Toon posts:

Citrix published application short key

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een published application met een dos prog.
Het is de bedoeling een ander programma(script) op te starten met bv Ctrl + ALT + R combinatie naas de dos toepassing. Wie heeft er een idee :)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
:?

Wat is het probleem nou precies ?
Leg de situatie eens precies uit.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
In die dos applicatie word een label uitgeprint.
Dit label wordt eerst weggeschreven in een file voordat het de printer uit komt.
Dit label file wil ik door een script nog een keer uit kunnen printen.
En dat script wil ik opstarten door een short key naast het dos prog.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op dinsdag 22 januari 2002 16:50 schreef j_hofman21 het volgende:
In die dos applicatie word een label uitgeprint.
Dit label wordt eerst weggeschreven in een file voordat het de printer uit komt.
Dit label file wil ik door een script nog een keer uit kunnen printen.
En dat script wil ik opstarten door een short key naast het dos prog.
DOS applicatie draait op Citrix?
Dat script draait ook op Citrix? De DOS applicatie quit automatisch na het genereren van die file?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 00:02 schreef elevator het volgende:

[..]

DOS applicatie draait op Citrix?
Dat script draait ook op Citrix? De DOS applicatie quit automatisch na het genereren van die file?
De Dos applicatie draait op Citrix, en dan wel als published application.
Dat script draait ook op Citrix, Klopt.
Nee de DOS applicatie quit niet automatisch na het genereren van die file. Het genereren van die file gebeurt op de achtergrond (ook in een script). nadat het file is gegenereerd kun je het volgende label printen.
:).
Met die sneltoets is het de bedoeling dat je een reprint kan maken.

Verwijderd

Wordt de dosapp in een winsock of full screen gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
Fullscreen (zover dat kan)

• elevator
  • Niet online

elevator

Op donderdag 24 januari 2002 09:59 schreef j_hofman21 het volgende:

[..]

De Dos applicatie draait op Citrix, en dan wel als published application.
Dat script draait ook op Citrix, Klopt.
Nee de DOS applicatie quit niet automatisch na het genereren van die file. Het genereren van die file gebeurt op de achtergrond (ook in een script). nadat het file is gegenereerd kun je het volgende label printen.
:).
Met die sneltoets is het de bedoeling dat je een reprint kan maken.
volgens mij wil je extra functionaliteit toevoegen aan dat DOS programma, namelijk het herprinten van dat label? het lijkt mij dat wel of niet Citrix hier niet zo erg relevant is?

Ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar kan krijgen. Om puur antwoord te geven op je vraag, ja, je kan heel gemakkelijk een shortcut maken die "pn.exe" opstart met de nodige parameters (draai eens pn.exe /? voor parameters overzicht) en vervolgens aan die shortcut een shortcutkey toe te kennen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 januari 2002 22:58 schreef elevator het volgende:

[..]

volgens mij wil je extra functionaliteit toevoegen aan dat DOS programma, namelijk het herprinten van dat label? het lijkt mij dat wel of niet Citrix hier niet zo erg relevant is?

Ik zou niet weten hoe je dat voor elkaar kan krijgen. Om puur antwoord te geven op je vraag, ja, je kan heel gemakkelijk een shortcut maken die "pn.exe" opstart met de nodige parameters (draai eens pn.exe /? voor parameters overzicht) en vervolgens aan die shortcut een shortcutkey toe te kennen.
Bedankt voor je reactie.

Het is niet helemaal het antwoord op mijn vraag.
Ik probeer het nog iets anders uit te leggen.
Als ik nu een normale desktop omgeving pak van citrix.
Dan kan ik bv aan internet explorer een shortcutkey toe te kennen(Ctrl+Alt+T).
Nu start ik bv word en kan ik de internet explorer naast word opstarten met (Ctrl+Alt+T).
Dit is allemaal duidelijk.
Nu is mijn situatie dat ik word opstart als published application(dus geen desktop omgeving), en dat ik met Ctrl+Alt+T internet explorer ook wil opstarten in de zelfde published application.

:)

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 15:06 schreef j_hofman21 het volgende:
Fullscreen (zover dat kan)
Da's jammer... in een winsock had je namelijk 2 applicaties kunnen draaien. Je published app wordt dan start.bat
De inhoud van start.bat is:

start c:\apps\app1.exe
start c:\apps\app2.exe

app1 is je applicatie, en app2 je herprint. (op de een of andere manier)

In de winsock kun je dan switchen tussen de twee.

• elevator
  • Niet online

elevator

Op vrijdag 25 januari 2002 08:53 schreef j_hofman21 het volgende:

[..]
Het is niet helemaal het antwoord op mijn vraag.
Ik probeer het nog iets anders uit te leggen.
Als ik nu een normale desktop omgeving pak van citrix.
Dan kan ik bv aan internet explorer een shortcutkey toe te kennen(Ctrl+Alt+T).
Nu start ik bv word en kan ik de internet explorer naast word opstarten met (Ctrl+Alt+T).
Dit is allemaal duidelijk.
Nu is mijn situatie dat ik word opstart als published application(dus geen desktop omgeving), en dat ik met Ctrl+Alt+T internet explorer ook wil opstarten in de zelfde published application.

:)
Ok, nu snap ik je :-)
Volgens mij worden shortcut keys uitgevoerd door explorer - omdat je een published app. draait, draait er geen explorer, en worden shortcuts niet herkend.

De enigste oplossing die ik me kan bedenken is op zoek naar een utility die hotkeys afvangt er daar op reageert (ik ken er geen, maar heb niet gezocht), of simpelweg een desktop publishen en deze dan eventueel volledig aflocken dmv. policies, beide niet echt fraai. Misschien dat iemand anders een betere oplossing weet.

...

btw. waarom moet die "herprint" applicatie eigenlijk opgestart worden binnen de published applicatie? Kan je niet gewoon die "herprint" applicatie publishen via Citrix en daaraan die hotkey toekennen (op de client) of levert dat een ander probleem op?

• elevator
  • Niet online

elevator

Op vrijdag 25 januari 2002 19:37 schreef smiley het volgende:

[..]

Da's jammer... in een winsock had je namelijk 2 applicaties kunnen draaien.
[..]
In de winsock kun je dan switchen tussen de twee.
Citrix' published applications kennen geen echte fullscreen mode, jouw voorstel zou dus nog steeds kunnen, de gebruiker kan dan switchen met alt-Plus.

btw: Winsock? De TCP/IP stack van Windows? :)

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:06 schreef elevator het volgende:
[..]
btw: Winsock? De TCP/IP stack van Windows? :)
Winsock.dll is toch dat ding wat er voor zorgt dat je iets in een venster draait?

Verwijderd

Volgens mij heb je winsock toch alleen nodig om gebruik te kunnen maken van TCP/IP sockets. En heeft het niks met vensters te maken.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 08:20 schreef Bollie het volgende:
Volgens mij heb je winsock toch alleen nodig om gebruik te kunnen maken van TCP/IP sockets. En heeft het niks met vensters te maken.
Nou,vooruit dan. Als iedereen in mijn posts het woord winsock wil vervangen door window. Dank u.

Verwijderd

Topicstarter
Ok.

btw. waarom moet die "herprint" applicatie eigenlijk opgestart worden binnen de published applicatie? Kan je niet gewoon die "herprint" applicatie publishen via Citrix en daaraan die hotkey toekennen (op de client) of levert dat een ander probleem op?

Dat kan wel maar de applicatie draait op een thinclient.
Alleen de gebruiker moet niet meer dan 1 scherm hebben.
Anders raakt de gebruiker van slag :r .
Het was dan wel een stuk makkelijker geweest :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Op maandag 28 januari 2002 12:49 schreef j_hofman21 het volgende:
Dat kan wel maar de applicatie draait op een thinclient.
Alleen de gebruiker moet niet meer dan 1 scherm hebben.
Anders raakt de gebruiker van slag :r .
Het was dan wel een stuk makkelijker geweest :)
en laat me raden? Het is een CE thinclient? Tja, dan houdt het ver op ben ik bang ;(
Pagina: 1