BPM Studio => Externe Controller !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41190

Topicstarter
Een tijdje gelezen heb ik iets gelezen over een externe controller voor BPM-Studio (Lijkt heel sterk op die van een DENON dubbele CD-speler met Pitch Control ed...)

Nu vroeg ik mij af of die ergens te verkrijgen is, en zo ja, is het ook goed materiaal?

Kzou namelijk een desktoppc ineen willen boksen tot een MP3-machien, met mengpaneeltje en monitor enzow!

Tnx in advance 4 the replys!!!!

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 15:57

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.alcatech.com/html/images/start/m_05.jpg

:? :?

Staat gewoon op Alcatech.com (de makers van BPM Studio)

En wat betreft dat groeten, check deze link even :)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:27
als je nou eens creatief was met http:// en www en bpmstudio en .nl dan had je het ook zelf kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 09:23
http://webshop.balloonatic.nl verkoopt die controler ook geloof ik.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja sorry was ff vergeten dat et van Alcatel was...
En kzal letten op de "groeten", daar wist ik ook niets van!

Tnx for the tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36831

Het is van alcatech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24

JWO

Op dinsdag 22 januari 2002 21:41 schreef kreischer2000 het volgende:
Het is van alcatech!
issie misschien ook zelf te knutselen >:) heeft iemand toevallig wat schema's :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:01
Ehm.. die controller krijg je alleen bij de duurste versie ($3000,- toen ik voor de laatste keer keek geloof ik) Dus is niet echt interessant om een beetje te hobby-en.. Zelfs voor de verhuur hier was ut financieel niet interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou de basisversie (waar je een heel eind mee komt) kan je hier in België apart verkrijgen aan +-750€, zonder software wel te verstaan...

Nu wat zou er beter zijn: Dubbele cd-player van 750, of die lekkere controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Numark maakt ook al lang van die dingen voor PCDJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:08
koop dan gewoon net zoals mij een midicontroller voor een paar honderd piek (ik had geluk, ik had er een voor 150 piek!!! en wel deze:)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.leemans/cu2/HQ0.JPG

Gebruik dan Traktor DJ Studio (http://www.nativeinstruments.com) en je bent EN goedkoper uit EN meer functies! (EN beter programma dan dat gare BPM Studio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
Op woensdag 23 januari 2002 00:41 schreef -OverSoft- het volgende:
koop dan gewoon net zoals mij een midicontroller voor een paar honderd piek (ik had geluk, ik had er een voor 150 piek!!! en wel deze:)

[afbeelding]

Gebruik dan Traktor DJ Studio (http://www.nativeinstruments.com) en je bent EN goedkoper uit EN meer functies! (EN beter programma dan dat gare BPM Studio)
Amen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan me echt nie voorstellen dat je met jouw supermachien dezelfde functies hebt als bij die bpm-controller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Nice hardware bob ! :) ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
Op woensdag 23 januari 2002 00:22 schreef eL-PieTRo het volgende:
Nu wat zou er beter zijn: Dubbele cd-player van 750, of die lekkere controller?
Is wel een discussie waard.. Ik denk persoonlijk dat je meer heb aan de BPM controller:

Je compu met Mp3 (alleen gebackupped van je LP's + CD's natuurlijk) kan je flexibeler inzetten.. Je kan 1 flightcase maken met een 19" kast en een monitor + mengpaneel + controller.. En dan hoef je geen platenkoffer mee te nemen.

Je kan als je het echt goed wil doen ook nog een DMX-PCI kaartje erin prakken en op de 8rgrond (of DualHead kaartje) het licht laten sturen.. wh0000t :) Ik ga maar eens sparen :)

edit:
Ik sta af en toe versteld van me eigen ideeën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Op donderdag 24 januari 2002 23:11 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

Is wel een discussie waard.. Ik denk persoonlijk dat je meer heb aan de BPM controller:

Je compu met Mp3 (alleen gebackupped van je LP's + CD's natuurlijk) kan je flexibeler inzetten.. Je kan 1 flightcase maken met een 19" kast en een monitor + mengpaneel + controller.. En dan hoef je geen platenkoffer mee te nemen.

Je kan als je het echt goed wil doen ook nog een DMX-PCI kaartje erin prakken en op de 8rgrond (of DualHead kaartje) het licht laten sturen.. wh0000t :) Ik ga maar eens sparen :)

edit:
Ik sta af en toe versteld van me eigen ideeën :)
Mwa, kdenk dat je dan beter een MIDI paneel kan pakken, meer functies en volledig instelbaar + maakbaar!!! Zie onder: (sorry voor de gruwelijke layout vern**king)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.leemans/cu2/midi.jpg

Ik ben hier bezig met een nieuwe, zelf gebouwde, 19" midi controller. Speciaal voor tractor (want ik vind BPM studio echt een :r programma). Hierop zou je eventueel nog een hele hoop schuiven, knoppen en schakelaars kunnen maken in een apart DMX gedeelte en daarmee visualdmx aan sturen (wordt wel erg veel werk, muziek + DMX! Maargoed)

Ten eerste ben je 100000x goedkoper uit, want zown BPM controller is makkelijk 2000 euro. Zown standaard midi mengpaneel als ik hierboven heb staan (die foto dan he) was maar 150 piek en heeft 10000x meer functies (en je kunt ze allemaal instellen, 2 banken dus reken maar uit: 16 faders, 16 pots, 1 master, 32 buttons en nog heel wat zooi aan de zijkant!)

Sorry, maar ik verklaar je - als je een BPM controller koopt - vanaf nu GEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
Op donderdag 24 januari 2002 23:30 schreef -OverSoft- een heel groot bericht
Kan ik in komen :) Maar dit ging tussen de BPM controller en die dubbele CD speler :)

Maar ik denk dat ik idd ook maar eens met MIDI gaan rotzooien. Is veel leuker geloof ik!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
ja, idd, het ging eigenlijk over de dubbele cdspeler en bpm. Maar omdat ik fel tegen BPM ben, moest ik ff wat zeggen.
Opzich werkt een dubbele cd speler hetzelfde als Tractor, maar Tractor heeft toch meer functies (scratchen, autofade, bpm syncen, beat syncen). Ook omdat het 10x goedkoper is om via de PC te draaien (zeker als je er al een hebt :D).

Verder, idd, minder ruimte nodig, de perfecte oplossing dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

Op donderdag 24 januari 2002 23:30 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

Sorry, maar ik verklaar je - als je een BPM controller koopt - vanaf nu GEK!
Of je houdt niet van knutsel pakketten. B-)

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Op vrijdag 25 januari 2002 14:06 schreef Twarp het volgende:

[..]

Of je houdt niet van knutsel pakketten. B-)
en dan koop je een standaard midi mengpaneel zoals ik al daarboven heb staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
Op dinsdag 22 januari 2002 18:43 schreef eL-PieTRo het volgende:
Nu vroeg ik mij af of die ergens te verkrijgen is, en zo ja, is het ook goed materiaal?
Zeker verkrijgbaar. Ik ben zelf met een 2 vrienden van mij naar Belgie gereden, want daar waren ze toen 800 piek goedkoper. Alleen mogen ze dat niet meer doen ofzo, omdat de dealers alleen aan eigen mensen (belgen) mogen verkopen.

Wat de kwaliteit betreft zit het wel goed. Alles voelt degelijk aan. Je kan goed hard op die knoppen rammen zonder dat ze kapot gaan. Als je heel zachtjes ramt doen ze het ook gewoon hoor :7

Ook die title display is wel handig. Je kan gewoon op de controler zelf langs de nummers scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 25 januari 2002 14:01 schreef -OverSoft- het volgende:
ja, idd, het ging eigenlijk over de dubbele cdspeler en bpm. Maar omdat ik fel tegen BPM ben, moest ik ff wat zeggen.
Opzich werkt een dubbele cd speler hetzelfde als Tractor, maar Tractor heeft toch meer functies (scratchen, autofade, bpm syncen, beat syncen). Ook omdat het 10x goedkoper is om via de PC te draaien (zeker als je er al een hebt :D).

Verder, idd, minder ruimte nodig, de perfecte oplossing dus!
Mag ik weten waarom je zo tegen BPM bent?
Ik heb zelf veel programma's gebruikt, maar ik blijf toch steeds in BPM hangen. Traktor vind ik ook fijn, qua eq. en scratch mog.heden enzo, maar de bpm sync van BPMstudio werkt fijner vind ik. En daarmee bedoel ik de pitch control dus, die niet zo lekker werkt vind ik in Traktor.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Op vrijdag 25 januari 2002 16:20 schreef Esger het volgende:

[..]

Mag ik weten waarom je zo tegen BPM bent?
Ik heb zelf veel programma's gebruikt, maar ik blijf toch steeds in BPM hangen. Traktor vind ik ook fijn, qua eq. en scratch mog.heden enzo, maar de bpm sync van BPMstudio werkt fijner vind ik. En daarmee bedoel ik de pitch control dus, die niet zo lekker werkt vind ik in Traktor.
Ik vind dat BPM veel te commercieel ingesteld is, zown controller kost ze nog geen 100 piek om te maken, en ze vragen er 2000 euro voor! (Ik weet het R&D...).
Bij Tractor kan je elke hardware gebruiken die je maar wilt, ook externe mixers (dus analoog). Is veel goedkoper en je kan er veel meer mee (veel meer opties). Het enige wat ik mis bij Tractor is eigenlijk tempo/pitch omzetter (er zit geen tempo in, alleen pitch). Ook geen output naar bijvoorbeeld shoutcast, maar dat boeit niet zoveel.

Verder is Tractor 100% beter dan BPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 25 januari 2002 16:32 schreef -OverSoft- het volgende:

[..]

Ik vind dat BPM veel te commercieel ingesteld is, zown controller kost ze nog geen 100 piek om te maken, en ze vragen er 2000 euro voor! (Ik weet het R&D...).
Bij Tractor kan je elke hardware gebruiken die je maar wilt, ook externe mixers (dus analoog). Is veel goedkoper en je kan er veel meer mee (veel meer opties). Het enige wat ik mis bij Tractor is eigenlijk tempo/pitch omzetter (er zit geen tempo in, alleen pitch). Ook geen output naar bijvoorbeeld shoutcast, maar dat boeit niet zoveel.

Verder is Tractor 100% beter dan BPM
In dat opzicht heb je helemaal gelijk. BPM is veel te duur.
Maar ik heb het programma dan ook "gekocht" natuurlijk ;)
Traktor loopt niet echt lekker trouwens in XP..
En BPM mist nog wat makkelijke handzame eq. instellingen, maar ik blijf bij BPM.

Wat draai je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
Op vrijdag 25 januari 2002 16:36 schreef Esger het volgende:

[..]

En BPM mist nog wat makkelijke handzame eq. instellingen, maar ik blijf bij BPM.

Wat draai je trouwens?
Even een vraagje voor mensen met BPM Studio i.c.m. Win XP:
Als je player A en player B gescheiden wil laten uisturen komt er een delay. Met alle andere Windows versies is dit niet het geval. Op het moment dat ik alle spelers op dezelfde output zet is de delay ook weg. Maarja, dan heb je weer nix aan die externe controlers.

Zijn er meer met dit probleem? Ik gebruik BPM Studio 4.2 en die zou goed zijn aangepast aan win xp. Moet ik misschien een andere driver installeren voor mn soundcart ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Op vrijdag 25 januari 2002 16:36 schreef Esger het volgende:

[..]

Wat draai je trouwens?
ik draai vooral hardhouse, hardclub en hardcore.
Traktor draait trouwens wel perfect bij mij onder XP.
Ik ben nou onder 98SE aan het testen met de ASIO driver van de SBLIVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op vrijdag 25 januari 2002 16:43 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Even een vraagje voor mensen met BPM Studio i.c.m. Win XP:
Als je player A en player B gescheiden wil laten uisturen komt er een delay. Met alle andere Windows versies is dit niet het geval. Op het moment dat ik alle spelers op dezelfde output zet is de delay ook weg. Maarja, dan heb je weer nix aan die externe controlers.

Zijn er meer met dit probleem? Ik gebruik BPM Studio 4.2 en die zou goed zijn aangepast aan win xp. Moet ik misschien een andere driver installeren voor mn soundcart ofzo?
Heb ik weer geen problemen mee, maar zoals je kan lezen in de laatste 5 posts ofzo is dat dus nogal verschillend.

Pagina: 1