Kleurvlek op TV scherm, hoe op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn televisie heeft al geruime tijd last van een rode gloed die zich voordoet als een bepaalde kleur lang in beeld is.

De gloed komt vrij snel op (binnen 3 minuten ongeveer) aan de rechterkant van het scherm als in dat deel lange tijd de kleur geel/oranje in beeld is. Dit gebeurt zelfs al als het maar iets heel kleins is.

Vooral bij computerspellen is dit erg lastig.

De rode gloed/vlek is vrij groot (1/5e van het scherm)

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

Verwijderd

aha... dat heeft mijn vriend haar tv ook... dat was een supergoedkope.. (deawoo)

zal de kwaliteit wel zijn

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
speakers in de buurt van het scherm?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
heb ik ookweles gehad, toen er een magetisch geval tegen de buis was gekomen |:(

maar die magnetishe vlek is gelukkig (langzaam) weggetrokken :) )

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
of een video/DVD, stereo, etc., enz.

• Wouter
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 19:25 schreef Lampje het volgende:
speakers in de buurt van het scherm?
er staat een speaker op het scherm

maar die staat er pas een half jaar
en de TV heeft dit probleem al 2 jaar

dus dat is het niet

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:46

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Hmmm ik denk te weten wat je bedoelt, hebben we thuis ook wel eens gehad. Heb je de 'oudste remedie' al even geprobeerd?? (lees: heb je er al even tegenaan geslagen? ;)) Dat hielp bij ons wel... tijdelijk.
Maar het was pas over nadat 'ie naar de reparateur was geweest.

edit: bij ons was het trouwens de hele beeldbuis die rood en paars kleurde

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Verwijderd

als je hem wilt weg hebben meot je het volgende doen (ik kan het weten want het is gedeelte lijk mijn werk)
Of naar een een TV zaak gaan die hebben er een speciaal apperaatje voor OF tv aan uit doen en dat heeel vaak achter elkaar!
dat helpt zeker (althans altijd hier)

Verder alles op eigen risico

• Wouter
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 19:31 schreef Qorne het volgende:
als je hem wilt weg hebben meot je het volgende doen (ik kan het weten want het is gedeelte lijk mijn werk)
Of naar een een TV zaak gaan die hebben er een speciaal apperaatje voor OF tv aan uit doen en dat heeel vaak achter elkaar!
dat helpt zeker (althans altijd hier)

Verder alles op eigen risico
de tv kan niet meer uit

powerknop werkt niet meer

staat al paar maanden op standby (maar ook dat kan de oorzaak niet zijn, want het probleem is er al 2 jaar)

ik zal eens informeren bij wat tvzaken, wat de kosten hiervan zijn

is er geen manier waarop je dit zelf kan oplossen?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Fosfor is rot.. weglazeren is waarschijnlijk de oplossing..
Bovendien is het SLECHT voor een TV om hem op standby te laten staan.. Condensatoren blijven dan onder spanning staan, en worden veel sneller rot..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 19:41 schreef tbusquet het volgende:
Fosfor is rot.. weglazeren is waarschijnlijk de oplossing..
Bovendien is het SLECHT voor een TV om hem op standby te laten staan.. Condensatoren blijven dan onder spanning staan, en worden veel sneller rot..
dat klopt helemaal als hij niet meer uit kan... TIP koop een nieuwe

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Knop van je TV werkt niet meer? Geen nood: gewoon een schakelaar ertussen... Maar niet zo'n iel snoerschakelaartje als aan een schemerlamp! Wat beter is, is een stekkerschakelaar bijvoorbeeld (die dingen zijn wel randaardemodel, dus niet plat euro stekkertje).. Informeer anders eens bij je lokale elektrozaak :)

DatDus.DE --- DatDus!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Wat ze bij de tv zaak hebben is dacht ik gewoon een stroomkabel een paar keer gewikkeld en daar stroom op zetten. Dan krijg je afzonderlijk + en - en dan demagnetiseer je je scherm dan gaan die kleurvlekken weg.

Moet je hem 10 cm van je scherm houden en dan er vanaf bewegen. Hielp bij mijn tv ook heel erg.

Laat je maar inlichten of maak zoiets zelf (er is vast wel iemand hier die het beter weet te beschrijven)

Vandaag is het feest en morgen ook.

Pagina: 1