keer gaan ze flamen. In het laatste geval ga ik gewoon naar een andere arena of server en stuur ik het demotje dus nar de serveradmin mail. Als iemand niet cheat dan zeg ik tegen de roeper dat ie zich niet zo moet aanstellen en beter tegen zijn verlies moet kunnen.

Misschien een tip voor mensen die een cheater ontdekt hebben en geen zin hebben om hun tijd te bederven aan flamewars. Zeg dan tegen degene waarmee je samen speelt (een clan maat ofzo) 'say_team: Hehe i traced 'de-cheater-naam' IP, what shall we do? :P Wanne go to irc and have some fun with 'de-cheater-naam' computer. He's running win, this is going to be fun'
Dit helpt dus ECHT, ik heb het zo vaak gedaan en echt mensen disconnecten meteen. Ik zet er express say_team voor, als je /say_team doet in quake krijgt alleen je teamm8 het te zien. Zo lijkt het net of je de slash vergeten bent en dat de boodschap dus niet voor de cheater was. Misschien lame om je voor te doen als een hacker als je dit helemaal niet bent, maar wel effectief en daar draait het tenslotte om.

en voor de mensen die denken dat Q3 1.31 zoals beloofd aimbot proof is heb ik slecht nieuws. Ik heb alweer een demo van iemand die echt gigantisch aan het cheaten is en nog niet eens de moeite doet om het een beetje te verbergen. Zijn crosshair zit gewoon standaard op de opponent gemikt, wat de opponent ook doet en of ie nou achter een muur, of een km verder in het veld staat. Ook mikt ie meteen op zijn teamm8 als die dichterbij staat dan zijn tegenstander.

Nou dat was mijn reply, ik hoop dat je er iets aan hebt :)
het is in ieder geval volgens mij wel, de langste reply die ik ooit hier op GOT gescheven heb.

• Loev
Ok ik kwam op het idee voor dit artikel omdat denn uit de lan=life is gezet vanwege cheaten waar ik zelf helemaal geen ruk van geloof.
Ik heb al met Strikers van TRCC gepraat voor wat meningen en nog met andere goeie spelers uit de CS scene, ik zoek nog mensen die bekent zijn in de Unreal Tournament of Quake3 Scene, of andere populaire online spel, maakt niet of het een shooter is.
Wil je met mij even praten over cheats in jouw favo game contact me dan even op ICQ# 75937780 of MSN: sbloeff@hotmail.com.
Je naam wordt onderaan het artikel gezet als dank :)

• 418O2
  • Laatst online: 00:24
tsja...ik heb zelf gecheat om te weten hoe het is. Ik ben nl admin op een NL CS server en wou dus weten hoe een cheat werkte en speelde. Ik vond er persoonlijk geen reet aan. Het is saai... en anderen zijn je gauw zat. Dus toen ik wist hoe cheats werkte ed kon ik cheaters beter snappen. Ik vind het lame.. je verpest het gameplezier van anderen en het is geen hol aan. SP cheats maakt niks uit omdat je alleen jezelf voor de gek houdt.. maar mp.. gigantisch lame en saai

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 22:34 schreef Deneb het volgende:

[..]

Zeg, als je je helemaal in een spel stort, wat meestal in een MP gebeurd, dan wil je wel fair play.Jij en vele anderen hebben uren gespeeld om op een niveau te komen dat lekker is. En dan komt er een kl@@tz%k aan die de boel loopt te flessen, omdat die zonder cheat niet meekomt. Dan heb je een goed recht om het hoog op te nemen.

Wat is daar nu zielig aan? Weet waar je over praat. :{
Wat ik er zielig aan vind is het feit dat sommige mensen zich zo kwaad maken over cheaters, alsof ze er een wetsvoorstel van willen maken en dat bij Korthals willen deponeren.
Dat lijkt alsof die mensen niets anders hebt in hun leven dan je multi playen en DAT noem ik nou pas zielig, zieliger dan af en toe cheaten.....
Sterker nog eigenlijk realiseer ik me nu dat deze discussie een beetje onnozel is, waarom is cheaten zielig?....als men wil cheaten, gaan ze toch gewoon hun gang....kost je alleen wat tijd om een banlist aan te leggen.

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Jij speelt dus geen online games?

• Frenzy_LS
  • Laatst online: 18-08-2023
Op woensdag 23 januari 2002 13:32 schreef MM- het volgende:
Jij speelt dus geen online games?
idd, wat een reactie :+

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Ik ben ook 100% anticheat.

Ik vind het soms moeilijk om te zeggen of iemand cheat omdat het soms op het randje hangt.
Vaak vergeet je ook dat je nog maar weinig HP had en dat je idd met slechts een paar schoten gedood kan worden.

Maar mensen die niet gedood kunnen worden enzo dat is wel heeeel duidelijk.
Helaaaaaas kan je soms niet voten dus kan je ook geen kick aanvragen.

Dan is het sim-pel voor mij...ik ben dan weg nadat ik iedereen gewaarschuwd heb.

• Gormandize
  • Laatst online: 26-01 14:09
Tja, het is jammer dat mensen cheaten.
Maar ik doe er nooit moeilijk over.
(speel toch voor de lol)

Op de henslfuk.nl (RA3) servers kom je best vaak goede spelers tegen (imho, of ik zuig gewoon ;)). Het gebeurd dan ook vaak dat die goede spelers, door nieuwere spelers, cheater worden genoemd. Dit is 99 van de 100 keer onterecht. Ik moet er altijd om lachen.

Verwijderd

Wat ik er zielig aan vind is het feit dat sommige mensen zich zo kwaad maken over cheaters, alsof ze er een wetsvoorstel van willen maken en dat bij Korthals willen deponeren.
Dat lijkt alsof die mensen niets anders hebt in hun leven dan je multi playen en DAT noem ik nou pas zielig, zieliger dan af en toe cheaten.....
Sterker nog eigenlijk realiseer ik me nu dat deze discussie een beetje onnozel is, waarom is cheaten zielig?....als men wil cheaten, gaan ze toch gewoon hun gang....kost je alleen wat tijd om een banlist aan te leggen.
toegegeven, sommige mensen reageren er wel heel extreem op, ondanks dat ik er zelf ook een GORE STINKENDE GODVERGETEN PLEURIS KANKERHEKEL aan heb >:)

Je snap duidelijk niet het verschil tussen singleplayer en mulitplayer, wil je dat ik het uitleg moet je eerst de basisschool afmaken. :\

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

mijn mening over cheaters is:

een euwige wonid ban krijgen ofzo, iig dat ze nooit meer cs of wat dan ook kunnen spelen. die gozers veneuken gewoon het spel, zelf heb ik 1 keer gecheat bij een maat van me maar daar was gewoon geen fuck aan, je wist alles al en zo, veel te makkelijk. we hebben daarna ook meteen die cheat eraf geflikkerd. en ik bedoel hoe kun je nou zo trots op je score zijn dmv een cheat :?. en ik vind het zelf veel leuker om gewoon te spelen. is spannender, je doet het zelf enz. ik speel door die cheaters nu ook veel minder CS. zelf scheld ik nooit iemand uit voor cheater, dat laat ik de anderen wel doen, want er zijn mensen die echt goed zijn. maar iedereen die een beetje skills heeft wordt uitgescholden voor cheater en gekick/gebanned heb ik vaak zat gehad en dat is frustrerend echt waar.

dus al met al: neuk al die cheaters en zorg dat ze nooit meer online kunnen gamen.

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op dinsdag 22 januari 2002 19:49 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

blablablablablablabla ;)

Geef ff url als artikel af is.
ja idem

• Loev
Ok ok hold your horses.
Ten eerst wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie mening.
Ten tweede de url is http://www.dutchgaming.net/article.php3?select=91

Kunnen jullie me laten weten wat jullie ervan vinden? :?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 14:50 schreef DarkJedi het volgende:
Ok ok hold your horses.

Alvast bedankt.
goed stuk :P

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 11:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op woensdag 23 januari 2002 14:50 schreef DarkJedi het volgende:
Ok ok hold your horses.

Alvast bedankt.
Tuurlijk, ziet er goed uit. Weer wat geleerd hoewel het meer over CS ging dan over Multiplayer games in het algemeen :9 Titeltje aanpassen misschien? >:)
Ohwjah, kan aan mij liggen, maar de term MM werd gebruikt, geen id wat dat is eik :?

[zeurmodus]
Als het kan (als jij dus toegang hebt tot de server waar hij opstaat of dat je hem andersinds kunt editen), haal dan even de taalvautun er uit ;)
[/zeurmodus]

Dividend for Starters

• Loev
MM is geen term maar een clan als je goed leest, en met de taal fouten valt het best wel mee (hoop ik) :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Het is alleen leuk als iedereen mag cheaten tijdens een sessie !

dikzak

Verwijderd

Moet ik je nog icq-en of niet?

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25

Flapmo

and back is gigi!

1 woord eig...

KOTS

naja een toevoeging-->

CS werd bijna vernietigt doordat er mennetjes kwamen die "cheaten" ze vonden het leuk om zonder zelf te hoeven richten mannetjes te kunenn neerknallen, vaak omdat ze zelf te slecht zijn.

Cheaters online moeten is niet aan alleen hunzelf denken maar ook aan speelplezier van anderen.

FlaPMo OUT

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-02 10:46
QUOTE uit verhaal op site:

"Een paar maanden geleden werd een PC gehacked van 2 MM members"

T'is meer dan een JAAR geleden... wel ff een "klein" verschil.. Want CS nu en bijna 1,5 jaar geleden is niet te vergelijken..

• Loev
Ok mijn fout zal het even verbeteren.
En flapo wat bedoel je nou precies met 1 woord eig? :?

• gizmo9003
  • Laatst online: 30-01 23:38

gizmo9003

Go For It!

Cheaten is uit den boze. Ik ben de zoveelste, maar het is gewoon niet leuk. Ik speel Tiberian Sun, en daar kun je naar westwood gaan en vragen of ze iemand bannen. Nou, als hij je uitmaakt voor cheater vraag je dat toch???
Eigenlijk is cheaten gewoon een gebrek aan capaciteit, dus als mensen tegen jouw cheaten, moet je dat opvatten als een compliment. Hoe moeilijk ook.

tjah..

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 00:21 schreef zanac het volgende:
Ik hoop dat dit een grapje is? Ja MOET wel he..
Nee, ik schoot al die clanners echt helemaal verrot.... zonder cheat. Ze baalden er ook ontzettend van, zeker gezien het de tweede keer voor mij was dat ik het speelde.

En de laatste keer ik vind er echt geen moer aan, maar is mn persoonlijke eigen voorkeur. :7

Ik hou trouwens enorm van cheaten. Vind het 1 van de leukste dingen die er zijn, maar bij mij heeft niemand er last van ik speel games altijd in mn uppie.

Op Need for Speed 5 na, daar cheat ik nooit mee maar ben ik gewoon echt goed in.

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-01 23:05

Redox

Motion Design / VFX

Cheaten in MP verpest het gewoon ongelooflijk voor alle spelers op die server.

wat ik wel slim vond van RTCW is dat er vanaf dag 1 een vote-to-kick optie in zit, das heel erg handig voor die cheaters.

zouden meer spellen meer spellen moeten doen.

• Haay
  • Laatst online: 02-02 13:56

[..]
Zo te horen ken je de Diablo serie niet. In die games is er zowiezo geen cheat-functie. Er zijn alleen wel 3rd-party programma's gemaakt om cheaten mogelijk te maken. Zeker in Open games, waarbij iemand zelf de host/server is, kan de data die tussen de server en de clients heen en weer gaat afgetapt en gemanipuleerd worden. Dat is onvermijdelijk, tenzij die data zo goed gescrambled zou worden dat het niet realtime te hacken is.

Closed BattleNet games daarentegen worden in z'n geheel op de Blizzard server gehost, inclusief de characters. Hier is cheaten vrijwel onmogelijk, met uitzondering van bv. MapHack wat ge(mis)bruik maakt van het feit dat de map-data naar de client gestuurd moet worden, en dat cheat-progje laat alle gegevens eruit zien, in plaats van alleen die info die jouw character normaal zou kunnen zien.

Tsja, wat beveiligen van de data-stroom tussen server en client betreft: scramblen en de-scramblen van data kost rekenkracht en zeker voor 3D-shooters is het wenselijker dat zoveel mogelijk CPU cycles voor de game zelf gebruikt worden, en niet voor de beveiliging...

Verwijderd

ik heb zelf een ongelofelijke kolerehekel aan die lieverdjes....Ze verpesten het voor anderen, in CS wordt ik gewoon vaak voor cheater uitgemaakt, terwijl ik op geluid speel(A3D op me ene systeem, EAX HD op andere). t spijt me voor die gasten maar ik begin idd al te knallen voordat ze er zijn, en dan beginnen de n00bs je voor cheater uit te maken. Vervolgens komt er een echte cheater op de server en daar zeggen ze nix tegen, totdat die een keer ervanaf wordt geschopt dmv CSGUARD......

Ze moeten die gasten gewoon uit de game-community gooien

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 14:46 schreef opium het volgende:

[..]

toegegeven, sommige mensen reageren er wel heel extreem op, ondanks dat ik er zelf ook een GORE STINKENDE GODVERGETEN PLEURIS KANKERHEKEL aan heb >:)

Je snap duidelijk niet het verschil tussen singleplayer en mulitplayer, wil je dat ik het uitleg moet je eerst de basisschool afmaken. :\
Hmmmmm juist bij mij op de basisschool was het zo in om tegen mekaar te spelen.
Dus weet ik heus wel wat het inhoudt.....helaas ben ik de tijd een beetje overgroeid om te multiplayen.....m'n hormoontjes zijn inmiddels uitontwikkeld en m'n jeugdpuisten zijn weg, dus voldoe ik helaas niet meer aan de eisen om te mogen multiplayen. >:)

• Loev
Wat een bullshit je bent nooit te oud om te gamen, je lijkt me leraar hardware wel.
Die zeg ook altijd voor de systeembeheerder die het gamen ontgroeit zijn bla bla en nog meer bla.
Ik ben 18 en hoop nog vele games te kunnen spelen (mayeb tot me dood)

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 17:58 schreef DarkJedi het volgende:
Wat een bullshit je bent nooit te oud om te gamen, je lijkt me leraar hardware wel.
Die zeg ook altijd voor de systeembeheerder die het gamen ontgroeit zijn bla bla en nog meer bla.
Ik ben 18 en hoop nog vele games te kunnen spelen (mayeb tot me dood)
Zeker nog van de "IBM-PC"-stempel :+

Games vinnik een erg plezierig om te doen ( goh ;) ) en soms is het ook handig om het te doen.

Reactievermogen, denkvermogen ( C&C, niet Doom :P), dat soort dingen.

En om nog ff wat te zeggen over het "topic"...

Cheaten in Multiplayer games vind ik best, MAAR... je moet er anderen niet mee lastig vallen en als je het doet, zeg dan wel tegen de anderen dat je cheat.
Dat vindt ik dan wel zo netjes.

p.s. God-mode in DooM II map 30 ( Icon of sin ) met meerdere spelers = w00t :7

C:\>_

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Cheaten..krijg er nu een beetje veel over te horen, speel sinds kort een beetje CS met wat vrienden,normaal alleen lekker rustig aoe2, of diablo2 (lod).
Ben natuurlijk met CS een noobje, maar draai redelijk mee , dankzij een goed gehoor en inschattingsvermogen en veel geluk :)
Als iemand gewoon goed is is me dat prima, kan namelijk zeer goed tegen mijn verlies.
Maar cheaten...nee, daar moet ik niks van hebben. Tis onsportief, en wat bereik je er nu mee? Frustratie en door de mand vallen als ze je betrappen?
Mensen zouden gewoon moeten accepteren dat ze niet overal goed in kunnen zijn.

Ik leer nu wat beter te worden, als je cheat leer je jezelf niet beter te gamen..leren van fouten is pas leuk gamen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Verwijderd
  • Laatst online: 24-01-2022
Als je echt wil weten waarom sommigen cheaten moet je eens een bezoekje brengen aan www.myg0t.com een van Amerika's grootste clan van cheaters, hun handvest draait er ongeveer om dat ze het willen vergallen voor andere spelers. helemaal niet om goed te worden omdat ze zelf slecht zijn.

Ik cheat ook welluns. heb die OGC of iets dergelijks geinstaleerd en dat werkt kut. ik speel normaal op een kaasema modumpje en dat schiet dus niet erg op, met die cheat erbij is het helemaal niet te spelen.

meestal regeer ik wel als ik zonder cheats en op een goede kaasema avond aan het spelen draai, maar ik kan best begrijpen waarom mensen willen cheaten die er nie zo goed in zijn en er wel de ping/pc voor hebben.

ze zouden eigenlijk cheaters een ander kleurtje moeten geven in de scores. meestal aan het einde van een game sta ik ergens in de top3 als ik dan de mensen boven me objectief van cheaten kan beschuldigen kom ik wel op de eerste plek uit.

als ik cheat doe ik dat om mijn beperkingen bij te vullen (niet kunnen mikken door ene halve seconde vertraging) en meestal heeft niemand dat door.

Je bent pas "lame" bezig als je de cheat gaat inzetten om absurde resultaten te halen (mensen door muren volgen/afknallen) en daar dan serieus over nadenkt dat je goed bent. die categorie stoor ik me wel aan.

wel jammer van online gaming dat het zo slecht gaat, zwaar heerser op een LAN is het beste gevoel dat ik aan CS kan overhouden, vooral het feit dat je iemand in zijn bek kan uitlachen als je hem in zijn rug schiet is mooi.

CS :{
Pagina: 1