Ik ben bezig met een pagina met daarop een formulier met twee listboxen. De inhoud van de 2e listbox is afhankelijk van de 1e. Ik probeer de 2e listbox te vullen door hem een default-waarde te geven die aansluit op de 1e listbox, en zodra er een onChange-event plaatsvindt in de 1e listbox, wordt de 2e listbox opnieuw gevuld. Dit wil ik doen door de 2e listbox in een iframe te zetten, en bij een onChange dit iframe te reloaden. (bedankt 4guysfromarolla!).
Het javascript wat wordt aangeroepen heet HandleChange() en ziet er als volgt uit:
De listbox heet Keuzemenu2, de src van het iframe is iframe.asp. Nu krijg ik echter steeds foutmelding
'parent.frmKeuzemenu2.document is not an object'.
Ik dacht zelf dat dit misschien kon komen doordat het originele script is gebaseerd op het herladen van frames, en niet voor iframes. Iemand enig idee wat er fout gaat?
Het javascript wat wordt aangeroepen heet HandleChange() en ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
| function HandleChange()
{
//Pas keuzeformulier2 aan
parent.frmKeuzemenu2.document.location.href="iframe.asp"
+ document.forms[0].keuzeformulier1.value;
} |
De listbox heet Keuzemenu2, de src van het iframe is iframe.asp. Nu krijg ik echter steeds foutmelding
'parent.frmKeuzemenu2.document is not an object'.
Ik dacht zelf dat dit misschien kon komen doordat het originele script is gebaseerd op het herladen van frames, en niet voor iframes. Iemand enig idee wat er fout gaat?