HDD partitie fokked up

Pagina: 1
Acties:

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Kan iemand mij hiermee helpen???
Kheb namelijk waarschijnlijk iets heel stoms gedaan waardoor 1 van mijn 40 GB partities nu fokked up is.. Ik heb een Western Digital 80 GB HDD in een HDD tray zitten.. Nu wou ik gisteren bij een vriend van mij een film gaan kijken die op die schijf stond, maar morpheus was net lekker aan t pruttelen dus ik d8 als ik nou zorg dat ie in ieder geval niets van die schijf aan t laden is (er staan geen programma's op dus das niet zo moeilijk, ff virusscanner uitgezet) dan kan ik m er wel zo uittrekken en mee naar hem nemen... Maar nu doet 1 van de 2 partities het niet meer.. Windows 2000 geeft aan dat deze niet geformateerd is.. Dat deed ie al bij die vriend van me en toen ik m er thuis weer inpropte deed ie t wel, maar toen liep mn systeem vast en na een reboot kreeg ik hetzelfde...
Deze partitie stond helemaal vol en ik heb geen zin om dat weer overal bij elkaar te sprokkelen eigenlijk dus weet iemand of deze partitie nog te redden is zonder dat ik alles kwijt ben...

PS ik werk dus onder Win 2000

Home Assistant configuratie

Verwijderd

Je hebt em er toch wel uitgerukt toen je PC power down was ?

Verwijderd

Download eens Partition Magic en kijk wat die er van maakt.

• TheFes
uhm niet dus.. was een keer eerder wel goed gegaan.. nu iets minder dus

vandaar ook dat ik iets heel stoms gedaan had |:(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 22 januari 2002 17:10 schreef The_Fes het volgende:
uhm niet dus.. was een keer eerder wel goed gegaan.. nu iets minder dus

vandaar ook dat ik iets heel stoms gedaan had |:(
IDE is niet direct hot-swappable :D
Dus les voor volgende keer: PC uitzetten!

Je zou nu met filerescue van Software Shelf kunnen proberen je data te redden zolang je maar geen nieuwe schrijfbewerkingen doet of gaat formateren of wat dan ook.
www.softwareshelf.com

• TheFes
file rescue werkt niet aangezien t de partitie niet eens ziet.. partition magic nog niet geprobeerd... zou dat wel kunnen werken..

BTW de andere computer stond wel uit voordat ik mijn HDD er in propte en dit was al eerder wel goed gegaan.. nu ietsie minder dus

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
soort system restore prog. gebruiken..

Verwijderd

Heb weleens partities zien terugkomen met "testdisk"
zie http://www.cgsecurity.org/testdisk.html

• TheFes
Ik kan btw niet opstarten met een opstartdiskette (om bijvoorbeeld fdisk te doen) zolang de bewuste HDD aan mijn computer hangt... Hij loopt vast tijdens t booten van de diskette of cdrom (net nadat ie naar de cdrom gezocht heeft, bij opstarten met cdrom ondersteuning) em zonder cdrom ondersteuning werkt het ook niet. Zodra ik de HDD los koppel start ie zonder problemen met de opstartdiskette op (alleen dan is t object van onderzoek niet beschikbaar).. iemand nog een idee hoe dit komt??

• TheFes
mn FAT is foetsie, iemand een idee hoe ik m trugvind :D

• TheFes
Lama hangen.. heb al geformatteerd...

Pagina: 1