Toon posts:

[VB] Tijdens runtime Control Array maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in mijn app graag de gebruiker de mogelijkheid geven een aantal objecten binnen een frame te plaatsen dmv drag&drop. Daartoe maak ik in een DragDrop routine een nieuwe control aan (een image control waarin een icon geladen wordt), die binnen een rame geplaatst wordt. Nu zou ik het liefst al die nieuwe controls in een control array stoppen, zodat ik er een standaard routine aan kan hangen, als de gebruiker op een van de icons klikt. Ik weet hoe je nieuwe controls aanmaakt (Form.Controls.Add), maar ik kom er niet uit hoe je zo'n nieuwe control in een array plaatst.
Duuuuuuuus...

Zou iemand me advies kunnen geven? Alvast bedankt!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

mulder

ik spuug op het trottoir

Drop Design time een control op je form, maak em Visible = False. Runtime kun je load doen een Index regelen, Visible is True, maar eigenlijk had je ook de search kunnen gebruiken.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het probleem is dat er onbeperkt veel nieuwe controls bijgemaakt moeten kunnen worden. Bij een beperkt aantal kun je het inderdaad zo doen als je suggereert, maar ik _moet_ wel werken via de Form.Controls.Add method.
(search heb ik overigens uitvoerig geprobeerd).

Ik weet dus wel hoe die nieuwe controls er komen, maar niet hoe ik die in een array krijg...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

mulder

ik spuug op het trottoir

'onbeperkt' kan volgens mij al helemaal niet. Weet niet wat precies de limiet is, maar ik ben er al een keer tegenaan gelopen.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Dus je zou zeggen dat ik bijv. 100 controls met Visible=False alvast neer moet zetten, en die gebruiken? Het zou een oplossing zijn, maar ik had gehoopt dat het 'eleganter' zou kunnen.
Ik meen me trouwens te herinneren dat je de Index property niet kunt setten in Runtime, maar dat zou niet perse erg hoeven te zijn.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 23 januari 2002 11:37 schreef BrunoBanani het volgende:
Dus je zou zeggen dat ik bijv. 100 controls met Visible=False alvast neer moet zetten, en die gebruiken? Het zou een oplossing zijn, maar ik had gehoopt dat het 'eleganter' zou kunnen.
Ik meen me trouwens te herinneren dat je de Index property niet kunt setten in Runtime, maar dat zou niet perse erg hoeven te zijn.
Nee maar je kan wel een control array aanmaken en die kan "onbeperkt" groeien. Dan Load je dus gewoon een nieuwe control op het moment dat je die nodig hebt.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op die manier! Ik zat de verkeerde kant in te denken dus. Zeer bedankt allebei.

Verwijderd

Je kunt ook een DIM gebruiken om een control te definieren dat scheelt je de hidden control.

En er kunnen 'maar' 65535 controls in een array daarna loopt de integer over die de index bij houdt.

Als ik me niet vergis kun je met DIM ook de control array al definieren maar dat moet ik effe opzoeken, en al m'n MCSD spul is nog ingepakt van de verhuizing.

Verwijderd

Zie topic: Command button at runtime.
Pagina: 1