Toon posts:

Wat is de 'koelste' processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een servertje bouwen, maar die mag niet te veel herrie maken. Daarom wil ik in de kast 1 grote fan maken en d.m.v. een plastic kapje de processor passief koelen. Welke processors zijn het koelste, en hebben voldoende capaciteit om Windows2000 Server te draaien (voornamelijk internetverdelen en een beetje fileserveren).

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 14:07
denk dat je dan wel aan de Intels zit
niet omdat ik alleen maar pro Intel ben... maar AMd's worden nogal warm.
en aangezien je een server wil draaien en niet egt voor snelheid wil gaan dan heb je AMD niet snel nodig

Verwijderd

Via C3-933 kost 72 Euro, incl. box en grote heatsink, verwacht er niet veel van, maar het is genoeg voor een file servertje en internet delen

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zo'n VIA/Cyrix(800-900mhz)ding kun je passief koelen, en is goed genoeg voor een servertje.
edit: net te laat

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 18:30
als n00b heb ik op te merken dat je ook een of andere simpele proc kan nemen en die underclocken :P , t schijnt te kunnen... moet je ff in OCM kijken

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Beetje zonde om Windows 2000 Server te gaan draaien op een machine die alleen wat fileserven moet en internet delen :?

ontopic: zo'n cyrix is nog niet zo'n slecht idee.
Je kunt ook een cellie ii erinhangen en dan onderklokken + het voltage verlagen. Dan heeft zo'n ding aan passieve koeling wel voldoende denk ik.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 19:28 schreef cryforhelp het volgende:
als n00b heb ik op te merken dat je ook een of andere simpele proc kan nemen en die underclocken :P , t schijnt te kunnen... moet je ff in OCM kijken
waarom meer betalen voor minder?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 19:25 schreef Jaromir het volgende:
Via C3-933 kost 72 Euro, incl. box en grote heatsink, verwacht er niet veel van, maar het is genoeg voor een file servertje en internet delen
Als ik er 512MB RAM in duw, een 40GB schijf en twee netwerkkaarten kan ik daar makkelijk windows2000 server op draaien?

En wat voor chipset/socket moet ik daarvoor hebben?

Verwijderd

Ik heb gewoon een celeron 900 genomen voor percies het zelfde met de zelfde software win2k advanced server :)
en een beetje een redelijke koeler maaru je Voeding maakt ook lamwaai

• Skaah
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 19:33 schreef casper21 het volgende:

[..]

Als ik er 512MB RAM in duw, een 40GB schijf en twee netwerkkaarten kan ik daar makkelijk windows2000 server op draaien?

Ja hoor, draait als een tiet. Je met een socket 370 hebben, dus een celly / p3 bordje.

• Xof
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

440BX chipset :9
Lekker stabiel :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een goed (stabiel) bordje voor zo'n Cyrix proc? Het liefst een kleine met onboard video en goedkoop?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb een intel pentium 133 mhz draaien, passief gekoelt. Alleen voor internetsharen, is snel zat, 32 mb ram en win98se erop.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 21:05 schreef Frankie02 het volgende:
Ik heb een intel pentium 133 mhz draaien, passief gekoelt. Alleen voor internetsharen, is snel zat, 32 mb ram en win98se erop.
gaan we traag doen?

ik heb een p75 met 16edo ram en win98se :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09

[..]

dat is dik overdreven, die 512 megs!
met 64 red je het al als ie alleen maar wat hoeft te serveren. en die 40 gb schijf...het is maar wat je wil, want met 5 gig red je het ook ruim

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op dinsdag 22 januari 2002 21:09 schreef Limited het volgende:

[..]

gaan we traag doen?

Wauw, ook passief gekoelt?? Ik bedoel maar. Als die gast een stil internetshareservertje wil hebben....

M'n p133, de voeding draait op 7 volt, dus de mijne is echt muisstil >:)

En nog goedkoop en stabiel. Waarom zou je een nieuwe pc hiervoor bouwen als het eigenlijk helemaal niet nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 20:46 schreef Xof het volgende:
Hoe kom ik aan een 440bx bordje?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Op dinsdag 22 januari 2002 21:18 schreef casper21 het volgende:

[..]

Hoe kom ik aan een 440bx bordje?
vraag & aanbod op tweakers.net?
misschien nog pricewathc?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een p75 met 16edo ram en win98se
ha, ik ook, een AMD k5-133 met 48 meg sdram en win98se dan. draait toch 3 maanden voor ik hem moet resetten. niet gek voor win 98.

Verwijderd

heb nog een AMD 486-50 gebruikt als inet-server...(wel met debian..)...

• Phydomir
  • Laatst online: 18:59

Phydomir

Dennis

koop gewoon ergens een goedkoop 2e hands 400 kastje, heb je ruim voldoende aan, en als je cel. neemt zijn je ook nog es vrij stil/

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 22 januari 2002 20:46 schreef Xof het volgende:
misschien stabiel, maar zijn deze bordjes er ook met een Socket uitvoering. Dan zou je er een leuke Cyrix op kunnen zetten.
Den kijken of je een fanloze voeding kunt krijgen en je systeem is STIL.

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
'k heb hier nog wel en k6 233 liggen met alles erop en eran inclu 8,4 gb schijf.. dus zeg het maar.. 't zit ook nog in een klein kastje, en is muis stil.

'k heb geen internet sharing meer nodig..2de pc is dood, en komt wegens geld gebrek voorlopig even niet tot leven

Sinlath | Opinions may contain latency

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
De C3 processor werkt met een 133 MHz FSB tegenwoordig, dus als je een BX bordje koopt zul je de FSB moeten overklokken...

Leuke kleine bordjes zijn de Shuttle FV24 en de Freetech P6F209 (dacht ik). Die zijn echt mega-klein...

Coolermaster maakt speciale heatsinks voor de C3

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

ik d8 dat die VIA een socket A was...
nah, ik zal me wel vergissen...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

k krijg binnen kort een compaq :r met een celly 400 mhz ik ga es ff kijken of ik daar iets van ken bakken, zelfs die is passief gekoeld

offtopic:
verkopen ze nog ergens (nieuwe) at voedingen???

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
de machine waar ik een tijd mee heb gewerkt op m'n stage begin vorig jaar, een dell precision 420 met een 733 pIII / rambus was ook passief gekoeld .. dus in principe kan je zelfs zo'n pIII passief koelen (-:

zelf draai ik thuis een (freebsd 4.3) servertje die vanalles en nog wat doet (internet sharing, database, webserver, etc.). Dit is m'n oude p200 met 64mb ram ..

ik denk dat je met zo'n os je systeemeisen een stuk lager kunt stellen .. en met samba kan je in principe een windows fileserver emuleren.

succes!

Verwijderd

[..]

Je kunt er ook Linux of BSD op instaleren, dan heb ja aan zo'n Via proc. meer dan voldoende. En dan kun je het ook bij 64MB RAM laten.
Daarnaast heb je ook een relatief veilige firewall/Internet router en kun je met Samba prima filetjes serveren.
Je kunt er zelfs een stabiele en veilige Web/FTP server opzetten, dan hebben we er allemaal wat aan! ;)

P.S. Veiligheid begint bij de gebruiker zelf...

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 21:09 schreef Limited het volgende:

[..]

gaan we traag doen?

ok ok, ik draai een DX2/66MHz met 16 MB (linux)

ontopic: ik heb een servertje: Celeron 300 @ 504 met kleine koeler en is vrij stil. Wat ook handig kan zijn is zo'n liquid bearing harddisk (die zijn weer stiller), maxtor maakt die schijven onder andere

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Tualatin Celly?

Iig een celly.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Wat moet dat servertje gaan doen??

Voor internet delen en fileserver heb je aan een 486 met linux al genoeg.... of een p75 met windows

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
AMD k6-2/3 serie, koelblokje er op :), en dan is ie nog koud :P.

Verwijderd

Topicstarter
Er moet in ieder geval Windows2000 Server op draaien. Daarom heb ik aan een P133 niet genoeg.

Ik heb trouwens ook nog een 450MHz P3 proc. over, was ik ff vergeten. Daarom wil ik wel ergens een 440BX bordje op de kop tikken.

Ik heb al een netwerkkabel naar de garage gelegd, dus het geluidsniveau is geen issue meer.

Hoe kom ik aan een stabiel en goedkoop 440BX bordje, waar een slot1 PentiumIII in kan?

• smvs
  • Niet online
misschien stabiel, maar zijn deze bordjes er ook met een Socket uitvoering. Dan zou je er een leuke Cyrix op kunnen zetten.
Den kijken of je een fanloze voeding kunt krijgen en je systeem is STIL.
als ik me niet vergis de Asus CUBX. zit ook nog een ata 100 controller op.

Verwijderd

kheb hierbinnen kort een P!!! 600mhz met 512ram als cs dedicated en internet server zet hem gewoon in een kast ofzo en dan hoor je hem ook niet :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
er draait hier een celly 566 met 1 fannetje erboven. geloof 60mm. da's ook de enigste fan in die kast. t'is een hp brio pc. hoe hij warme lucht afzuigt is me ook nog niet duidelijk.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
de Asus P3v4x is een zeer goed bordje (zoek is op tweakers.net op dat moederbord en lees de reviews: komt er als beste uit)
Hij is helaas niet meer nieuw te koop en je hebt een slot 1--->socket 370 converter nodig

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 13:01 schreef Termin8or het volgende:
AMD k6-2/3 serie, koelblokje er op :), en dan is ie nog koud :P.
Grapje zeker ik heb hier als 2e bak een K6-2 500 staan en met actieve cooling word ie nog 50 graden als ie een beetje bezig is. :)
Mijn 3e bak is een K5-133 die is wel passief gekoeld met een lomp stuk ijzer met vleugels :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 23 januari 2002 13:53 schreef casper21 het volgende:
Er moet in ieder geval Windows2000 Server op draaien. Daarom heb ik aan een P133 niet genoeg.

Ik heb trouwens ook nog een 450MHz P3 proc. over, was ik ff vergeten. Daarom wil ik wel ergens een 440BX bordje op de kop tikken.

Ik heb al een netwerkkabel naar de garage gelegd, dus het geluidsniveau is geen issue meer.

Hoe kom ik aan een stabiel en goedkoop 440BX bordje, waar een slot1 PentiumIII in kan?
Daar is vraag en aanbod voor.
Op woensdag 23 januari 2002 09:03 schreef bluppy2 het volgende:
ik d8 dat die VIA een socket A was...
nah, ik zal me wel vergissen...
Socket 370
Op woensdag 23 januari 2002 09:03 schreef slamm het volgende:

offtopic:
verkopen ze nog ergens (nieuwe) at voedingen???
Hier in de buurt zit nog wel een compushop die waarschijnlijk wel een AT heeft liggen (waarschijnlijk meerder winkels, even in de rommelbak kijken)

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 18:14 schreef SilverBolt het volgende:
[..]Grapje zeker ik heb hier als 2e bak een K6-2 500 staan en met actieve cooling word ie nog 50 graden als ie een beetje bezig is. :)
ik heb hier 3 systemen... met K6-2 @500MHz staan, worden amper iets meer dan handwarm. Voelt iig erg cool aan met een fannetje erop. Mijn server P133/24MB/RH6.0 wordt passief gekoeld (Compaq).

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm.. Xeon 800 met 2Mb cache is wel koel 8-)

of bedoelje niet die koel?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 19:30 schreef Hielkej het volgende:

[..]

waarom meer betalen voor minder?
euhm, de duron is toch wat goedkoper dan een intel pentium1/2... ouder is vaak ook duurder! (als je echt over jaren gaat spreken dan)
Pagina: 1