Hub/switch zonder powersupply?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.649 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Die dingetjes bestaan toch he?
Dat ze stroom via de utp kabel krijgen ofzo.
Wie weet hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rood
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

rood

BLaH die BLaH

misschien usb, want stroom via je utp??? nooit van gehoord, of ik loop achter.....

I used up all my sick days, so I'm calling in dead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29
Lekker nuttig, immers een hub/switch zit al vol met kabels...

Anyway, je kan altijd nog je stroom-adapter van de hub/switch modden, door de standaard kabel te vervangen door een UTP-kabel. Dan lijkt het alsof er alleen maar UTP-kabels naar je switch/hub gaan. Alleen zit aan die ene kabel (je gemodde stroomkabel) dus een andere stekker voor je voeding :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Cisco heeft dat.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 20:00

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ik geloof niet dat die bestaan, er bestaan wel switches (cisco) die voeding kunnen leveren via de utp-kabel naar bijvoorbeeld beeld-telefoons.

ooit eens een seminar hiervan gezien, maar ik kom het nog niet echt vaak tegen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op dinsdag 22 januari 2002 16:18 schreef GarBaGe het volgende:
Lekker nuttig, immers een hub/switch zit al vol met kabels...

Anyway, je kan altijd nog je stroom-adapter van de hub/switch modden, door de standaard kabel te vervangen door een UTP-kabel. Dan lijkt het alsof er alleen maar UTP-kabels naar je switch/hub gaan. Alleen zit aan die ene kabel (je gemodde stroomkabel) dus een andere stekker voor je voeding :)
Al eens gedacht dat dit misschien vpoor professioneel gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:47
gistron heeft switches met voeding via usb & ps2 maar via cat5 heb ik nog niet gezien, al zou het kunnen als je zelf knutselt, je hebt immers 4 van de 8 draadjes niet in gebruik. zal je alleen wel flinke interferentie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 13:53
sommige KVM switches kunnen werken zonder voeding (Keyboard Video Mouse)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Op dinsdag 22 januari 2002 20:00 schreef paulhekje het volgende:
daar is poohbeer alleen niet echt naar opzoek denk ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16149

Kweet wel dat op Token Ring een Vette spanning staat.
Ik heb die eens goed vastgepakt , en weer PAF.

Kweet niet of dat normaal is ofdatie gewoon niet goed geaard is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:01
Bestaat niet.. simpel

Niet over UTP iig.. om de simpele reden dat er geen voedings spanning over UTP gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 19:26

Tuinhark

Retro

Mijn hub zit op mijn nic ingebakken. *D

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11461

Heb zo'n switch van gistron. Die worden geleverd met een usb of een ps2 voedingsstekkertje (geloof dat de ps2 voor de 5 poort is en de usb voor de 8 poort). Mischien dat je daar wat aan hebt.
Maar zonder voeding lijkt me heeel sterk

BTW. Ben op zoek naar een draadloze switch >:) weet iemand waar ik die kan bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38567

Als je een HUB hebt (een echte hub, dus geen switching hub) dan heb je half duplex en gebruik je dus eigenlijk maar 4 adertjes van de 8. op de 4 niet gebruikte kun je dus 2 maal 0 en 2 maal x volt spanning zetten en die VOOR de hub "aftappen". Is niet moeders mooiste oplossing maar voor een probleem enkele jaren geleden was het een goed werkende oplossing (een hub in een graansilo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

BrZ

Op woensdag 23 januari 2002 01:22 schreef sictc het volgende:
Als je een HUB hebt (een echte hub, dus geen switching hub) dan heb je half duplex en gebruik je dus eigenlijk maar 4 adertjes van de 8. op de 4 niet gebruikte kun je dus 2 maal 0 en 2 maal x volt spanning zetten en die VOOR de hub "aftappen". Is niet moeders mooiste oplossing maar voor een probleem enkele jaren geleden was het een goed werkende oplossing (een hub in een graansilo)
jaja :?
zal ik je iets verklappen? ook bij 100mbit full duplex worden maar 4 aders gebruikt hoor ;)

(bij gigabit over copper worden WEL alle 8 de aders gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op dinsdag 22 januari 2002 20:00 schreef paulhekje het volgende:
|:(

En die trekken hun voeding netjes via de PS/2 interface.. ben ik niet zo veel mee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op woensdag 23 januari 2002 00:52 schreef Sn3akz het volgende:
Bestaat niet.. simpel

Niet over UTP iig.. om de simpele reden dat er geen voedings spanning over UTP gaat.
En met coax? Bestaat het dan wel?
Ik weet wel bijna zeker dat er hubs bestaan zonder externe voeding voeding (passieve hub) dus als je wat weet.. tell me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien gewoon alle draadjes aan elkaar vast solderen? En dan wel crossed natuurlijk :7

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:01
Op woensdag 23 januari 2002 09:42 schreef poohbeer het volgende:

[..]

En met coax? Bestaat het dan wel?
Ik weet wel bijna zeker dat er hubs bestaan zonder externe voeding voeding (passieve hub) dus als je wat weet.. tell me!
Een HUB voor coax :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Ja die bestaan, passive hubs hebben geen voeding nodig want ze doen geen flikker, behalve kabeltjes met elkaar verbinden. een soort multipoort koppel stukje :)

owh en hubs voor coax bestaan natuurlijk ook. ik ben een keer bij een bedrijf geweest die had 400 pctjes aan elkaar hangen met coax, gewoon strookjes van 5 pcs met aan het uiteinde zo'n hub, per hub iets van 6 strookjes ofzo en dan hingen al die hubjes weer aan elkaar etc..

9worlds.net @ hattrick.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

Als ze al zouden bestaan zou dit inderdaad een passief iets moeten zijn, en geloof mij dat wil je niet, doe nou maar gewoon met voeding, dat bespaart je een hoop zoekwerk voor iets wat nooit naar tevredenheid zou kunnen functioneren. En idd coax hubs bestaan wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb een jaar geleden een vaag, merkloos 10mb 4-poorts palm-size hubje gehad, waar je zo de stroomstekker er uit kon trekken, als het netwerk eenmaal draaide. De ledjes gingen dan uit, maar het netwerk bleef werken. Ik heb hem ooit aan iemand weggegeven, en ik heb er helaas geen gegevens meer van, maar je zou dit eens met een simpel passief hubje kunnen uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kick ;)

ik gebruik nu een isdn koppelstukje om een utp kabel iets te verlengen. Maar nu zag ik bij een winkel ook een isdn koppelstukje (verdeelstukje eigenlijk) om van 1 naar 2 aansluitingen te gaan (zonder powersupply uiteraard). ik vroeg me af of zo'n dingetje ook werkt als simpel hubje voor om 2 pc's op 1 kabel aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 15:55
Palomar schreef op 23 March 2003 @ 14:26:
kick ;)

ik gebruik nu een isdn koppelstukje om een utp kabel iets te verlengen. Maar nu zag ik bij een winkel ook een isdn koppelstukje (verdeelstukje eigenlijk) om van 1 naar 2 aansluitingen te gaan (zonder powersupply uiteraard). ik vroeg me af of zo'n dingetje ook werkt als simpel hubje voor om 2 pc's op 1 kabel aan te sluiten?
Nee, kan niet. Is alleen voor ISDN.
Is gewoon 2 plugjes parallel.

En voor switches zal het er best wel zijn: Cisco zoals al eerder genoemd gebruikt deze techniek. "Inline Power" wordt dat genoemd. Of het ook switches zelf kan voeden weet ik niet, maar bv wireless bridges worden met zo'n power injector gevoed, gewoon over de UTP kabel

Als handige tweaker kun je zoiets natuurlijk ook zelf wel bouwen, zoals gezegt gebruikt normaal Ethernet maar 4 aders, dus je hebt nog ruimte voor voeding... Dan natuurlijk wel opleetten dat je niet per ongeluk kabels verwisseld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heeft een splitter met dit topic te maken :?
Dat dit topic uberhaupt nooit op slot gegaan is snap ik niet helemaal

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.