[Debian] Installatie fouten???

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08
Hey mensen, jaja ik ben der weer >:) ik heb slackware eraf gedaan omdat die supertraag was, en Debian "geinstalleerd", m'n broertje had de 3 iso's gekopierd op 'n LAN party dus ik dacht meteen, INSTALLUHH !!! maarja nu kreeg ik dus op 't einde van de installatie al een melding dat ie wat packages niet kon installen :7 ... dus ik opnieuw gedaan , maar of et nou goed is weet ik nog steeds niet!
Enfin, ik wil dus nu net die nieuwe Xfree86 installen, krijg meteen de melding, 'blablbla Glibc 2.2.3 not found enz. enz, ik heb echt wel alle packages die nodig zijn geinstalled, alleen debian heeft 't ver-neukt ...
owja het is uhm rc 2.2r3 Potato geval ....
weet iemand nog 'n goede linux?? want mijn eerste indruk van Debian is dus al niet goed ;(

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op dinsdag 22 januari 2002 18:38 schreef De_Bastaard het volgende:
ik heb slackware eraf gedaan omdat die supertraag was...
En je nam niet even de tijd om te onderzoeken waar dat door kwam? En wat was er 'supertraag'? Heb je geprobeerd je kernel voor jouw processor geoptimaliseerd te recompilen? En XFree etc.?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• De_Bastaard
nee nog niet maarja ik dacht dat debian beter was enzow maarja denk dat ik nu toch wel liever terug ga naar slack ;)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 18:38 schreef De_Bastaard het volgende:
.. ik heb echt wel alle packages die nodig zijn geinstalled, alleen debian heeft 't ver-neukt ...
owja het is uhm rc 2.2r3 Potato geval ....
weet iemand nog 'n goede linux?? want mijn eerste indruk van Debian is dus al niet goed ;(
Mag ik zo vrij zijn om de opmerking te plaatsen dat ik het gevoel heb dat je dit beter bij je zelf kunt zoeken ?
Aan Debian ligt het in ieder geval niet. Misschien is het verstandig om of een installatiehandleiding te bestuderen zoals te vinden op http://panic.et.tudelft.nl/debian/ of voorlopig nog even met windows te blijven stoeien. Het lastige aan linux is nl. dat je ervoor moet lezen. Maar als je dat dan gedaan hebt, dan heb je ook wat.
Debian is niet de meeste ideale distributie voor beginners, maar met de bovenstaande handleiding moet je er uit kunnen komen. Lukt het dan niet, geef dan aan waar er problemen op treden en wat voor foutmelding je krijgt, dan weet ik zeker dat er hier voldoende Debian-gebruikers zitten om je verder te helpen (mits je zelf de moeite hebt genomen om te lezen uiteraard). It's up to you ...

Verwijderd

De problemen die jij beschrijft met Potato heb ik ook gehad met de ISO's die afkwamen van www.linuxiso.org?.. Doffe ellende allerlei missende packages en errors etc.. Op een gegeven moment heb ik het met kunst en vliegwerk nog enigszins aan de praat kunnen krijgen maar een succes is het nooit geworden. Daarna heb ik op de 1 of andere site de eerste cdrom van Debian Woody gedowned en sinds die tijd werkt Debian met aller erop en eraan als een zonnetje :) Mijn advies zou dus zijn installeer alleen een kale Debian met cdrom 1. Geen extra packages behalve als je wat nodig bent voor je netwerk kaart ofzo en doe de rest van de install via het web. Of misschien beter nog ga ff andere ISO downloaden en proberen voor mij was dat iig de oplossing. Ik had zelf sterk het idee dat er iets fout was met die Potato images, t was 1 en al ellende tijdens de install.

Verwijderd

Mja, eerst & voral: wie installeert er nu debian vanaf CD ? ;p

Elk persoon dat zich *iet wat* mens mag noemen heeft op dit moment een adsl / cable connectie --> je kan debian installen met 3 disketjes ...

& btw: linux never fucked up (zeker debian niet) ;pp
misschien een goede tip: MANDRAKE

• De_Bastaard
joh ja hey ik wil heel graag linux leren weet je, maarja als ik al geen nieuwe Xfree86 kan installen omdat de installatie van Debian gewoon gaar is, tsja kan ik vrij weinig aan doen he? maarja gelukkig zijn er nog mensen hier die met nuttige tips komen, THANKS SMASR ;))

Ik ga eens opzoek naar nieuwe images... of anders 'n nieuwe distro? ik was opzich wel tevreden met Slack ... alleen dat ie niet super werkte op míjn AMD... dan ga ik toch maar eens 'n poging wagen om de kernel te recompilen ;))

Verwijderd

http://www.debian.org/releases/stable/i386/ch-install-methods.en.html

Lees dit eens door.
Debian kun je (zoals eerder gezegd) beter niet van cd installeren vanaf floppy's werkt vaker beter handiger en sneller. Voor de rest packages installeren doe je met apt-get install
overzicht van de packages staat op packages.debian.org

• De_Bastaard
hmm
gaat dat dan verder wel ok met mijn "super"verbinding ??
dit noemen ze KABEL maar we krijgen hier modems die op een seriele poort moeten, en die maar max. 10kb/sec ofzo halen :r:r:r !!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Glibc 2.2.3 not found enz. enz
Wat dacht je er dan van om met apt-get install pakketje, al die dependencies te installeren en vervolgens opnieuw XFree te proberen? ;)

• De_Bastaard
hmm nog nie geprobeerd, zal ik morgen eens proberen, anders maar slack, met die nieuwe kernel, is dat compilen moeilijk? ik heb t namelijk nog nooit gedaan, maar er is overal een eerste keer voor ... enne welke kernel moet ik pakken ... ? op die DVD van uhm LINUXFormat, stond dat die 2.4.17/2.5.0 een bug hadden in de Filesystem, klopt dat ..?

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 23:19 schreef De_Bastaard het volgende:
hmm nog nie geprobeerd, zal ik morgen eens proberen, anders maar slack, met die nieuwe kernel, is dat compilen moeilijk? ik heb t namelijk nog nooit gedaan, maar er is overal een eerste keer voor ... enne welke kernel moet ik pakken ... ? op die DVD van uhm LINUXFormat, stond dat die 2.4.17/2.5.0 een bug hadden in de Filesystem, klopt dat ..?
Dat is 2.4.15/2.5.0. 2.4.17 is wel oke.
Pagina: 1