Toon posts:

Oude DosGames uitvoeren in Windows2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all

Ik heb thuis nog een stel games liggen waar ik bijna niks meer mee deed de laatste tijd maar nu toch maar weer eens uit de kast trok. Toen die tijd runde m'n compu nog Windows 95, maar nu moet ie het hebben van Windows 2000. Maar wat blijkt nu als ik die games wil spelen. Hij wil hem niet runnen. Hij geeft de foutmelding :

Het systeem kan poort COM1 , die door de toepassing is opgevraagd, niet openen.

Wat moet ik hiermee aan, en hoe zou ik dit probleem op kunnen lossen ??

Ow plz help me ;(

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Welke games zijn dit en wat moeten die met COM1?

Onder Win9x kunnen applicaties direct COM poorten etc aanspreken op hun hardware adres. Onder WinNT4/XP/2K wordt dat door de HAL niet toegestaan, applicaties kunnen daar niet direct zomaar een COM poort aanspreken en dit veroorzaakt een foutmelding.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 16:15 schreef tazzman het volgende:
Welke games zijn dit en wat moeten die met COM1?

Onder Win9x kunnen applicaties direct COM poorten etc aanspreken op hun hardware adres. Onder WinNT4/XP/2K wordt dat door de HAL niet toegestaan, applicaties kunnen daar niet direct zomaar een COM poort aanspreken en dit veroorzaakt een foutmelding.
De game is Transport Tycoon. Hoe omzeil je die foutmelding en wat moet je doen om de game wel te laten runnen, hoe dan ook ?