serieus ik heb gesearched en dat was misschien wel het stommste wat ik had kunnen doen door de bomen zie ik het oerwoud niet meer. Aanvankelijk zou het de abit worden maar na de eerste reviews ging het meer richting epox en nu hoor ik weer negative geluiden over de epox. dus ik weet het niet meer graag objective reacties en ervaringen en geen epox vs abit rel ajb
maar goed jij hebt de + maar dat was dan alleen die extra raid functie he
en de fsb ocbaarheid zou niet geweldig zijn klopt dat of is alles bij jouw in orde?
Verwijderd
Die + is inderdaad alleen voor de raid-functie.
Mijn systeem loopt op 11 x 145, standaard voltages
Mijn systeem loopt op 11 x 145, standaard voltages
ke dan nu nog de abit fans. jammer ik had wat meer reacties verwacht (niet teveel natuurlijk want dan kan ik weer bomen gaan kappen.) overigens de epox kost een tientje of 3 meer he is dat het wel waar wat stabi betreft of is het gewoon dat je er xtra voor niets bijdoet. (xtra funties of performance).
Ikke is heel erg abit fan, dus ik zeg automatisch de abit 
Heb zelf een VP6 en een KT7, en donderdag ook nog een BP6. Een vriend van mij heeft de KT7A erin zitten, en al die borden draaien heerljik stabiel.
Je kan op een Abit gewoon de FSB van je proc per mHz instellen. Daarnaast je memspeed ook handmatig instelbaar, dus als je geheugen hebt wat de 150 aan kan, kan je het waarschijnlijk wel halen.
Heb zelf een VP6 en een KT7, en donderdag ook nog een BP6. Een vriend van mij heeft de KT7A erin zitten, en al die borden draaien heerljik stabiel.
Je kan op een Abit gewoon de FSB van je proc per mHz instellen. Daarnaast je memspeed ook handmatig instelbaar, dus als je geheugen hebt wat de 150 aan kan, kan je het waarschijnlijk wel halen.
bedoel je dat je de mem speed apart van de fsb kan instellen. en zoja wat betekent dat voor de agp pci en isa. zijn de dividers daar een beetje bij de tijd. ik bedoel als ik mn mem op 155 laat lopen en mn mobo dan lekker hoog (zeg 170 ofzo) lopen mn kaarten dan niet extreem uit de pas of is daar wat voor geregeld?
Verwijderd
Zie sig...
ben errug tevreden over m'n abit...maarre waarom de KT7a? waarom geen ddr-bordje?
ben errug tevreden over m'n abit...maarre waarom de KT7a? waarom geen ddr-bordje?
tja ik heb kilometers aan reviews gelezen en daarin staat dat de pc 133 zich goed houden tegenover de ddrs maar het scheelt me natuurlijk ook een heleboel geld.
Je krijgt dat bord echt niet op 170, geloof me.
Je kan je memspeed zetten op host, of host+pci. Daarna kan je fsb nog eens omhoog schroeven.
hoe het zit met de AGP/PC dividers weet ik niet.
Je kan je memspeed zetten op host, of host+pci. Daarna kan je fsb nog eens omhoog schroeven.
Verwijderd
Hou er wel rekening mee dat alleen de KT7a versie 1.3 de Athlon XP ondersteunt!
Ik zou zelf echt voor een DDR-bordje kiezen...deze zijn voorbereid op de nieuwe processors.
DDR-geheugen is bijna net zo duur als SD-Ram...
en de nieuwste bordjes met de KT266A-chip zijn echt supersnel!
Ik zou zelf echt voor een DDR-bordje kiezen...deze zijn voorbereid op de nieuwe processors.
sorry wat houd host en host+pci inOp dinsdag 22 januari 2002 20:05 schreef Da Joker het volgende:
Je krijgt dat bord echt niet op 170, geloof me.
geen idee wat dat inhoud volgens mij wel al eerder gezien.
wat bedoel je met het ondersteunen van de athlon xpOp dinsdag 22 januari 2002 20:05 schreef inc71 het volgende:
Hou er wel rekening mee dat alleen de KT7a versie 1.3 de Athlon XP ondersteunt!
kmag toch aannemen dat ze allemaal met eventueel een biosupdatje de xp ondersteunen.
Verwijderd
Nope, alleen de 1.3 versie...Op dinsdag 22 januari 2002 20:12 schreef jurian het volgende:
[..]
wat bedoel je met het ondersteunen van de athlon xp
kmag toch aannemen dat ze allemaal met eventueel een biosupdatje de xp ondersteunen.
kijk hier voor alle info over de KT7A: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
Mijn bordje een 1.0 versie doet het niet met een XPtje...
check dan deze bios update [url="http://'http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/8kt3.htm'"]http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/8kt3.htm[/url]. daar staat dat ie het verschil kan zien tussen de mp en xp. nou dan mag ik toch aannemen dat ie m ook ondersteundOp dinsdag 22 januari 2002 20:15 schreef inc71 het volgende:
[..]
Nope, alleen de 1.3 versie...
kijk hier voor alle info over de KT7A: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
Mijn bordje een 1.0 versie doet het niet met een XPtje...
Verwijderd
De Epox zoals hier staat wel...alleen ik had het over de Abit... Ik heb geen Epox daar kan ik dus nix over zeggen...alleen zij gewaarschuwd met de Abit KT7A!Op dinsdag 22 januari 2002 20:18 schreef jurian het volgende:
[..]
check dan deze bios update [url="http://'http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/8kt3.htm'"]http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/8kt3.htm[/url]. daar staat dat ie het verschil kan zien tussen de mp en xp. nou dan mag ik toch aannemen dat ie m ook ondersteund.
overigens zie ik nergens iets van een softmenu III staan. ik neem aan dat al die functies (of iig de belangrijkste) erin zitten?. trouwens wil dit mobo van zichzelf nog een beetje hoge fsb halen ik heb nu een ecs k7vza
die loopt op 155. denk je dat dat ook mogelijk is hier zitten iig geen speciale dividers op. ik wil de 1/5 hebben dan kunnen we gaan lachen. oja dat isa slot kan je daar nog probs mee krijgen wat je fsb betreft als er niks in zit (misschien een hele domme vraag hoor)
jullie beteken
jullie beteken
Verwijderd
Ik denk dat 155 echt wel de limiet is van de KT7a chipset is...Op dinsdag 22 januari 2002 20:27 schreef jurian het volgende:
trouwens wil dit mobo van zichzelf nog een beetje hoge fsb halen ik heb nu een ecs k7vza![]()
![]()
![]()
die loopt op 155. denk je dat dat ook mogelijk is hier zitten iig geen speciale dividers op.
Op de Abit is idd softmenu III, deviders gaan tot 1/4....
ik heb zelf de kt7a (zie sig) aan het begin lieptie echt bagger maar na een bios update als een zonnetje. er zijn gemengde meningen over dit bordje maar die van mij is erg positief. erg goed te overklokken met softmenu III als je een beetje fatsoenlijk geheugen hebt.
kan hem eventueel wel verkopen als je geinteresseerd bent.
kan hem eventueel wel verkopen als je geinteresseerd bent.
Wat wil je nu nog met een kt133a mobo

De kt266a is al bijna oud...
De kt266a is al bijna oud...
Ik wil er nog zo een.Heb zo'n kaart van terratec die alleen in de ISA gaat en die kaart kost 275,- en dat zou ik wel zonde vinden om weg te doen...Krijg hem over een paar dagen en dan eindelijk van celeron 400 naar TB 1333 hehe met corsair 256mb 150mhz cas 2
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
oke maar weet iemand echt de duidelijke verschillen?. overigens heeft deze epox een ramdivider of was dat nou een andere
he Compeutje, wat is de snelste processor die de epox 8KTA3+ aan kan??
ik heb hem ook en ik heb nu een duron 800.
dSLR: Nikon D5300;
Verwijderd
Het verschil tussen die twee borden is miniem. Echt waar.
En ik heb wat meer feducie in Abit waar het op BIOS updates aankomt. Maar verder maakt het volgens mij geen hout uit.
Beide borden hebben het probleem dat de chipset de beruchte KT133A is, daar helpt het merk mobo niet tegen. Functies zijn het zelfde, mogelijkheden zijn het zelfde.
Beide borden komen zelden op FSB 150 Mhz, beide hebben een nieuwe revisie nodig om goed met een XP processor te lopen.
(Van Abit weet ik dat de revisie 1.3 moet zijn, maar die vinden kan moeilijk zijn. En van Epox weet ik het niet.)
Gewoon doen wat je lekkerder vindt.
En ik heb wat meer feducie in Abit waar het op BIOS updates aankomt. Maar verder maakt het volgens mij geen hout uit.
Beide borden hebben het probleem dat de chipset de beruchte KT133A is, daar helpt het merk mobo niet tegen. Functies zijn het zelfde, mogelijkheden zijn het zelfde.
Beide borden komen zelden op FSB 150 Mhz, beide hebben een nieuwe revisie nodig om goed met een XP processor te lopen.
(Van Abit weet ik dat de revisie 1.3 moet zijn, maar die vinden kan moeilijk zijn. En van Epox weet ik het niet.)
Gewoon doen wat je lekkerder vindt.
ABit heb ik zelf
:
Je hebt v1.0 & 1.2 : Deze hebben OFFICIEEL geen XP support
.
En je hebt v1.3 : Deze heeft OFFICIEEL Xp support. Maar aangezien je abit board ook kan instellen op default , ziet ie toch een XP. In de search is daar is een topic overgeweest...
Je hebt v1.0 & 1.2 : Deze hebben OFFICIEEL geen XP support
En je hebt v1.3 : Deze heeft OFFICIEEL Xp support. Maar aangezien je abit board ook kan instellen op default , ziet ie toch een XP. In de search is daar is een topic overgeweest...
Pagina: 1