Ik gebruik nu op mijn Athlon XP 1700 een Alpha PAL6035 met fanadapter, en daarbovenop een Papst 8412NGM, deze fan heeft 34,1CFM.
Ik ben niet zo tevreden over de temps die ik bereik, 55 graden full-load.
Nou zat ik eraan te denken om een Alpha PAL8045T te kopen.
Maar wat voor fan moet ik daarop zetten ??
Ik heb een beetje rondgekeken in de search, en las ergens iets over een Alpha 8045 met een Papst 8412NG (nog iets) met een CFM van 24.
Dat blaast dus een flink stuk minder als de Papst-fan die ik nu heb. (verschil van ong. 10 CFM)
Ik kan me niet voorstellen dat ik daarmee een lagere temperatuur haal. Hij blaast minder hard, dus zal hij toch niet beter koelen ??
Of is het verschil van 60mm (pal6035) naar 80mm (pal8045) ook van groot belang, en zou dat zoveel verschillen ??
En hoeveel CFM heb ik nodig voor mijn Athlon XP 1700 met een Alpha PAL8045T ??
Ik heb in ieder geval al een mooie gezien :
Alpha 8045, met YS-tech-fan, 45CFM, 34,5dB.
Kortom van 60mm naar 80mm heatsink, is dat qua koelprestatie's duidelijk te merken en kan een fan met minder CFM dan beter koelen dan mijn huidige 34,1CFM op een 60mm heatsink ?
Ik ben niet zo tevreden over de temps die ik bereik, 55 graden full-load.
Nou zat ik eraan te denken om een Alpha PAL8045T te kopen.
Maar wat voor fan moet ik daarop zetten ??
Ik heb een beetje rondgekeken in de search, en las ergens iets over een Alpha 8045 met een Papst 8412NG (nog iets) met een CFM van 24.
Dat blaast dus een flink stuk minder als de Papst-fan die ik nu heb. (verschil van ong. 10 CFM)
Ik kan me niet voorstellen dat ik daarmee een lagere temperatuur haal. Hij blaast minder hard, dus zal hij toch niet beter koelen ??
Of is het verschil van 60mm (pal6035) naar 80mm (pal8045) ook van groot belang, en zou dat zoveel verschillen ??
En hoeveel CFM heb ik nodig voor mijn Athlon XP 1700 met een Alpha PAL8045T ??
Ik heb in ieder geval al een mooie gezien :
Alpha 8045, met YS-tech-fan, 45CFM, 34,5dB.
Kortom van 60mm naar 80mm heatsink, is dat qua koelprestatie's duidelijk te merken en kan een fan met minder CFM dan beter koelen dan mijn huidige 34,1CFM op een 60mm heatsink ?