Toon posts:

De toekomst van de videogame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga'm opnieuw plaatsen, weet eigenlijk niet juist waarom ie gedelete werd.

Ik zie de toekomst vrij rooskleurig in, snellere computers, meer mogelijke verhaallijnen, betere graphics, meer interactiviteit. Het enige probleem is denk'k het feit dat door het kopiëren van games niet genoeg geld kan vrijgemaakt worden voor nieuwe soorten games (nieuwe concepten)

Wat denken jullie ervan??

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 09:45
ligt eraan of t kopieeren doorgaat..
als dat nog erger gaat worden dan zie ik het helemaal niet rooskleurig in.. of we gaan massaal weer over naar cartridges :P

verder lijkt t me wel aardig maar het probleem is dat er weinig orriginele dingen over zijn. na unreal 9 en Quake 12 hebbie FPSen ook wel gezien.
ik hoop dat er nog een paar squad based TBS (turn based strategie) games uit komen. die zin meestal wel cool (ik w8 dus al op jagged alliance 3)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:31
zouden ze deze niet om dezelfde reden dicht gaan gooien als de vorige :?

Hoe dan ook,
ik zie wel wat de toekomst brengt,
iig veel strakke games als UT2, Q4, C&C Renegade
en nog veel meer :)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik denk dat er weer een zooitje zielige beveiligingen gaan komen in de toekomst :P

En dat de console steeds sterker zal worden, want zeg nou zelf... ze worden steeds beter, kunnen steeds meer en er worden meer spellen verkocht (lijkt me zo... ik koop namelijk sneller een origineel voor de console dan voor de pc)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 17:15 schreef Necromancer het volgende:

Ik zie de toekomst vrij rooskleurig in, snellere computers, meer mogelijke verhaallijnen, betere graphics, meer interactiviteit. Het enige probleem is denk'k het feit dat door het kopiëren van games niet genoeg geld kan vrijgemaakt worden voor nieuwe soorten games (nieuwe concepten)

Dat kan allang, daar hoef je echt geen snellere computer voor. De vraag is alleen.. hoeveel wil een softwarefabrikant uit een spel halen :)

De meeste bedrijven doen toch gewoon met de markt mee, en als er geen vraag naar dat soort games is dan zullen ze er ook niet komen. :)

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

de nabije toekomst zal vooral sequels brengen denk ik. Unreal 2, Quake 4, dat soort zooi.

een compleet nieuw concept komt eigenlijk bijna nooit voor.
Black & White was er zo eentje, maar hoewel iedereen em wou hebben zat het spel bij de release vol met irritante bugs (mijn lieve koe Bessie ging, als ze ff niks te doen had, om een huis rondjes rennen. steeds hetzelfde om hetzelfde huis, half rondje via de linkerkant naar boven, even pauze, half rondje via rechts naar beneden, weer even pauze, etc..)

Max Payne was ook een beetje een nieuw concept met de Bullet Time techniek. Maar ook die game is niet helemaal perfect uitgevoerd (ik heb em in een normale school-week ofzow uitgespeeld en sindsdien nooit meer opgestart, gewoon geen zin)

Deus Ex was vanuit een bepaald oogpunt ook een beetje revolutionair. Weet niet zeker of andere games dit al hebben gedaan, maar voor zover ik weet is Deus Ex het enige spel waarbij je alles zelf moet doen, tot het ophalen van je missie en het flirten met de secretaresse van de baas.
normaal krijg je gewoon een schermpje met "finished, continue with next mission?" en word je weer gespawned en kun je ineens spontaan verder. Deus Ex had dit een heel stuk beter gedaan, al waren de wachttijden best lang af en toe voor een niet geweldig systeem.
Ik hoop dat toekomstige mission based games dit ook zo zullen doen, en niet "okay, er was geen communicatie mogelijk tussen HQ en de agents, maar TOCH heb je een nieuwe missie weten te bemachtigen, want de hond van de buren van de baas had een medaillon om zn nek met een telefoon nummer erin!"

dit begint nog best lang te worden :D
als ie nou gedelete word voel ik me best lullig :p

maar de iets verdere toekomst ligt denk ik bij multiplay. Met meer en meer breedband aansluiting overal groeit de wil om met vrienden of iig echte mensen samen te spelen tegen andere echte mensen.
MMORPG, online FPS, FPSen zoals Halo en Planetside (Planetscape, hoe heet dat ook al weer?) zullen nog wel ff blijven groeien.
Ik kan persoonlijk niet wachten tot Halo ook voor de PC uit gaat komen. (fingers crossed dat dat ook ooit gaat gebeuren) Ik heb nou al afgesproken dat ik de Attack Jeep bestuur, mn goeie vrind S@ndspider het kanon achterop bedient en een andere maat (ook een tweaker, TOGrimReaper) in de passagiersstoel een beetje gaat knallen.

wat er in de echt verre toekomst ligt? wie het weet mag het zeggen. technologie verbetert constant, dus wie weet worden Sci-fi dingen als een holodek wel realiteit. Ik denk niet dat ik dat nog mee zal maken, maar iets in die richting misschien wel.
laten we het hopen, want dat lijkt me echt vet

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 17:15 schreef Necromancer het volgende:

Zoals Mahatma Ghandi al zei is er achter alles een motivatie. Kijk, games worden gecopiëerd door een bepaald slag volk (arme studenten, mensen die de cash niet hebben, of mensen die het maar een paar keer spelen) en gekocht door een bepaald slag volk (echte gameliefhebbers, mensen die geld hebben, scholieren, etc.)

Kijk voor de makers is het goed als games vet worden verkocht, maar het is ook niet erg als een spel gecopiëerd wordt voor een keer om uit te checken, alleen als je zo'n game echt vind rulen en hem na een week nog speelt naja kopen dan.

En true, voor dat uitchecken zijn ook demo's te downen.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op dinsdag 22 januari 2002 23:44 schreef Commodore64 het volgende:
alleen als je zo'n game echt vind rulen en hem na een week nog speelt naja kopen dan.
Denk dat dit weinig voorkomt eigenlijk... iedereen zegt wel: als ie goed is koop ik 'm wel.

Maar ik denk dat als er geen cdkey bij zit dat 95% van de mensen 'm toch niet legaal gaat halen.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 22 januari 2002 23:38 schreef GTOfire het volgende:
Max Payne was ook een beetje een nieuw concept met de Bullet Time techniek. Maar ook die game is niet helemaal perfect uitgevoerd (ik heb em in een normale school-week ofzow uitgespeeld en sindsdien nooit meer opgestart, gewoon geen zin)
ik kan een simpele feature als dat nauwelijks techniek noemen :D
het was een grappige toevoeging idd, maar niet meer dan dat
Ik kan persoonlijk niet wachten tot Halo ook voor de PC uit gaat komen. (fingers crossed dat dat ook ooit gaat gebeuren) Ik heb nou al afgesproken dat ik de Attack Jeep bestuur, mn goeie vrind S@ndspider het kanon achterop bedient en een andere maat (ook een tweaker, TOGrimReaper) in de passagiersstoel een beetje gaat knallen.
hmmm het schijnt op de X-Box anders niet zo denderend te zijn (beneden de verwachting)... ook maar van horen zeggen hoor overigens :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1