Ok , ik hoop dat iemand dit snapt Google en AV wisten het niet .
Het zit zo , ik wil met een crontabje wil ik om de 5 uur backups maken van een aantal documenten op een windows 98 machine.
Ik wil dus met samba vanaf de linux pc connectie maken met de windows machine dmv : smbmount //Angelina/d /mnt/angelina/d
p.s met een crontab zou dat er zo uitzien (bijvoorbeeld):
0 5 * * * smbmount //Angelina/d /mnt/angelina/d -N , cp /mnt/angelina/d/DOCS/* /mnt/router/Share/smb/Docs
De -N schakeling is voor geen passwd ingeven)
Mensen die samba kennen snappen wat ik hiermee bedoel (hoop ik).
Maar als ik alleen al test of ik gewoon connectie kan maken met de linux machine krijg ik deze error NA het invoeren van mijn passwd (ik login als root).
mount error: Invalid argument
Please look at smbmount's manual page for possible reasons
Terwijl ik toch zeker weet dat die syntax klopt?
help?
(dit topic hoort wel/niet in non-windows?)
Het zit zo , ik wil met een crontabje wil ik om de 5 uur backups maken van een aantal documenten op een windows 98 machine.
Ik wil dus met samba vanaf de linux pc connectie maken met de windows machine dmv : smbmount //Angelina/d /mnt/angelina/d
p.s met een crontab zou dat er zo uitzien (bijvoorbeeld):
0 5 * * * smbmount //Angelina/d /mnt/angelina/d -N , cp /mnt/angelina/d/DOCS/* /mnt/router/Share/smb/Docs
De -N schakeling is voor geen passwd ingeven)
Mensen die samba kennen snappen wat ik hiermee bedoel (hoop ik).
Maar als ik alleen al test of ik gewoon connectie kan maken met de linux machine krijg ik deze error NA het invoeren van mijn passwd (ik login als root).
mount error: Invalid argument
Please look at smbmount's manual page for possible reasons
Terwijl ik toch zeker weet dat die syntax klopt?
help?
(dit topic hoort wel/niet in non-windows?)