[NT4] User management via win2k Prof

Pagina: 1
Acties:

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 20:12
Mensen,

Ik moet een paar useraccounts aanmaken en wachtwoorden wijzigen hier op het netwerk.

NT4 File/Exchange server (PDC) staat in de serverruimte maar daar kan ik geen sleutel van krijgen.

Ik heb het administrator wachtwoord dus moet in principe accounts/groups etc. kunnen aanmaken wijzigen.

Omdat ik niet in de serverruimte kan komen wil ik dit vanaf mijn win2k proff. laptop doen waar ik dagelijks op werk.

Wat ik nu heb geprobeerd:
-Administrative tools
-Computer management
-'Connect to another computer'
-Ik selecteer de pdc
-Ik selecteer 'Local Users and Groups'

Krijg dan de melding dat ik geen wijzigingen aan kan brengen via 'Computer managment' maar dat ik 'Active Directory Users and Computers snap-in' nodig heb.

Dit blijkt alleen op de Win2k (advanced) Server CD te staan in de vorm van adminpak.msi volgens de Microsoft site. Die CD (en dus dat bestand) heb ik niet!!! (alleen professional) :(

Om dus bijvoorbeeld zoiets simpels als een wachtwoord te wijzigin op een NT4 server vanaf mijn win2k professional laptop moet ik dus een Win2K server CD kopen voor 1 lullig bestandje?

Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd, iemand tips?

• Mavrick_rulez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2006
Volgen mij kan je gewoon een conectie maken naar die pdc en dan op de server de usermanager opstarten en je gang gaan.

[start] [run]

"\\%server%\c$\winnt\system32\usrmgr.exe"

Hier werkt het.....

• Kokkers
Dat werkt ook hier, bedankt!
Hier moet ik een heel eind mee komen :D

/edit
behulpzame forummers zijn relaxed!
:7

• Kokkers
Op dinsdag 22 januari 2002 16:08 schreef olav het volgende:
try this:

http://download.microsoft.com/download/whistler/Utility/3590/WXP/EN-US/adminpak.exe
Op dinsdag 22 januari 2002 16:38 schreef ADMINPAK-README.TXT het volgende:
The Beta 3 .NET Server version of the adminpak.msi file will only install on Windows XP Professional (RTM build 2600). Using it on any other build or product is not supported and the install will stop with an error stating.
Even kijken of er een win2k prof. versie ergens te halen is...

Verwijderd

Er staat me iets bij van een pakket dat Dameware heet..Was bekend om de overzichtelijke remote beheersmogelijkheden.
Pagina: 1