Toon posts:

status xs4all mxstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat de statussen 1 tm 7 zij bij xs4all
of weet iemand waat ze te vinden zijn

alvast bedankt

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

1/7 = Aanvraag aan je provider
2/7 = Aanvraag toegediend aan KPN
3/7 = Lijnmeting klaar
huis-modem toegestuurd
4/7 = Centrale maakt centrale-modem klaar
Je provider maakt account
5/7 = Je provider maakt toegang via ADSL
6/7 en 7/7 worden vaker niet weergegeven,
dus 5/7 is eigenlijk de eindstatus.
6/7 = thuis testen
7/7 = voor 100% compleet afgeleverd.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38
Ik zit nu net vandaag bij 2, hoelang zal het nog duren tot ik bij 3 ben :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Een week ofzo.

Verwijderd

met een beetje mazzel heb je over 2 1/2 week adsl duurde bij mij 1 1/2 jaar geleden ook maar 3 weken ik wacht nu op cistron en dat duurd nog maar een week succes

Verwijderd

code:
1
2
3
Type     Datum   Tijd   Status 
Aanvraag   04-12-2001  13:43:52  2/7

Zou er dus niet al te veel op rekenen, het duurt bij mij ook al een aardig tijdje :z

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Ik sta ook al twee weken op 2/7! :(

Putting the bit in Biton since 1997

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
En ik heb er 3 maanden op gestaan; ADSL was al in de wijk, maar er werden geen extra aansluitingen gemaakt voordat de centrale was uitgebreid (en dat was kennelijk geen prioriteit).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op woensdag 23 januari 2002 19:43 schreef p_m het volgende:
Ik sta ook al twee weken op 2/7! :(
ik stond er 3 weken op,en 1 dag later op 5/7 :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• p_m
  • Niet online

p_m

Ja... 2/7 is werk voor KPN, en daarna meer Xs4all! :)

• p_m
  • Niet online

p_m

Op woensdag 23 januari 2002 19:48 schreef chucky666 het volgende:

[..]

Dus er is nog hoop! :D

Verwijderd

Als je nog terug kunt moet je het nu doen! XS4ALL heeft hele lange wachttijden aan de telefoon, alle medewerkers weten niets en wat ze weten krijgen ze niet gecommuniceerd. Spookrekeningen zijn normaal en service is een luxe waar je niet op hoeft te hopen!

(zo, dat moest er even uit!)

Ik kan iedereen Demon aanbevelen!
Snel, betrouwbaar, goede service (bellen je zelfs terug als ze niet gelijk antwoord voor je hebben!)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:30
Op woensdag 23 januari 2002 19:48 schreef chucky666 het volgende:

[..]

Ik stond er 3 maanden op, maar dat was omdat ik elke dag als een geile beer op de mxstream postcodechecks aan het doen was. Dus op een gegeven moment kon ik het wel al bestellen terwijl het nog niet leverbaar was. Er is altijd baas boven baas :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:30
Op woensdag 23 januari 2002 20:52 schreef IJskoud het volgende:
Als je nog terug kunt moet je het nu doen! XS4ALL heeft hele lange wachttijden aan de telefoon, alle medewerkers weten niets en wat ze weten krijgen ze niet gecommuniceerd. Spookrekeningen zijn normaal en service is een luxe waar je niet op hoeft te hopen!

Snel, betrouwbaar, goede service (bellen je zelfs terug als ze niet gelijk antwoord voor je hebben!)
Sorry hoor, maar dat is niet mijn ervaring. De helpdesk is bereid zelfs vrij technische kwesties voor je op te lossen of je door te verwijzen als het niet weten. Laatst kreeg ik geen verbinding meer met de irc server. De helpdesk wist het niet, maar verwees me door naar een ander adres waarop iemand antwoordde waar ik wel wat aan had. Verder overigens heb ik de helpdesk *gelukkig* nog niet nodig gehad.
Overigens heb ik alles per mail gedaan, dus hoe het per telefoon is weet ik niet.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

maandagavond 18 maart 2002 uurtje of 11 's avonds adsl aangevraagd.
woensdagochtend checkte ik mijn status: 3/7. :)

Dus maar 1 daggie in fase 2 gezeten. Ben benieuwd hoe snel het vanafhier zal gaan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

ik post het maar ff hier:

ik heb ong. 2-1/2 week geleden het hele handeltje ook aangevraagt via xs4all en ik zit nu op 4/7. volgens xs4all staat er bij die check dat hij als alles goed gaat over 2 dagen op 5/7 moet staan (dus klaar) alleen ik heb m'n doe het zelf pakket nog niet binnem van mxstream. Wanneer zou ik die dan moeten krijgen ? als hij pas hij 5/7 zit of is dat meestal daarvoor nog...

http://psnprofiles.com/AfthyX

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Op maandag 25 maart 2002 11:24 schreef aftermath het volgende:

ik heb ong. 2-1/2 week geleden het hele handeltje ook aangevraagt via xs4all en ik zit nu op 4/7. volgens xs4all staat er bij die check dat hij als alles goed gaat over 2 dagen op 5/7 moet staan (dus klaar) alleen ik heb m'n doe het zelf pakket nog niet binnem van mxstream. Wanneer zou ik die dan moeten krijgen ? als hij pas hij 5/7 zit of is dat meestal daarvoor nog...
niemand ?

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Maar jij hebt niet zo'n heeeeeerlijke newsserver :D
Ik heb nu al anderhalf jaar ADSL via XS4All, en ik heb in die tijd misschien 2 of 3 keer een storing gehad van een paar uur. Voor de rest altijd online en een superstabiele verbinding. XS4All is zo slecht nog niet in mijn ogen.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Op maandag 25 maart 2002 11:24 schreef aftermath het volgende:

sterker nog ik zit nu op 5/7 en alles is gereed voor gebruik, ik heb alleen die doe het zelf pakket nog niet binnen :(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021

goh jij werkt zeker bij een concurrent ofzow..

xs4all heeft (geloof ik) nog als bijna enigste een niet 0900 nummer voor de helpdesk.
ik heb nog nooit langer als 2 minuten in de wacht gestaan.
de mensen bij de helpdesk lezen niet alles op ze hebben ook zelf technische kennis (en de meeste niet zoeen klein beetje ook)
Als je belt van ik heb mijn adsl modem getweakt dan zeggen hun van nou meneer we onder steunen het niet echt maare kijk eens daar en daar naar.

DAT is pas een provider.

Demon is goed voor zakelijk maar niet prive.

en ik :r eigenlijk maar op de rest wat er is en op de manier hoe je daar behandelt wordt.

Verwijderd

Ondanks dat ik 3,5 maand op 2/7 heb gestaan, kan ik absoluut geen kwaad spreken over de helpdesk! Maar ja, dat zijn denk ik persoonlijke ervaringen

Helpdesk xs4all is dat dus....

Verwijderd

Pff zo te horen heb ik mazzel gehad. Van aanvraag tot werkend ADSL duurde bij mij 2 weken. Alleen staat de status nu nog steeds in 5/7 (niet dat het boeit, want het werkt).

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sta miv vanochtend op 4/7. Alleen DHZ pakket nog niet binnen. Zou binnen twee dagen op 5/7 moeten staan.

Verloop zover: (data correct, tijden bij benadering)

2/7 per 18 maart 2002 23:30uur
Aanvraag

3/7 per 20 maart 2002 9:00uur
PTT heeft lijn gemeten.

4/7 per 3 april 2002 9:00uur
"KPN Mxstream heeft uw aansluiting in de telefooncentrale technisch voorbereid. XS4ALL maakt nu de dienst aan.
Mocht uw aanvraag zich langer dan 2 werkdagen in deze status bevinden, controleer dan eventuele storingsmeldingen op onze website "

5/7 per 3 april 2002 11:00uur
"Uw telefoonaansluiting en XS4ALL abonnement zijn voorbereid voor het gebruik van ADSL.

Heeft u bestelling gedaan voor een:
- Doe Het Zelf pakket dan is dit pakket inmiddels verstuurd.
Hebt u 3 werkdagen na het bereiken van deze status het pakket nog niet ontvangen, neem dan contact op met de KPN mxstream DHZ helpdesk telefoonnummer :0800-0231746 kies optie 1

- Installatie door een monteur, dan neemt deze binnen enkele dagen contact met u op.
Heeft de monteur 5 werkdagen na het bereiken van deze status nog geen contact opgenomen, neem dan contact op met KPN Mxstream op telefoonnummer: 0800-MXSTREAM (0800-6978732).
Om verbinding te kunnen maken middels ADSL hebt u uw XS4ALL loginnaam en wachtwoord nodig.

Uw loginnaam voor de ADSL verbinding:
Uw loginnaam voor e-mail:
Uw e-mail adres is:

Deze gegevens worden tezamen met het aan uw ADSL verbinding toegewezen IP adres per brief aan u bevestigd.
Het wachtwoord benodigd voor de verbinding, hebt u zelf opgegeven tijdens het aanvragen van het ADSL verbinding, of is gelijk aan dat van uw bestaande XS4ALL account.

Uit veiligheidoverwegingen wordt uw wachtwoord hier niet vermeld."

Ik heb alleen dus mijn DHZ nog niet :'( ben benieuwd of ik vanmiddag het pakket op kan halen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Ik had hetzelfde Mxstream/Xs4all en had binnen 2 weken na aanvraag alles voorelkaar!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Last Update:

donderdag 4 april 2002:
-> briefje TPG in bus: pakketje voor je bij postkantoor (afzender KPN)

vrijdag 5 april 2002:
-> pakketje na werk opgehaald en alles geinstalleerd. Kon ivm met foutmelding niet connecten maar ik had ivm stappen en borrel werk ed geen tijd verder.

zaterdag 6 april 2002:
-> ff op helppage xs4all gekeken bij foutmeldingen. Moest 1 klein dingetje veranderen. Werkte toen meteen perfect.

Samengevat:
Maandagavond laat 18 maart 2002 besteld en op 6 april 2002 alles werkend. Dit had ook nog donderdag 4 april kunnen zijn als ik meer tijd had en thuis was geweest toen de postbode langskwam. Verder zat goede vrijdag en pasen ertussen.

Dus tegenwoordig bij XS4ALL alles werkend binnen 2 a 3 weken. Lijkt me wel ok!

PS: Status XS4all is nog wel 5/7 maaa who cares as long as it works!! :)

PC Specs

Verwijderd

dinsdag ochtend 11 uur sochtends besteld; donderdag brief van xs4all gekregen met algemene info en ik stond ok meteen in status 3/7! vrijdag brief van KPN dat ik binnen 4 weken DHZ pakket binnenkreeg; KPN moet nu aanpassingen in de centrale maken voor mij

maar de komende dagen zijn ze ook al bezig in de telefooncentrale vanwege de snelheidsverhoging, dus als ik geluk heb doen ze dat ook gelijk :)

• Bart
  • Laatst online: 08:09
afgelopen woensdag brief gehad van de kpn dat ik het doe-het-zelf pakket binnen 4 weken kreeg. Duurt het dan ook echt 4 weken of komt het sneller?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 15:10 schreef B4RtJe het volgende:
afgelopen woensdag brief gehad van de kpn dat ik het doe-het-zelf pakket binnen 4 weken kreeg. Duurt het dan ook echt 4 weken of komt het sneller?
je mag toch wel aannemen dat het sneller is; KPN moet zich natuurlijk kunnen indekken als het langer duurt vanwege problemen van hun kant

• Bart
ik wil ook dat het sneller is :) Zit nu met 80 uur wanadoo ;(

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 15:15 schreef B4RtJe het volgende:
ik wil ook dat het sneller is :) Zit nu met 80 uur wanadoo ;(
ik zit nu met wanadoo maar dan gewoon per seconde betalen :'(

• Bart
das nog erger ja :)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Final Update:

Maandag 15 april 2002 -> Status 6

Dinsdag 16 april 2002 -> Status 7
"7/7 De incasso voor het gebruik van ADSL is opgestart, heeft u vragen over het door XS4ALL Internet BV gefactureerde deel, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling accounting op telefoonnummer 020 39 87 654 en vervolgens optie 2."

PC Specs

Pagina: 1