Toon posts:

tweaked alcatel > VPN-routing mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me dus af of je met 2 _getweakte_
Alcatel speedtouch home (Nu pro) routers met beiden een vast IP een VPN-tunnel tussenbeide kunt maken zoals met veel andere adsl routers ook mogelijk is...

dit is het idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schaap2k/vpn-route.gif

weet iemand of dit mogelijk is?

Verwijderd

Alcatel's SpeedTouch Pro ADSL router has support for PPP-based VPNs. It also includes NAT support, remote management, and G.lite support. Alcatel's non-ADSL CPE unit, the SpeedTouch Private Line Network Termination (PLNT) unit, can be paired by service providers with customers' routers, multiplexers, or PBXs to provision private-line services over SDSL and SHDSL.

Verwijderd

Kon dat plaatje nog kleiner??

Verwijderd

Topicstarter
hmmz dus beide routers kunnen zowel connecten als serven met VPN??

ik gaat es ff probere ut voor elkaar te krijgen..

heeft iemand dit al werkend ?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz... zelfs met de pro-manual erbij wil ut me niet lukken

weet iemand misschien een goede uitleg over het routen tussen 2 alcatel speedtouch home Pro's ??

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 16:00 schreef 5chaap2k het volgende:
Alcatel speedtouch home (Nu pro) routers met beiden een vast IP een VPN-tunnel tussenbeide kunt maken zoals met veel andere adsl routers ook mogelijk is...

dit is het idee:
[afbeelding]

Die tunnel moet toch van client naar client lopen. Dus waarom maak je er geen SSH Tunneltje van ?

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 18:14 schreef jant het volgende:

[..]

Die tunnel moet toch van client naar client lopen. Dus waarom maak je er geen SSH Tunneltje van ?
nee ik wil 2 100mbits netwerken (thuis & zaak) met elkaar koppellen... zodat ik de pc's op de zaak individueel kan pingen e.d.

en ik weet niet of mijn router wel SSH ondersteund (heb nog nooit van SSH gehoord :P)

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een site met een duidelijke uitleg over dat SSH
en/of een andere mogelijke oplossing? :?

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :?

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:28

franklin

denkt teveel...

eh SSH?! secure shell? zou je toch moeten weten als je de techfora hier wel eens leest... kijk bv. eens op www.openssh.org voor wat docs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In principe zou het volgens mij moeten werken.
We hebben hier getest met een ongetweakt modem.
Vervolgens een router erachter die de VPN op de Alcatel inlogd.
Vervolgens moes de client VPNen naar een andere VPN server, waren nog wat aanloop problemen mee, maar theoretisch moet 't werken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

ik heb gehoord dat het niet ging..?? ik ben wel benieuwd of het kan, lijkt me wel lollig :) weer wa om mee te klooien :)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 18:42 schreef 5chaap2k het volgende:

nee ik wil 2 100mbits netwerken (thuis & zaak) met elkaar koppellen... zodat ik de pc's op de zaak individueel kan pingen e.d.
Ehh, kun je dat wat verder uitleggen.

Op de zaak het je ook LAN ipz?

Optie: Waarom neem je dan geen win2k server, dan kun je terminallen naar de zakk enzo.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus dat de 2 ADSL routers VPN op elkaar inbellen VIA xs4all-fast-adsl maar de vraag is of een alcatel-router een VPN-server bevat (RAS)

dat SSH is helemaal niet nodig... ik vind vpn makelijker en veilig zat bovendien zie ik bij elke doc erover dat het in combinatie met een Server/pc gebruikt wordt en dat wil ik niet... ik wil gewoon hardwarematig routen met die 2 tweaked alcatels...

edit:

ik wil dus dat wanneer ik thuis mijn netwerk-omgeving open ik alle pc's op de zaak zie en kan bereiken

en thuis kunnen inloggen op de win2kas server op de zaak

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is er gewoon niemand die dit weet :(

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand??

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
De Alcatel Speedtouch Pro bevat naar mijn beste weten geen VPN server :'(

Zowel het manual alsmede de product specificaties maken hiervan geen enkele meldig. Het is dus wel zeker dat ie geen VPN-server kan draaien (zoals de Draytek 2200E/X/W dat wel kan).
Je kan er van op aan dat als ie het wel kon, Alcatel dit wel zeker (om marketing technische redenen) aan de grote klepel zou hangen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 01:46 schreef PtrO het volgende:
De Alcatel Speedtouch Pro bevat naar mijn beste weten geen VPN server :'(

Zowel het manual alsmede de product specificaties maken hiervan geen enkele meldig. Het is dus wel zeker dat ie geen VPN-server kan draaien (zoals de Draytek 2200E/X/W dat wel kan).
Je kan er van op aan dat als ie het wel kon, Alcatel dit wel zeker (om marketing technische redenen) aan de grote klepel zou hangen.
helaas :(

en dus is het NIET mogelijk om tussen 2 speedtouch pro's te ROUTEN ??

jammer... :(

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op dinsdag 22 januari 2002 16:00 schreef 5chaap2k het volgende:

dit is het idee:
[afbeelding]

ja, is mogelijk, maar waar je aan moet denken is dat je bij het installen van de VPNserversoftware moet kiezen voor PPTP (Point to Point Tunneling Protocol)en niet voor L2TP (Level 2 Tunneling Protocol)aangezien NAT en L2TP niet samen gaan. Heb ik weken lang mee lopen kloten totdat t me plots weer te binnen schoot. daarna werkte t meteen

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 00:45 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

ja, is mogelijk, maar waar je aan moet denken is dat je bij het installen van de VPNserversoftware moet kiezen voor PPTP (Point to Point Tunneling Protocol)en niet voor L2TP (Level 2 Tunneling Protocol)aangezien NAT en L2TP niet samen gaan. Heb ik weken lang mee lopen kloten totdat t me plots weer te binnen schoot. daarna werkte t meteen
Maar hoe installeer je die server software op een alcatel :? linux-n00b here :P

Verwijderd

je moet een vpn-server draaien ACHTER de router, dus niet de router zelf vpn-server laten zijn. Die kan je dan met ipsec het verkeer laten encrypten. ipsec is transparant voor het verkeer erboven.
Het kan ook zijn dat pptp / epptp of whatever juist dat doet. Ben beetje in de war, ik ken de examenstof voor 70-216 nog niet helemaal :]
Nah IPSEC is dat volgens mij.
dus:
server achter de router zetten. Router portforwarding naar die server.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 12:00 schreef Deleon het volgende:
je moet een vpn-server draaien ACHTER de router, dus niet de router zelf vpn-server laten zijn. Die kan je dan met ipsec het verkeer laten encrypten. ipsec is transparant voor het verkeer erboven.
Het kan ook zijn dat pptp / epptp of whatever juist dat doet. Ben beetje in de war, ik ken de examenstof voor 70-216 nog niet helemaal :]
Nah IPSEC is dat volgens mij.
dus:
server achter de router zetten. Router portforwarding naar die server.
alleen werkt wanneer ik een NAT.INI aanmaak op de alcatel heeel me internet niet meer... hier heb ik al 3 maanden mee zitten klooien..

ik wou dat het allebij tegelijk mogelijk was... maar helaas...
toch tnx :)

Verwijderd

geen ervaring met die modems dus dat weet ik niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schaap2k/vpn_exam2.gif

dit gaat dus wel werken denk ik?

Verwijderd

Alhoewel ik weet dat dit topic niet echt meer aan het lopen is, wou ik toch nog even toevoegen dat je private ip-reeks thuis en de private ip-reeks op je werk niet hetzelfde mogen zijn.

Dus thuis 192.168.1.99 en de DHCP op je werk = 192.168.1.100-200 gaat niet werken. Wanneer je dan thuis gaat pingen oid stuurt je werkstation die packets niet naar de default gateway (de router dus).

(Is btw ook te zien in het plaatje van schaap2k, maar komt niet echt duidelijk naar voren)

Verwijderd

Kun je daar misschien wat meer info over geven ? Ik probeer hier een tunnel te maken tussen 2 adsl connecties, met aan 1 kant een adsl modem direct aan de server (heeft dus een ech ip) en aan de andere kant een server aan een getweakte modem die alles via forwarding binnekrijgt in het lan (met een 192.168 ip).

Dank bij voorbaat :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2002 @ 10:59:
Alhoewel ik weet dat dit topic niet echt meer aan het lopen is, wou ik toch nog even toevoegen dat je private ip-reeks thuis en de private ip-reeks op je werk niet hetzelfde mogen zijn.

Dus thuis 192.168.1.99 en de DHCP op je werk = 192.168.1.100-200 gaat niet werken. Wanneer je dan thuis gaat pingen oid stuurt je werkstation die packets niet naar de default gateway (de router dus).

(Is btw ook te zien in het plaatje van schaap2k, maar komt niet echt duidelijk naar voren)
Dat is dus niet zo al je netmasks gebruikt die specifieker zijn dan /24 aka 255.255.255.0. Een 255.255.255.128 zou hier perfect mogelijk zijn, dan heb je op 1 plek alles van .1 tot .127 en op de andere van .128 tot .254.
Pagina: 1