Ik heb een Asus 300 watt bigtower. Mijn temps waren eerst iets van 55/60. Nu heb ik voor-onder een zuigvin en boven-achter een blaasvin geplaatst (12-volts 80x80). Als ik mijn kast open heb zijn mijn temps dik 10 graden lager. Ik dacht met casecooling daarbij in de buurt te komen maar mijn temps zijn maar enkele graden lager (50/55). Is dit normaal zo'n gering verschil? Kan ik eventueel iets doen om mijn temps te verlagen (met luchtkoeling wel te verstaan...)? (Ik heb mijn kabels al zo gunstig mogelijk gedaan in de kast om airflow zo goed mogelijk te maken)
PS. Houdt er wel even rekening mee dat mijn Asus mobo de temps in vergelijking met andere mobo's hoger weergeeft.
Midden-achter in m'n kast ter hoogte van de CPU zit ook een bevestiging voor een vin. Heeft het zin om hier 1 van de vins naar toe te verplaatsen? En zo ja moet hij daar dan zuigen of blazen?
Bijkomende vraag: ik heb CpuCool geprobeerd, en met Forced Athlon Cooling aan tuimelde mijn cpu temp zeer snel zo'n 10 graden. Probleem was dat hij binnen afzienbare tijd vastliep (systeem bevroor). Iemand enig idee waarom en hoe eventueel te voorkomen?
PS. Houdt er wel even rekening mee dat mijn Asus mobo de temps in vergelijking met andere mobo's hoger weergeeft.
Midden-achter in m'n kast ter hoogte van de CPU zit ook een bevestiging voor een vin. Heeft het zin om hier 1 van de vins naar toe te verplaatsen? En zo ja moet hij daar dan zuigen of blazen?
Bijkomende vraag: ik heb CpuCool geprobeerd, en met Forced Athlon Cooling aan tuimelde mijn cpu temp zeer snel zo'n 10 graden. Probleem was dat hij binnen afzienbare tijd vastliep (systeem bevroor). Iemand enig idee waarom en hoe eventueel te voorkomen?