Heeeey mensen zoals het onderwerp al zegt ik wil een game gaan schrijven in vc++. Is er iemand die mij mee zou willen helpen ??
greetz
greetz
Verwijderd
GDOG:
een maat van mij heeft zen eigen 3d engine in elkaar ge prutst en het loopt als een trein
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Doe mij maar wat details, en er is dan ook wel interresse, maar niet voor het programmeren, maar art en verhaallijn bijv.Op dinsdag 22 januari 2002 15:50 schreef Scorpion het volgende:
- genre
- librairy's
- taken
- verwachte tijd
- verhaallijn
...
genreOp dinsdag 22 januari 2002 15:50 schreef Scorpion het volgende:
ik wil wel, maar wil ook meer details
- genre
- librairy's
- taken
- verwachte tijd
- verhaallijn
...
bij het maken van een game komt dan ook zeker meer kijken dan alleen online wat bespreken. je zult dan ook 'meetingen' moeten houden, om zo de spirit er in te houden. zijn verschillende artikelen over geschreven dat een team die een game maakt, en alleen via internet werkt zeer weinig kans heeft van slagen.Op dinsdag 22 januari 2002 15:57 schreef wasigh het volgende:
mag ik opmerken dat projecten via GoT over het algemeen weinig kans van slagen hebben? maar veel succes!
Verwijderd
dankje ik hoop ook dat de mensen die mee willen werken ook serieus zijn ze hoeven niet te barsten van de ervaring want dat heb ik zelf ook nog niet van opengl (dus iemand met opengl ervaring zou ook wel handig kunnen zijnOp dinsdag 22 januari 2002 15:57 schreef wasigh het volgende:
mag ik opmerken dat projecten via GoT over het algemeen weinig kans van slagen hebben? maar veel succes!
heb je al iemand voor de art (textures/models)?Op dinsdag 22 januari 2002 15:58 schreef thing_70 het volgende:
[..]
genre
Zoiets als terminal velocity, ik weet het oud spel maar blijft wel leuk om te doen. Misschien wat uitbreidingen erbij (extra schepen ofzo)
librairy's
mijn bedoeling is het om opengl te gebruiken, op nehe staat nogal veel info, leek mij daarom wel een strak plan om opengl te gebruiken
taken
ligt eraan wat je goed kan he
verwachte tijd
tja zolang als we nodig hebben, heb niet echt een idee hoelang zoiets zo kunnen gaan duren. Ligt er natuurlijk ook aan wat we allemaal voor elkaar willen krijgen.
verhaallijn
verstand op nul en schietuh !!!!of iemand moet wel een leuk verhaal komen. Ik heb er zelf nog niet over gedacht om er een verhaal bij te verzinnen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk zelf dat het ook aan de motivatie van de mensen ligt. Ik heb zelf als eens een keer met iemand een simpel vb spelletje gemaakt. Hij woonde ergens in amerika en ik moet zeggen het werkte best goed zo. Hij was gemotiveerd en ik ook. Maar idd via inet is het veel moeilijker om duidelijk te maken wat precies de bedoeling is. Daarom leek mij het ook een goed idee om eerst een paar mensen te zoeken die mee willen doen en daarna precies te gaan bespreken of iemand nog goede ideen heeft enz enzOp dinsdag 22 januari 2002 15:59 schreef Scorpion het volgende:
[..]
bij het maken van een game komt dan ook zeker meer kijken dan alleen online wat bespreken. je zult dan ook 'meetingen' moeten houden, om zo de spirit er in te houden. zijn verschillende artikelen over geschreven dat een team die een game maakt, en alleen via internet werkt zeer weinig kans heeft van slagen.
het is zo ook veel moeilijker om duidelijk te maken wat je precies wilt etc...
daar komt ook nog eens cultuur en taal verschil bij kijken, dus is het nog een stapje moeilijker dan het al isOp dinsdag 22 januari 2002 16:05 schreef thing_70 het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk zelf dat het ook aan de motivatie van de mensen ligt. Ik heb zelf als eens een keer met iemand een simpel vb spelletje gemaakt. Hij woonde ergens in amerika en ik moet zeggen het werkte best goed zo. Hij was gemotiveerd en ik ook. Maar idd via inet is het veel moeilijker om duidelijk te maken wat precies de bedoeling is. Daarom leek mij het ook een goed idee om eerst een paar mensen te zoeken die mee willen doen en daarna precies te gaan bespreken of iemand nog goede ideen heeft enz enz
Nee op dit moment heb ik nog helemaal niemand.Op dinsdag 22 januari 2002 16:01 schreef Scorpion het volgende:
[..]
heb je al iemand voor de art (textures/models)?
hoe goed is je eigen kennis van 3d programmeren?
wat is je ervaring als project leider?
heb je al vaker een project gedaan?
okOp dinsdag 22 januari 2002 16:10 schreef thing_70 het volgende:
[..]
Nee op dit moment heb ik nog helemaal niemand.
Ik heb wel eens iets (2D) gedaan in dx maargoed dat is nog steeds geen 3d sinds iets meer dan een maand ben ik opengl aan het leren en ik moet zeggen dat ik het toch wel snap.
Op school ben ik altijd projectleider geweest (ook programmeropdrachten en andere projecten) dus ik denk dat dat wel goed zit.
Denk dat jou laatste vraag hiermee ook is beantwoord plus in een vorig bericht had ik al gezegd dat ik eens een spelletje hebt gemaakt met iemand anders.
Daar heb je wel gelijk in plus dan weet je ook dat de andere er serieus mee bezig zijn als ze iets kunnen laten zien teminste.Op dinsdag 22 januari 2002 16:07 schreef Scorpion het volgende:
[..]
daar komt ook nog eens cultuur en taal verschil bij kijken, dus is het nog een stapje moeilijker dan het al is
maar de motivatie er in te houden is bij een groot project erg belangrijk. iedereen begint wel met volle enthousiasme, maar zodra het wat moeilijker wordt, en het begint wat uit te lopen, wordt het altijd wat moeilijker. het is in zo'n geval dan altijd makkelijker vol te houden als je een irl meeting hebt, je kan elkaar dan namelijk wat aanmoedigen als het ware. klinkt misschien suf, maar er zit zeker wel wat in.
Ik heb ervaring met ProgrammerenOp dinsdag 22 januari 2002 16:13 schreef thing_70 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in plus dan weet je ook dat de andere er serieus mee bezig zijn als ze iets kunnen laten zien teminste.
Scorpion..Heb jij ervaring met programmeren of met art ???
Kan het je wel mailen als ik thuis ben. Zit nu nl op me werkOp dinsdag 22 januari 2002 16:12 schreef Scorpion het volgende:
[..]
okis er werk van je te zien online oid?
jij ook al?Op dinsdag 22 januari 2002 16:15 schreef thing_70 het volgende:
[..]
Kan het je wel mailen als ik thuis ben. Zit nu nl op me werk
heheOp dinsdag 22 januari 2002 16:14 schreef Scorpion het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met ProgrammerenOok wel met art, maar volgens mij komt dat dichterbij -programmers-art- dan bij het echte werk
ik heb nog geen baanbrekende dingen in 3d gedaanOp dinsdag 22 januari 2002 16:16 schreef thing_70 het volgende:
[..]
hehebedoel je met dat programmeren 3d programmeren of iets anders ???
oke hopelijk komt er nog iemand bij die dat wel heeft gedaan anders dan heb ik er geen problemen mee omdat flink te gaan oefenen, is wel een uitdaging al zeg ik het zelfOp dinsdag 22 januari 2002 16:18 schreef Scorpion het volgende:
[..]
ik heb nog geen baanbrekende dingen in 3d gedaan
Sorry, geen tijd... Ben druk met baanbrekenkende dingen in 3d bezigOp dinsdag 22 januari 2002 16:21 schreef thing_70 het volgende:
oke hopelijk komt er nog iemand bij die dat wel heeft gedaan anders dan heb ik er geen problemen mee omdat flink te gaan oefenen, is wel een uitdaging al zeg ik het zelf
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
he da nou jammerOp dinsdag 22 januari 2002 16:24 schreef Janoz het volgende:
[..]
Sorry, geen tijd... Ben druk met baanbrekenkende dingen in 3d bezig
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Verwijderd
Het lijkt wel vrijdagmiddagOp dinsdag 22 januari 2002 16:49 schreef OiSyN het volgende:
/me wil wel meedoen, voorop gesteld dat je op mij stemt: www.leefbaar14.tk
WAS het dat maar!Op dinsdag 22 januari 2002 16:51 schreef Zef het volgende:
[..]
Het lijkt wel vrijdagmiddag
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
stuur mij maar is een mailtje krijg je meer info oke ??Op dinsdag 22 januari 2002 15:55 schreef Vlabakje90 het volgende:
[..]
Doe mij maar wat details, en er is dan ook wel interresse, maar niet voor het programmeren, maar art en verhaallijn bijv.