Toon posts:

Microsoft Wireless Wheel Mouse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze muis is geinstalleerd op een computer en batterijen zitten er allemaal in. Maar als windows is gestart krijg ik een melding van "er is geen ps2 muis aangesloten"

De muis is aangesloten met een verloopstekker. Op de computer staat Windows 98. Maar de computer is wel redelijk oud. Tenminste er zitten geen USB aansluitingen op en geen ps2. Het toetsenbord word via die oude grote ronde stekker :+ (Weet het weer o pde Com poort (8> )
en de muis met het verloop stekker op een pci kaart(d8 ik).

Iemand een idee waarom hij het niet doet?

De vorige muis deed het wel maar die kon gewoon op de com poort aangesloten worden.

Heb in andere topics gelezen met te weinig stroom etc. Is dat bij deze muis ook zo?

Iemand deze wel met een com poort werkend?

Verwijderd

Zou best kunnen dat de muis niet op een seriele poort kan worden aangesloten. Probeer hem ff bij iemand die PS/2 of USB heeft. Als hij dan nog niet werkt kun je hem terugbrengen, anders moet je een nieuwe PC kopen |:(

Ik vind het wel grappig:

USB -> PS/2 > Serieel LOL

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukkig niet mijn pc :D
Maar op andere computer doet hij het wel.
Maar ligt dit niet aan instellingen ofzo?
Of bepaalde drivers gebruiken?

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

nieuwere muizen werken vaak niet op Com-poorten met een verloopstekker.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 18:18 schreef RolfLobker het volgende:
Zou best kunnen dat de muis niet op een seriele poort kan worden aangesloten. Probeer hem ff bij iemand die PS/2 of USB heeft. Als hij dan nog niet werkt kun je hem terugbrengen, anders moet je een nieuwe PC kopen |:(

Ik vind het wel grappig:

USB -> PS/2 > Serieel LOL
Bedoeld de Com poort (Din rond) en niet de seriele poort(like gameport maar dan wat kleiner) denk ik.

Gaat gewoon niet werken die muizen zijn voor Usb of Ps2.

Verwijderd

Topicstarter
De muis word aangesloten met zo'n verloopstekker op een
jah hoe zeg je zo iets....

Op een look a like van een gameport dan alleen kleiner :)
dus niet met zo'n ronde stekker.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 18:59 schreef Iznogoud het volgende:
De muis word aangesloten met zo'n verloopstekker op een
jah hoe zeg je zo iets....

Op een look a like van een gameport dan alleen kleiner :)
dus niet met zo'n ronde stekker.
Aaah een seriele aansluiting (rs232) , toch.....

Verwijderd

Topicstarter
Als jij dat zegt :)
Maar is hier dan geen oplossing voor :?

Verwijderd

Zo te horen is de muis dus goed.
Dat betekent dat hij gewoon niet op een seriele aansluiting past. Niets aan te doen dus.

Ik vraag mij alleen af waarom je geen ps/2 aansluiting gebruikt. Bij pc's van de laatste paar jaren zit dit er std op.
Als de PS/2 Aansluiting bij jou ontbreekt moet je eens kijken of er wel een aansluiting voor op het mobo zit.
misschien dat je dan als het echt moet ergens wel een stekkertje(ps/) kunt regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op die computer zit zelfs geen ps2 aansluiting. Ik stond er raar van op te kijken ik verwachte wel een oude computer maar zo oud dat er nog niet eens ps2 op zit |:(

Ik heb zou zelf dan zoiets hebben van dan eerst een nieuwe pc kopen.
Pagina: 1