"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
Verwijderd
CPU Internal Core speed die op 333 mhz stond.. maar dat was grijs en daar kan ik niks aan veranderen
Verwijderd
Dat kan namelijk niet, bij een intel is die gelockt.
Moet via de fsb, waarschijnlijk kan je die instellen in de bios.
Je kunt wel je FSB op 75Mhz zetten, dan draait ie op 375Mhz, werkt probleemloos met mijn mendocino-333.
Who is John Galt?
Dan ga ik dat maar us proberen, bedankt alvast
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Asus MEL-C LX/S37- ATX
Geen temps, volt of fan speeds etc
De multiplier staat vast op 5, dus met een FSB van 100 MHz zou de processor op 500MHz draaien. En dat is net iets teveel van het goede, er zijn maar weinig 333'ers die dat halen. De 300A heeft een (vaste) multiplier van 4,5 en draait prima op 4,5*100.
De 333 wil wel op 5x83 draaien (= 412 MHz), maar dan is de PCI zover overgeklokt dat bij mij m'n HDD kuren ging vertonen. Het enige wat dan rest is 5x75=375MHz.
Siditamentis astuentis pactum.
Hmm dan heb ik zeker geluk :); heb 2x 333a op 5x100MHz draaien op een BP6 zonder extra koeling. (Alleen standaard Intel fans; ja heb ze 'boxed' gekocht...)Op dinsdag 22 januari 2002 16:40 schreef Varienaja het volgende:
De multiplier staat vast op 5, dus met een FSB van 100 MHz zou de processor op 500MHz draaien. En dat is net iets teveel van het goede, er zijn maar weinig 333'ers die dat halen.
Misschien wel, die van mij wilde niet eens POSTen.Op dinsdag 22 januari 2002 16:44 schreef Tomba het volgende:
Hmm dan heb ik zeker geluk :); heb 2x 333a op 5x100MHz draaien op een BP6 zonder extra koeling. (Alleen standaard Intel fans; ja heb ze 'boxed' gekocht...)
*bloos* (die celeron333 was m'n 1e zelfbouw) ik had wel de processorfan aan de verkeerde kant van de processor gemonteerd (dat kon bij een slot-1), heeft jarenlang gewoon gewerkt
Siditamentis astuentis pactum.
AhaOp dinsdag 22 januari 2002 17:19 schreef Varienaja het volgende:
[..]
Misschien wel, die van mij wilde niet eens POSTen.
*bloos* (die celeron333 was m'n 1e zelfbouw) ik had wel de processorfan aan de verkeerde kant van de processor gemonteerd (dat kon bij een slot-1), heeft jarenlang gewoon gewerkt
Bios Versie: Award Modular Bios v4.51 PG
Mobo: Asus MEL-C LX/S37- ATX
Alles naar verhouding hè!!! De celly's van toen haalden bijna allemaal 50-60% overclock en dat met standaard koeling. Tegenwoordig mag je in je handjes klappen als je 30% haalt met extreme luchtkoeling of 40% met waterkoeling en peltiers.Op dinsdag 22 januari 2002 16:33 schreef Voodoo_man het volgende:
medichinos kunnen niet zo hoog. Is een oude core, ik heb hier 2 stuks liggen en die gaan ook maar net aan 100mzh omhoog en meer echt niet. Kijk maar eens naar die nieuwe cellys..hoppa 300mzh erop
Die goede oude tijd hè.
BTW: Ik tik dit nog op mijn oude vertrouwde Celeron300A@464
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Asus werkt geloof ik alleen met jumpers en af en toe met dip-switches. Abit was toendertijd ongeveer de enige die het via de bios toeliet om dergelijke instellingen te doen.Op dinsdag 22 januari 2002 17:36 schreef MrDirk het volgende:
Mischien een stomme vraag maar er staat in mun bios niks met FSB ..!??! Moet ik de bios updaten ofzow ?
Bios Versie: Award Modular Bios v4.51 PG
Mobo: Asus MEL-C LX/S37- ATX
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dus het is eiglijk nie mogelijk dit ding hoger te laten draaien dan 375 mhz ?
375 mhz heb ik bereikt doormiddel van het veranderen met DIP switches van de BUS frequency
1 leverde 300A op
2 leverde 375 op
3 leverde 342 op
en je kan niet 1+2 op on zetten.
De multiplier is locked dus blijft er weinig over niet dan ?