Vraagje realtec combo met red hat 7.2

Pagina: 1
Acties:

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Werkt dat? Er zit hier een vriend mij behoorlijk de moed door mijn schoenzolen heen te praten dat ik het ook allemaal niet meer weet (wil mx-stream sharen met 3com en realtec kaartje).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
Uit ervaring weet ik dat het niet werkt :P
config
2x realtek
HEb trouwens nooit die verdomde realtek kaartes aan de praat gekregen onder Linux ook al weet ik dat daar drivers voor zijn aleen die werken nog niet alemaal best wel vaag.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:35
Ik als linux newby/noob kan die 2 kaarten apart werkend krijgen onder redhat 7.2. MX stream schijnt ook mogelijk te zijn met linux. Zie niet in waarom het niet kan. Welke argumenten heeft die vriend daar dan voor?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 17:36 schreef Terror het volgende:
Ik als linux newby/noob kan die 2 kaarten apart werkend krijgen onder redhat 7.2. MX stream schijnt ook mogelijk te zijn met linux. Zie niet in waarom het niet kan. Welke argumenten heeft die vriend daar dan voor?
Zie de post boven je :) :)

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:35
:) Ik geloof het gelijk :) Me newby :) Topic poster wil het btw toch weten voor 3com en een realtek kaartje in 1 systeem?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Hmzz, mogen mensen mij uitleggen waarom ik hier 2 machine's perfect draaiend heb, met in de ene 2 realteks en in de andere 3 realteks :?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

check systeminfo van m'n server ... 2 realtecs werken gewoon goed.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 17:38 schreef Terror het volgende:
:) Ik geloof het gelijk :) Me newby :)
Me being newbie 2, en aangezien ik het nu aan het downloaden ben...... Zijn er nog meer meningen/feiten hierover?

D3

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb dit probleem ook eens gehad met Rh 6.2 en RH 7.0. Twee Realteks 8139 chippies had ik toen. Het lukte me toen alleen maar om of de 1 of de ander aan de praat te krijgen. Die simpele Realteks ne2k-pci's geven echter geen probleem en zijn snel genoeg voor MXStream.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 17:41 schreef x-wolf het volgende:
Heb dit probleem ook eens gehad met Rh 6.2 en RH 7.0. Twee Realteks 8139 chippies had ik toen. Het lukte me toen alleen maar om of de 1 of de ander aan de praat te krijgen. Die simpele Realteks ne2k-pci's geven echter geen probleem en zijn snel genoeg voor MXStream.
De driver is enorm verbeterd. Waarschijnlijk had het bij jou ook wel gewerkt als je de juiste irq's en adressen opgegeven had.

Een 3com met een realtek is ook geen probleem. (heb ik hier ook 1 machine staan :D )

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 17:40 schreef Apache het volgende:
check systeminfo van m'n server ... 2 realtecs werken gewoon goed.
Dit is mooi nieuws :), wat voor inet heb je? Kabel of Mx-stream?

D3

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op dinsdag 22 januari 2002 17:42 schreef Totally_Freeky het volgende:

[..]

Dit is mooi nieuws :), wat voor inet heb je? Kabel of Mx-stream?
kabel, met een dhcp server die incompatible is met pump, is soms wel kut, maar eens hij draait draait het erg goed, geen problemen met die realteks, intern 6MB/sec, download heb ik al tot 900KB gehaald met server, vroeger wel enkele keren meer maar toen was niet isp nog niet zo loaded :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op dinsdag 22 januari 2002 17:42 schreef nelske het volgende:

[..]

De driver is enorm verbeterd. Waarschijnlijk had het bij jou ook wel gewerkt als je de juiste irq's en adressen opgegeven had.

Een 3com met een realtek is ook geen probleem. (heb ik hier ook 1 machine staan :D )
Heb echt alles geprobeert toen maar is me niet gelukt. Misschien met nieuwere kernel dat het wel werkt. Zowel 6.2 als 7.0 RH hebben nog 2.2 kernel. Die ne2k-pci compitabels werken echter perfect en is toch ook wel snel zat.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
Ik heb het toen in der beginnen van Mandrake 7 geloof ik en Redhad 7.1 van alles geprobeerd de ene driver na dde andere maar het wilde niet werken.
Maar ik werk wel met Vmware dat wil wel.
Pagina: 1