Toon posts:

[SendMail]Mail Server beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een leuke mail server en gister was ie zo maar 5 min offline (pop3,imap).
Na 3 uur ging de SMTP server voor 5 mij offline :(
Ik de log files zag ik dat iemand zat te kutten.
Dus ik wil me mailserver beter beveilingen.
Weet iemand een goede site met daar informatie over? of kan iemand mijn die informatie geven via deze topic ?

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Zet er eventjes een stukje van die log bij waaruit blijkt dat er iemand "aan het kutten" is.

Misschien is de versie sendmail en het OS waar het op draait ook wel belang (i.v.m. verschillende standaard instellingen bij verschillende OSsen)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Verwijderd

Topicstarter
Cobalt Raq 4
zou zo ff info pakken
in de log file staat dat er een ene user helpdesk (is klant van ons) steeds probeert in te loggen precies om die tijden
maar dat steeds die sessie al online is
en dat wel een een zooitje achter elkaar
en de server zegt dat hij over belast was (Cobalt ControlPanel mail)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=23]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Lijkt me zo'n figuur die elke minuut z'n mail laat ophalen door een programma en dan toevallig een keer ff langer dan een minuut moest wachten. Wat je dan krijgt is een mailserver die aangeeft dat je er niet inmag omdat je er al inzit, en een client die het steeds weer gaat proberen.

Is zeer irritant, zien de meeste mensen niet in, pas toen ik zag hoeveel logshit mijn eigen server genereerde heb ik die fetchmail instellingen ook direct veranderd van 1 minuut naar 5 minuten, wel zo fatsoenlijk voor de beheerder van die andere mailserver waar ik vandaan trok.

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Lijkt er wel een beetje op ja.

Heeft meneer "helpdek" een trage verbinding ofzo ?

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op dinsdag 22 januari 2002 20:21 schreef _JGC_ het volgende:
Lijkt me zo'n figuur die elke minuut z'n mail laat ophalen door een programma en dan toevallig een keer ff langer dan een minuut moest wachten. Wat je dan krijgt is een mailserver die aangeeft dat je er niet inmag omdat je er al inzit, en een client die het steeds weer gaat proberen.

Is zeer irritant, zien de meeste mensen niet in, pas toen ik zag hoeveel logshit mijn eigen server genereerde heb ik die fetchmail instellingen ook direct veranderd van 1 minuut naar 5 minuten, wel zo fatsoenlijk voor de beheerder van die andere mailserver waar ik vandaan trok.
Mwah als je iedere minuut fetcht moet er nogal wat binnekomen wil jij 't niet in een minuutje binnen kunnen halen.. die kans is nihil.

Wat wel kan is als de verbinding tussen de mailserver en de client beetje brak is dat sendmail op de een of andere manier de lock files niet weggooit van de mailboxen. Ik heb dit zelf een keer zien gebeuren op een server met een rotte nic.

Verwijderd

Topicstarter
de server is goed
en aan zijn verbinding lijkt me ook niet veel mis.
V*rs*t*l (A)DSL

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 11:16

Tuinhark

Retro

Ik heb begrepen dat sendmail (in het verleden iig) vol zat met bugs (en beveiligingsproblemen). Misschien is het verstandig om over te stappen op een 'betere' MTA? Ik hoor goede verhalen over postfix en qmail (zelf draai ik ook qmail ;)).

postfix doet zelfs nog veel moeite om sendmail compatible te zijn.

Ik weet, 't is niet helemaal wat je wilde horen, maar beschouw het als een tip. :)

:Y)
Pagina: 1