Externe scsi hd's voeden en koelen hoe?

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
K ik heb 5 scsi hd's en die worden heel warm en die moeten voeding hebben en koeling natuurlijk en ze moeten eixtern want de kast zit vol met ide schijfjes. Nu zag ik een mooi kastje bij de alternate maar die was voor 50pins en deze zijn 68pinz :o
En verder zie ik er niks voor eigenlijk, behalve zelf klussen :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

koop een extern schijven kabinet voor je SCSI schijven die wel aan de specs voldoet.. ga niet op uiterlijk van de kast af, das niet boeiend lijkt me...

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
met die achterfrontjes (die je gebruikt om zo'n leeg pci slot van acher op te vullen) kun je extra interne 3.5" bays maken, 80mm fan ervoor / achter en dan koel je ze ook. Kun je alles netjes intern houden.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik heb zelf een oude miditower met drie disks erin. Voorkant eruit gezaagd en een dikke 220V ventilator d'erop (ik moet niet van die kinderachtige 12V fannetjes). De interne kabel heeft een zevenvoudige aansluiting met aan de einden twee female 68 pins chassisdelen - was relatief duur, maar dan heb je ook wat :)
Zoals altijd geldt dus - even jouw fantasie gebruiken en rondkijken naar een leuk kastje met een losse voeding.

Specs ...ik doe er niets meer aan.