Toon posts:

Aanschaf PC! Een aantal vraagjes...

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forummers,

Ik ben net bij Paradigit geweest en heb een offerte op laten stellen. Laat ik voorop zeggen dat de computer gebruikt zal worden voor dingen als Internet, Office af en toe een game. Ook belangrijk is dat de prijs niet te hoog mag zijn. Het liefst onder de 1000 euro.

We kwamen tot deze configuratie:
- AMD duron 1ghz 200fsb so-a & cooler
- moederbord asus a7v266-e s-a ddr u100
- geheugen dimm 256mb pc2100 ddr
En verder de gebruikelijke zooi.

Is dit een goeie keuze denken jullie?

Nog een vraagje, voor mijn zus willen we eenzelfde PC aanschaffen, maar zij geeft geen moer om games. Is het mogelijk om dan te kiezen om geen videokaart in het systeem te zetten? Ze wil wel filmpjes kunnen kijken enzo. Dat zou ons 50 euro kunnen besparen.

Tot slot een vraagje over Windows XP. Dat kostte daar 158 euro. Is dit een redelijk prijs? Anders koop ik dat wel ergens anders.

Alvast bedankt!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ik zou die duron eruit schoppen. ipv van die een gewone athlon (zeg 900mzh). die zijn ook niet zo duur meer

verder wel goed spul

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Misschien je XP weg laten en boodschappen gaan doen in de grote w*r*z supermarkt :)

Spaart weer wat euro's

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

ddZ

Pleur er idd. een Athlon in. En wat bedoel je met filmpjes kijken? DivX'jes ? In dat geval zou ik er wel een videokaartje instoppen, al is het maar een TNT 2 - videokaartje van € 76,-

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn moederborden met ingebouwde videokaart, maar dat zijn er erg weinig (en vaak zijn het erg goedkope moedeborden die van niet al te beste kwaliteit zijn). Voor de rest is 2D kwaliteit van belang, dus een losse videokaart met goede 2D kwaliteit (ook niet al te duur) zou ik eerder aanraden.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Voor wat jij er mee wilt doen lijkt het me een prima keuze. Een veel minder systeem zou ook nog voldoen. Om te kijken of de prijzen redelijk zijn zou je de pricewatch kunnen checken.

Systeem | Strava

Verwijderd

pleur er gewoon ff amd athlon xp 2000+ in en dat nieuwe mobotje van soltek sldrv5 of sldrv4 kan je weer ff vooruit :7

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Kan niet meer he!

[topic=218256/1/30]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49
[topic=218256/1/30]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.