Verwijderd
de newsserver van @home is inderdaad bagger om het zo maar eens te zeggen.
xs4all heeft inderdaad een leuke nieuwsserver - de retention valt alleen beetje tegen en sommige binary nieuwsgroepen worden niet doorgegegeven.
Ik kan je uit eigen ervaring de volgende aanraden :
www.giganews.com ... altijd alles compleet zonder crc errors, kost wat maar dan heb je ook wat.
Je kan bij Giganews een trial abo krijgen voor 3 dagen met een limiet van 1 gig.
www.newsfeeds.com : werkt redelijk goed - veel servers [18 stuks] en een hoog download limiet in vergelijking met andere providers. Wel veel files die niet compleet zijn maar daar heb je PARs voor.
Ik gebruik beide op dit moment, newsfeeds om het gros aan bestanden binnen te halen en giganews om het compleet te krijgen.
Ik heb goede verhalen gehoord over easynews, maar geen ervaring mee.
Al zouden ze maar een retentie van twee dagen hebben, voor mij is dat goed genoeg. En ik neem aan dat ze de voor mij interessante groepen wel doorgeven... indien niet dan zeg ik gewoon na een maand ofzo het abbo toch op?Op dinsdag 22 januari 2002 16:35 schreef deep het volgende:
xs4all heeft inderdaad een leuke nieuwsserver - de retention valt alleen beetje tegen en sommige binary nieuwsgroepen worden niet doorgegegeven.
Gezien de hoeveelheden data die ik binnen zal gaan halen is GigaNews toch echt te duur...www.giganews.com ... altijd alles compleet zonder crc errors, kost wat maar dan heb je ook wat.
Incompleet & te duur? No way.www.newsfeeds.com : werkt redelijk goed - veel servers [18 stuks] en een hoog download limiet in vergelijking met andere providers. Wel veel files die niet compleet zijn maar daar heb je PARs voor.
Bedankt voor de tips. Xs4all klinkt nog steeds het beste...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Bij @Home geldt meer een 5% compleetheid...Op dinsdag 22 januari 2002 16:48 schreef Moartn het volgende:
Newszilla van xs4all is perfect... 95% van de dingen is compleet (meestal ligt de fout van een incomplete binary aan de brakke verbinding/server van de poster. Retentie is prima. Zelfs in de allerdrukste groepen blijft de boel wel 4 of 5 dagen staan...
En de dag erop is het alweer van de servers verwijderd...
Pokkezooi.
Ik weet het... Ik heb zelf ook @home, maar gelukkig heb ik ook een xs4all username/passwordOp dinsdag 22 januari 2002 16:50 schreef Brian Dickens het volgende:
[..]
Bij @Home geldt meer een 5% compleetheid...![]()
En de dag erop is het alweer van de servers verwijderd...
Pokkezooi.
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Het is trouwens sowieso belachelijk dat zulke hoeveelheden data via Usenet verspreid worden, maar da's een ander verhaal. Mijn oplossing: rmgroup alt.binary.*
De islam kan uw vrijheid schaden
You are evil!Op dinsdag 22 januari 2002 16:55 schreef rdgf het volgende:
Mijn oplossing: rmgroup alt.binary.*
Nederlands is makkelijker als je denkt.
weinig tot niks..
Op dinsdag 22 januari 2002 16:55 schreef rdgf het volgende:
Het is trouwens sowieso belachelijk dat zulke hoeveelheden data via Usenet verspreid worden, maar da's een ander verhaal. Mijn oplossing: rmgroup alt.binary.*
Hoeveel kost dat per maand, en kan je dat gewoon aanvragen op www.xs4all.nl????Op dinsdag 22 januari 2002 18:15 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik heb zojuist maar een abbo bij Xs4all aangevraagd en meteen per telebankieren betaald... kan ik in ieder geval twee maanden testen of Xs4all aan mijn wensen voldoet. Anders zeg ik het dan gewoon weer op...
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
En wil je het als een echte Nederland doen zoek dan bij http://newssearch.pilum.net/index2.php naar publieke nieuwsservers.
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Volgens hun site gaat het abbo in als de betaling binnenkomt. Ik heb gisteravond per telebankieren overgemaakt, maar heb nu al toegang!
De snelheid van de Newszillaserver is wel eningszins minder dan die van @Home (zo'n 160 kilobyte/sec tegenover 300 kilobyte/sec), maar de compleetheid van Newszilla weegt daar ruimschoots tegenop! Daarnaast is 160 kilobyte/sec natuurlijk nog steeds erg goed te noemen...
Voor €13,60 per maand ben ik erg happy!
Pfff, en dan te bedenken dat ik als xs4all adsl fast klant maar met 106KB/s kan leechen, je hebt niks te klagen zou ik zeggen.Op woensdag 23 januari 2002 12:53 schreef Brian Dickens het volgende:
De snelheid van de Newszillaserver is wel eningszins minder dan die van @Home (zo'n 160 kilobyte/sec tegenover 300 kilobyte/sec), maar de compleetheid van Newszilla weegt daar ruimschoots tegenop! Daarnaast is 160 kilobyte/sec natuurlijk nog steeds erg goed te noemen...
Maar de vraag is of het 13 euro p/m waard is
<edit>
De volgende groepen zijn gefilterd, geen binaries dus:
alt.binaries.cd.*
alt.binaries.vcd.*
alt.binaries.movies.dix
En alt.binaries.stargate-sg1 ontbreekt helaas...
Voor de rest is het echt perfect!!!
</edit>
Dan kan ik de geïnteresseerden een lijstje sturen zodat ze kunnen zien of 'hun' groepen erin staan...
1
| Telnet <server> 119 |
en geef dan het commando;
1
| LIST |
Wat was de andere groep die je zocht?
PS: Wellicht kan alt.binaries.cd.image gewoon worden aangevraagd, want dat is een groep die per definitie niet perse overloopt van de illegale software...
Leuk, maar daar heb ik niets aan. Die lijst krijg ik met geen mogelijkheid in een tekstbestand omdat de command prompt maar een beperkt geheugen heeft...Op woensdag 23 januari 2002 16:11 schreef jvdmeer het volgende:
Maak connectie met behulp van Telnet:
code:
1 Telnet <server> 119
en geef dan het commando;
code:
1 LIST
alt.binaries.cd.image.clonecd
alt.binaries.cd.image.games
alt.binaries.cd.image.highspeed
Bij windows telnet kan je loggen aanzetten. Dan wordt de uitvoer opgeslagen in een tekstfile.Op woensdag 23 januari 2002 16:29 schreef Brian Dickens het volgende:
[..]
Leuk, maar daar heb ik niets aan. Die lijst krijg ik met geen mogelijkheid in een tekstbestand omdat de command prompt maar een beperkt geheugen heeft...
De CloneCD groep wel, de andere twee niet. Die zijn echter weer wel bij @Home beschikbaar dus zodra @Home z'n server weer een beetje op orde heeft...Op woensdag 23 januari 2002 16:58 schreef Danfoss het volgende:
Staan deze groepen er wel
alt.binaries.cd.image.clonecd
alt.binaries.cd.image.games
alt.binaries.cd.image.highspeed
Maar ik denk dat ik in ieder geval cd.image.highspeed probleemloos kan aanvragen. Die naam klinkt tenminste niet echt warez-achtig...
Deze groepen zijn wèl aanwezig op hun normale server, news.xs4all.nl -- met het verschil dat binaries op die server een retentietijd hebben van slechts twee of drie dagen. En iets meer kans op incomplete posts...Op woensdag 23 januari 2002 15:58 schreef Brian Dickens het volgende:
De volgende groepen zijn gefilterd, geen binaries dus:
alt.binaries.cd.*
alt.binaries.vcd.*
alt.binaries.movies.dix
En alt.binaries.stargate-sg1 ontbreekt helaas...
Voor de rest is het echt perfect!!!
Hopelijk gaan ze erop in, want deze nieuwsgroepen zijn niet per definitie vergeven van de warez...
jammer dat ze geen losse newszilla abbo's hebben voor 5 euro ofzo..
Achterlijk antwoord, want dan kunnen ze net zo goed de rest van de binaries weg gooien...
Afijn, ik ben al heel tevreden met de binary-groepen die ze wel hebben.
Kweet niet of het wel 13 euro waard is.. 98% van wat ik d/l is toch iso's
Ow.. sorry.. mijn foutOp donderdag 24 januari 2002 17:25 schreef Brian Dickens het volgende:
Je doet nou net of alleen in die groepen iso's staan. Echt niet dus!
Dus het 'aanbod' is die 13 euro wel waard.. aangezien ik al arm zat ben is het een dure grap als het niet veel is
Haal 'm hier!
Heb vandaag al vijf gig van Newszilla afgehaald...
Hmmm, ik ga ook maar eens een accountje bij xs4all aanmakenOp donderdag 24 januari 2002 19:36 schreef Brian Dickens het volgende:
Vijftig meg? Wat moet ik daarmee???
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Ten tweede ben je niet alleen hier die dit leest,het is alleen ter info.En dat jij nu 5 gig per dag er af haalt is jouw zaak.
Ik vind dat Newszilla meer dan de moeite waard is. Sommige groepen die ik wel zou willen hebben voeren ze helaas niet, maar de groepen die ze wel hebben wegen daar ruimschoots tegenop. Daarnaast is de retentie en compleetheid ook een groot pluspunt van Newszilla...
Voor diegenen die twijfelen, kijk gewoon in het bestandje waar ik het in mijn post van 18:03 over had. Dan kun je zelf kijken welke nieuwsgroepen aanwezig zijn...
Verwijderd
Wat een afschuwelijke instelling. Wat denk je wel niet, je betaalt amper wat en je leecht de hele nieuwsserver leeg. Voor mensen bij xs4all die wel gewoon een normaal bedrag betalen is dit lekker sociaal. Ik begrijp best dat je het leuk vind, maar doe eens normaal. Als je echt zoveel wilt downloaden ga dan bij een echte nieuwsserver en betaal er ook voor.Op donderdag 24 januari 2002 19:36 schreef Brian Dickens het volgende:
Vijftig meg? Wat moet ik daarmee???
Zit niet zo te zeuren. Ik betaal voor een normaal abbonement en gebruik alleen de nieuwsserver. En Xs4all weet heus wel dat er veel mensen zijn die een abbo hebben puur en alleen voor Newszilla. En dat vinden ze niet erg, Newszilla kan het nog steeds makkelijk aan...Op donderdag 24 januari 2002 20:36 schreef r1911 het volgende:
[..]
Wat een afschuwelijke instelling. Wat denk je wel niet, je betaalt amper wat en je leecht de hele nieuwsserver leeg.
Ten eerste: ik ga echt niet elke dag zo zitten te leechenIk begrijp best dat je het leuk vind, maar doe eens normaal. Als je echt zoveel wilt downloaden ga dan bij een echte nieuwsserver en betaal er ook voor.
Ten tweede: er is in Nederland geen alternatief (tenminste, niet als ik het een beetje betaalbaar wil houden)
Verwijderd
Ik zit zo te zeuren omdat de newsserver veel overlast heeft van mensen die van buitenaf behoorlijk zitten te downloaden.Op donderdag 24 januari 2002 20:54 schreef Brian Dickens het volgende:
[..]
Zit niet zo te zeuren. Ik betaal voor een normaal abbonement en gebruik alleen de nieuwsserver. En Xs4all weet heus wel dat er veel mensen zijn die een abbo hebben puur en alleen voor Newszilla. En dat vinden ze niet erg, Newszilla kan het nog steeds makkelijk aan...
[..]
Ten eerste: ik ga echt niet elke dag zo zitten te leechen
Ten tweede: er is in Nederland geen alternatief (tenminste, niet als ik het een beetje betaalbaar wil houden)
Dat weet xs4all en ze gaan dat misschien veranderen. Waarom zou je in Nederland een alternatief willen hebben? Je kunt bijv. op giganews met creditcard betalen, en je betaalt naarmate de hoeveelheid die je download.
Hmmm, interessant.Op donderdag 24 januari 2002 18:03 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik heb zojuist via een Telnet-sessie een complete lijst van de Newszilla nieuwsgroepen gemaakt. Dan kun je zelf even kijken of er iets interessants tussen zit...
Haal 'm hier!
Wij hebben ons net (ja, ook @Home

Xs4all kan dan een goedkoper alternatief vormen...
Ten eerste: je realiseert je toch wel dat Xs4all ook veel ADSL-abbo's heeft die ook flink leechen vanaf Newszilla?Op donderdag 24 januari 2002 21:10 schreef r1911 het volgende:
[..]
Ik zit zo te zeuren omdat de newsserver veel overlast heeft van mensen die van buitenaf behoorlijk zitten te downloaden. Dat weet xs4all en ze gaan dat misschien veranderen.
Voor zover ik trouwens in xs4all.general heb kunnen lezen wordt de overlast voornamelijk veroorzaakt door mensen die hun account -al dan niet bewust- sharen met anderen.
Daarnaast heb ik niet alleen een account genomen voor de binaries, maar ook voor normale groepen. @Home is absoluut megabrak qua nieuwsservers, in veel groepen zie je erg veel "re:..." berichtjes, dat zegt wel genoeg...
Verder is Xs4all voor mij een inbelaccount waar ik op kan terugvallen mocht @Home voor enige tijd echt goed plat gaan.
Veel eenvoudiger qua betaling en de snelheid van Nederlandse servers ligt toch echt aardig wat hoger dan van buitenlandse servers...Waarom zou je in Nederland een alternatief willen hebben?
Ik heb geen creditcard en ook niet nodig ook. Zeker niet om maar één ding mee te betalen.Je kunt bijv. op giganews met creditcard betalen
Dat zou zo'n $30 tot $45 per maand worden voor mij! Kom op zeg, dan betaal ik me blauw!en je betaalt naarmate de hoeveelheid die je download.
Maar ik vroeg me af, hoe worden die prijzen voor providers eigenlijk berekend? Gaat dat per hoeveelheid data? Stel: als ik een gigabyte van Giganews (VS) haal, wat betaalt @Home dan daarvoor? Of kun je niet zomaar een prijs aan een hoeveelheid data koppelen
Dat kost ze geen geld... waarom zou het?Op vrijdag 25 januari 2002 01:03 schreef sll het volgende:
Dan ben ik benieuwd hoeveel extra geld dit @Home gaat kosten nu veel mensen externe news-providers nemen.
[..]
Zou jij dat zipbestandje naar mij kunnen mailen, ik krijg hem absoluut niet binnen
patpopan@hotmail.com.
BVD
boardermanager op het werk
Verwijderd
gelukkig zijn de groepen alt.binaries.* genaamd! en zal jouw rmgroupje mij niet weerhouden om lekker Enterprise te kijken!Op dinsdag 22 januari 2002 16:55 schreef Wokschotel het volgende:
Maar xs4all geeft een aantal binary-groepen niet door, dus het is lullig als je net voor die groepen erheen gaat.
Op vrijdag 01 februari 2002 16:33 schreef _Swieep het volgende:
[..]
gelukkig zijn de groepen alt.binaries.* genaamd! en zal jouw rmgroupje mij niet weerhouden om lekker Enterprise te kijken!
Ik heb zelf zojuist de soundtrack van de Stargate-film uit alt.binaries.stargate-sg1 gehaald... Xs4all, many many thanx!
<edit> Hetgeen een goede reden is om nog maar eens flink bij @Home aan de bel te trekken over hun brakke newsservers... zeker omdat zij deze groep wel hebben... </edit>