Toon posts:

DHCP uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Portege 7010CT laptop met daarin een netwerkkaart van Intel. Elke keer als ik deze laptop aanzet, gaat een of andere Intel LANDesk-software opzoek naar een DHCP-server in mn netwerk om een IP te vragen. Maar ik heb geen DHCP-server. Dit zoeken duurt enkele minuten en is nogal vervelend.

Kan iemand me vertellen hoe ik het uitschakel? Ik draai Windows 2000 en heb verder geen Intel-software geinstalleerd.

Verwijderd

netwerkeigenschappen, tcp/ip -> dhcp uitzetten, en een eigen ip invoeren.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mmmm... volgens mij: Properties van Network Neighbourhood, Tabblad services, Microsoft DHCP server.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, in Windows zelf heb ik wel een IP ingevuld, maar die Intel-shit gaat al voor het booten van Windows op zoek naar een DHCP-server. En ik kan niets vinden om dat uit te schakelen... :{

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 22 januari 2002 16:34 schreef DeepFreezer het volgende:
Nee, in Windows zelf heb ik wel een IP ingevuld, maar die Intel-shit gaat al voor het booten van Windows op zoek naar een DHCP-server. En ik kan niets vinden om dat uit te schakelen... :{
Staat ie niet op Boot-from-LAN ?
Op een gewone nic zit soms bootrom, als je het niet kan uitzetten kan je die er meestal gewoon afsnokken ;)
maar bij die pcmcia nic ligt dat moeilijker :(
Heb je geen tool waarmee je de instellingen van die nic kan edit'n ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Ja inderdaad lijkt een BIOS optie die je moet uitzetten. Kijk maar eens naar de boot sequence.

Viva la Netherlands!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:49
Installeer gewoon winroute op een van je andere pc's ben je gelijk van dat gezeik af. :D

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 17:38 schreef Wimpy006 het volgende:
Installeer gewoon winroute op een van je andere pc's ben je gelijk van dat gezeik af. :D
Tis op mn werk, thuis heb ik wel een DHCP-server, maar als ik mn laptop mee naar de zaak neem niet. En dan sta ik daar dus elke keer 5 mins te booten.

Kga morgen 'es op zoek of ik bij de manuals enzo misschien een utilty ervoor heb.

Ennuh... weet iemand hoe je op een Toshiba Protégé 7010CT in het bios komt :?
Pagina: 1