Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"This thread is gay" plaatjes

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Er zijn mensen die vinden ze leuk, en er zijn mensen die dit niet kunnen waarderen.
Graag wil ik jullie mening ff of dit kan of niet.

Zelf vind ik dat er niks mis mee is, waarom mag je wel zeggen dat het een f#ck topic is maar niet zo'n funny plaatje posten :?

FF een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.dehaan3/gaythread.gif

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is een hype en zoals met meer hypes: het wordt op een gegeven moment irritant. Als een topic door dit soort plaatjes omzeep geholpen wordt, kan ik me voorstellen dat "men" het niet leuk vindt, maar ik kan er opzich niet zo mee zitten.

Dus euh, met mate is het leuk...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Tja, het gaat inmiddels de 'hamerkant op', dus ik kan me voorstellen dat mensen het irritant vinden ja ;)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En waarom zou het niet kunnen dan iyo?
Omdat er GAY opstaat, of omdat het te vaak voorkomt?

Verwijderd

Wat wordt er mee bedoeld?

Dat het een hippe, ruimdenkende en sociale thread is?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
* BreadFan vind ze wel grappig :)

En meestal gaat het topic gewoon onverstoord verder, en is er niks aan het handje. :)

Verwijderd

flikker op met je gay pics

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op dinsdag 22 januari 2002 15:45 schreef sbronsge het volgende:
flikker op met je gay pics
HEAR HEAR!!!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 27-11 12:15
Ik zie het als een loze opmerking, iets dat niets toevoegt aan een topic. Oftewel overbodig, off-topic, dus.
Als je thread niks vindt dan lees je het toch gewoon niet meer ?

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Zolang hij alleen maar komt in sommige topics in de HK die nergens over gaat vind ik het niet erg. Vind em nog steeds leuk :P

HEt moet niet de hamerkant op gaan in ieder geval. Dat werd TE erg op ten duur :{ (kabouters gingen dan nog wel ;) )

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had het nog niet eerder gezien. Laat me raden.... HK! Heb ik het goed? Persoonlijk vind ik het totaal niet boeiend wat men daar post dus het maakt mij verder niet zoveel uit.

Verwijderd

he leuk man plaatjes over homo's

Verwijderd

Probleem is dat er in dat topic homosexuelen worden gediscrimineerd, of in ieder geval worden gegeneraliseerd en belachelijk worden gemaakt.

Nu weet ik van 1 persoon die op GoT regelmatig rondsurft dat deze homosexueel is, en kan ik me donders goed voorstellen dat met zo'n topic je deze persoon behoorlijk krenkt.

• OProg

OProg

Molletje

Op dinsdag 22 januari 2002 15:54 schreef sbronsge het volgende:
he leuk man plaatjes over homo's
code:
1
2
Gay [gei] - vrolijk; opgewekt; luchtig; luchthartig;
los(bandig); bont; (veel)kleurig.

:P

Hoewel iedereen wel weet dat 99% van de user bij het zien van dit plaatje aan homo's debkt
Op dinsdag 22 januari 2002 15:53 schreef jeroene het volgende:
Ik had het nog niet eerder gezien. Laat me raden.... HK! Heb ik het goed? Persoonlijk vind ik het totaal niet boeiend wat men daar post dus het maakt mij verder niet zoveel uit.
Ik ben de laaste maanden dusdanig vaak in de HK geweest dat het mij ook nog niet was opgevallen dat deze plaatjes een plaag aan het worden zijn ;)

Verwijderd

als ik wat te grof reageerde, excuus hiervoor

• JeroenE
  • Niet online
Nu weet ik van 1 persoon die op GoT regelmatig rondsurft dat deze homosexueel is,
Stttt. Niet verder vertellen. Maar ik denk dat bij een populatie van 30k gebruikers (nouja, ik weet niet of ze allemaal nog langskomen) er vast wel meer dat 1 homo'tje (of lesbo, of bi) rondhuppeld.
en kan ik me donders goed voorstellen dat met zo'n topic je deze persoon behoorlijk krenkt.
Hm, ja. Ik weet niet. Ik kom niet in HK. Ik ben er wel eens geweest, maar de meeste posts lijken van pubertjes te komen die het stoer vinden als ze weten dat je nog meer kan dan plassen alleen met dat apparaat wat jongetjes tussen de benen hebben hangen. En tja, daar ga je toch niet serieus op reageren?

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je het toch wil doen. Als je alles maar ze gang laat gaan loopt het uiteindelijk toch de mist in natuurlijk.

Enneh, ga je nu ook alle "post hier de pic van je favo-babe" topics aanpakken omdat dat ook vrouwonvriendelijk is?

edit:
beetje te veel o's laten slingeren

• Nielsz
  • Niet online
:Z
Over het generaliseren:
De hele wereld is generaliserend; als jij iemand ziet die een tulband op heeft, heeft iedereen hier daar ook gedachtes over. En dat geld overal voor.
Over het plaatje:
Ik ken veel homo's, en het woord gay in deze context heeft dus niets met hun te maken, en ze zullen zich ook niet aangesproken voelen.

• JeroenE
  • Niet online
Ik ken veel homo's, en het woord gay in deze context heeft dus niets met hun te maken, en ze zullen zich ook niet aangesproken voelen.
Just curious, maar hoe moet dit woordje "gay" dan eigenlijk wel worden opgevat?

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 16:07 schreef jeroene het volgende:

[..]

Just curious, maar hoe moet dit woordje "gay" dan eigenlijk wel worden opgevat?
als Triest.
Ik weet niet of jij dit er onder verstaat: "Dit topic valt op topics van hetzelfde geslacht" :?

Verwijderd

Ik zeg alleen ff:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.dehaan3/gaythread.gif

[NUFF SAID]

• JeroenE
  • Niet online
als Triest.
Maar dan heeft de topicstarter misschien wel gelijk. Je kan toch niet ontkennen dat er een duidelijke link naar het homo-zijn wordt gemaakt. Dat moet dan kennelijk "triest" betekeken. Dat vind ik nu juist pas triest!

Of zijn er ook plaatjes als "This topic is straight" die dezelfde betekenis moeten hebben?

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 16:16 schreef jeroene het volgende:

[..]

Maar dan heeft de topicstarter misschien wel gelijk. Je kan toch niet ontkennen dat er een duidelijke link naar het homo-zijn wordt gemaakt. Dat moet dan kennelijk "triest" betekeken. Dat vind ik nu juist pas triest!

Of zijn er ook plaatjes als "This topic is straight" die dezelfde betekenis moeten hebben?
Gebruik jij wel eens zelfspot? Aangezien dit plaatje zo overdone is, boeit het imo niet meer. Ik heb wel andere plaatjes gezien in de HK; waar 'normale gays' stonden (aka 2 halfnaakte mannen naast elkaar); en dat kan dan weer niet.

• JeroenE
  • Niet online
Gebruik jij wel eens zelfspot?
Ja hoor, vaak zat :) Maar je wil toch niet zeggen dat iedereen dit die plaatjes post gay is? >:)
Aangezien dit plaatje zo overdone is, boeit het imo niet meer.
Zoals ik al zei, mij ook niet echt. Zeker omdat het in blijkbaar alleen in HK voorkomt. Maar dat wil nog niet zeggen dat anderen zich er wel aan kunnen storen.
Ik heb wel andere plaatjes gezien in de HK; waar 'normale gays' stonden (aka 2 halfnaakte mannen naast elkaar); en dat kan dan weer niet.
Dat snap ik niet. Er staan toch ook regelmatig halfnaakte vrouwen op het forum? Ik kan me nog wel wat plaatjes van de euro herinneren in SG. Was weliswaar een link, maar ik begreep dat ze al tig keer in de HK waren gepost...

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 16:27 schreef jeroene het volgende:

Dat snap ik niet. Er staan toch ook regelmatig halfnaakte vrouwen op het forum? Ik kan me nog wel wat plaatjes van de euro herinneren in SG. Was weliswaar een link, maar ik begreep dat ze al tig keer in de HK waren gepost...
Daar staat niet bij dat ze gay zijn ;)

• M@NIC
Vanmorgen was er weer zo draadje "Goede morgen"...
Het sloeg echt nergens op en iedereen replyde met "goedenmorgen" of wat dan ook.
Als ik dan zo'n plaatje post, is daar echt iets mis mee :?

Verwijderd

Er is naar mijn mening pas iets mis mee als de helft van de users die pics gaat posten. Als het die kant op gaat is de lol er gewoon vanaf en wordt het irritant ipv leuk. :{

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 22 januari 2002 16:16 schreef jeroene het volgende:

[..]

Geloof me nou maar, homo's hebben daar echt geen problemen mee hoor. 10% van de mensen schijnt homofiel te zijn, dus er lopen er echt genoeg rond hier (5000actieve posters, dus richting de 400 lijkt me geen slechte schatting). Het is eerder zoeken naar problemen om dit 'aanstootgevend voor homofielen' te noemen. Het is gewoon een grappig plaatje, over dat een topic gewoon suf is. En daar hoort een jammere vent bij, die echt "gay-ie' is. Wist je dat de meeste homofielen daar ook gewoon een hekel aan hebben? En er ook gewoon om kunnen lachen? Tolerantie heet dat en dat werkt twee kanten op. Er is ook een serie op TV (Will en Grace?) waarin zo'n echte Gay-dude rondhuppelt. Ik denk ook niet dat er homo-groeperingen zijn die die serie van TV af willen hebben, omdat het gewoon grappig is.

Net als dat plaatje, dat is gewoon leuk om te posten in topics die echt werkelijk nergens over gaan (in de huiskamer) :).
Op dinsdag 22 januari 2002 16:40 schreef Courage het volgende:
Er is naar mijn mening pas iets mis mee als de helft van de users die pics gaat posten. Als het die kant op gaat is de lol er gewoon vanaf en wordt het irritant ipv leuk. :{
Het moet idd wel met mate blijven, ELK topic ermee verpesten (treintopic omdat je treinen vindt zuigen bijv) is natuurlijk niet de bedoeling... Maar soms moet-ie gewoon >:). Zoals in Tom's draadjes over mercedessen in het crewforum :O.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Mwa ik vind het niet grappig, daarnaast is het gejat van de somethingawful fora.

• JeroenE
  • Niet online
Geloof me nou maar, homo's hebben daar echt geen problemen mee hoor.
Hm, uitspraken doen over grote groepen mensen is meestal niet verstandig. Er zijn namelijk altijd mensen die niet aan jouw uitspraak voldoen.
Het is eerder zoeken naar problemen om dit 'aanstootgevend voor homofielen' te noemen.
Even tussendoor: wist je trouwens dat er een heleboel homo's zijn die "homofiel" juist een ontzettend stom woord vinden? "homo" of "homoseksueel" vinden ze dan vaak beter; heterofiel wordt tenslotte ook nooit gebruikt (ik kom het in ieder geval nooit tegen) en het roept al vaak negatieve associaties op (de -fiel uitgang dan).
Er is ook een serie op TV (Will en Grace?) waarin zo'n echte Gay-dude rondhuppelt.
Je mag hem wel Jack noemen :)

Ik snap wel precies wat je bedoelt, hoor. Maar als er blijkbaar mensen zijn die zich wel aangesproken voelen en zich er niet prettig bij voelen dan is het misschien toch wat om over na te denken. Wat zou er gebeuren als er dingen als "This topic is black" gepost gaan worden met een plaatje van Michael Jackson ofzo (shit, breng ik nu pubertjes op ideeen?)

Maar goed, ik heb er dus in ieder geval geen problemen mee en ik heb ook nog geen reactie gezien van iemand die er wel echte problemen mee heeft. Dus om met een andere suffe persoon te spreken "Vooral doorgaan" :)

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 12:43 ]

Verwijderd

Tja, origineel is het plaatje bedoeld om aan te geven dat een topic niet echt serieus is. Gay, behoort hier eigenlijk gewoon als vrolijk gelezen te worden.

Echter bijna iedereen associeert gay met homofiel, waardoor dit plaatje een heel andere betekenis krijgt.

Persoonlijk vind ik het een paar keer leuk, maar het kan ook overdreven worden op een gegeven moment, zodat het gewoon irritant begint te worden (vergelijk met de hamer opmerkingen).

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 18:13 schreef nelske het volgende:
Tja, origineel is het plaatje bedoeld om aan te geven dat een topic niet echt serieus is. Gay, behoort hier eigenlijk gewoon als vrolijk gelezen te worden.

Echter bijna iedereen associeert gay met homofiel, waardoor dit plaatje een heel andere betekenis krijgt.
mwoah...dit topic is vrolijk :?
als je het associeert met homofiel, en dan homofiel in de...scheldende betekenis zeg maar, lijkt het me logischer eigelijk.

* veldmuis heeft btw nix tegen homo's hoor.... :o

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 22 januari 2002 17:26 schreef JvS het volgende:

[..]

Zoals in Tom's draadjes over mercedessen in het crewforum :O.
Mercedessen? O-)

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Het woord gay heeft hier niets met homosexueel te maken. Heb het al eerder uitgelegt maar dit is een veel gebruikte uitdrukking, als je bekend bent in gamers wereld dan zou je het moeten weten (tenzij je het daar ook niet begrijpt ;) )

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 18:48 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

mwoah...dit topic is vrolijk :?
als je het associeert met homofiel, en dan homofiel in de...scheldende betekenis zeg maar, lijkt het me logischer eigelijk.

/me heeft btw nix tegen homo's hoor.... :o
Je moet het niet zo letterlijk opnemen, maar meer zoals ik al eerder zei!
Als het de betekenis van homo heeft, dan is het toch net zo niks zeggend.
"Dit draadje is homo" :?

De betekenis van gay, naast homofiel:
1. goedgehumeurd, goedgeluimd
2. lustig, monter, vrolijk

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
... Maar soms moet-ie gewoon >:). Zoals in Tom's draadjes over mercedessen in het crewforum :O
Zoals deze?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1009996584.jpg

Dit is gewoon een goedgehumeurde, goedgeluimde, lustige, montere, vrolijke Mercedes. Niets mis mee voor wie er van houdt. :)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op dinsdag 22 januari 2002 20:12 schreef testcase het volgende:

[..]

Zoals deze?

[afbeelding]

Dit is gewoon een goedgehumeurde, goedgeluimde, lustige, montere, vrolijke Mercedes. Niets mis mee voor wie er van houdt. :)
Die is denk ik gerendered, die onderste bumper is a real giveaway ;)

Verwijderd

<edit>
lama zitten..

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 17:56 schreef jeroene het volgende:
Even tussendoor: wist je trouwens dat er een heleboel homo's zijn die "homofiel" juist een ontzettend stom woord vinden? "homo" of "homoseksueel" vinden ze dan vaak beter; heterofiel wordt tenslotte ook nooit gebruikt (ik kom het in ieder geval nooit tegen) en het roept al vaak negatieve associaties op (de -fiel uitgang dan).
Ik heb meer problemen met het woord homofiel :r dan met dat plaatje..

/me is gewoon homo. nix fiel.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Op dinsdag 22 januari 2002 20:19 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Die is denk ik gerendered, die onderste bumper is a real giveaway ;)
Hmmmnope, is gewoon plaatje waarvan de kleuren roze gesoept zijn. :)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Overbodig topic... ;) , 't is toch grappig bedoeld :? ?
Althans zo heb ik het -als nicht- altijd opgevat... :)

Maar voor écht mooie mannen kom ik natuurlijk niet op Tweakers.net; alhoewel er in de Tweakersgallery meer dan genoeg spetterende stukken te bewonderen zijn.... :P
Dat verbaasde me.... :) ; knappe 'nerds' zogezegd... :) !!!
Maar tja... :? , nooit zoals in jullie icoontjes...:een beetje bloot.... :'(

Gelukkig staan er voldoende alternatieven tussen mijn geselecteerde favorieten... ;) :9

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Afbeeldingslocatie: http://camels.8k.com/irritant.jpg

die signaleer ik net :D

ik vind een paar keer wel humor trouwens, maar zoals met alle 'leuke' dingen gaat de lol d'r gewoon vanaf na een tijdje.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Nielsz
  • Niet online
Die is ook errug stoer :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 22 januari 2002 15:35 schreef Courage het volgende:
Tja, het gaat inmiddels de 'hamerkant op', dus ik kan me voorstellen dat mensen het irritant vinden ja ;)
WTF bedoel je daar nu weer mee?

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 00:43 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Jah, wat zou hij daar nou mee bedoelen :?

• OProg

OProg

Molletje

Op woensdag 23 januari 2002 00:43 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Die hamer die was op ten duur ook helemaal niet irritant of zo. En je zag hem ook niet in elk topic gelukkig :z

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Ik meende toch dat "gay" in de zin van die plaatjes meer doelde op overbodig,saai,nutteloos enz.
Niet vrolijk enzo :)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• M@NIC
Op dinsdag 22 januari 2002 23:43 schreef Wouter Tinus het volgende:
[afbeelding]

ik vind een paar keer wel humor trouwens, maar zoals met alle 'leuke' dingen gaat de lol d'r gewoon vanaf na een tijdje.
OMG! :D

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

[afbeelding]

whehehe dikke lol :D :D

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

[afbeelding]

Die is zo liev! O+ O+ O+

Indien het niet irritant wordt (wat het dus wel wordt) is er geen bezwaar tegen dergelijke dingen, maar mensen vinden het zo leuk, en voor je het weet wordt de rage totaal uitgemolken... ik vindt dat erg jammer, want veel van die dingen zijn namelijk wel leuk, maar worden zo uitermate irritant omdat mensen koste wat het kost ook mee willen doen met het leuk zijn, jongens dat werkt niet, wees orgineel en uniek!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

[..]

Geloof me nou maar, homo's hebben daar echt geen problemen mee hoor.
Als ik jou vraag, als je voor mij mijn mening wilt spreken, dan vraag ik dat, en bij mijn weten heb ik je dat niet gevraagd.
Ik bepaal zelf wel wat ik accepteer/leuk vindt.
Het is eerder zoeken naar problemen om dit 'aanstootgevend voor homofielen' te noemen. Het is gewoon een grappig plaatje, over dat een topic gewoon suf is.
Dus als een topic suf is, mag ik zonder consequenties een foto van een zwerver posten, die op A'dam Centraal ligt te lamzakken.
En daar hoort een jammere vent bij, die echt "gay-ie' is. Wist je dat de meeste homofielen daar ook gewoon een hekel aan hebben? En er ook gewoon om kunnen lachen? Tolerantie heet dat en dat werkt twee kanten op.
Dit plaatje is opzich best geinig ja, maar dan als een opzich staand plaatje.
Als een topic suf/saai is, dan vindt ik dit niet een passend plaatje.
D8 dat we daarvoor al een smiley voor hadden: :O
Er is ook een serie op TV (Will en Grace?) waarin zo'n echte Gay-dude rondhuppelt. Ik denk ook niet dat er homo-groeperingen zijn die die serie van TV af willen hebben, omdat het gewoon grappig is.
Will and Grace is idd een leuke serie.
Dit komt niet per definitie doordat iig 2 van de hoofdrol spelers Homo zijn.
Net als dat plaatje, dat is gewoon leuk om te posten in topics die echt werkelijk nergens over gaan (in de huiskamer) :).
Dus als een topic qua inhoudelijk nergens overgaat, dan vindt jij dit plaatje gepast.
Nou sorrie, maar daar ben ik het dus zeker niet overeens.
Op dinsdag 22 januari 2002 21:02 schreef Kerrick het volgende:

[..]

Ik heb meer problemen met het woord homofiel :r dan met dat plaatje..

/me is gewoon homo. nix fiel.
Mja je hebt wel gelijk, maar is ook weer afhankelijk in welke context dat plaatje wordt gebruikt.

Ps, Joost nixs persoonlijks hoor.
Maar bij jou posting wilde ik effe een reactie geven.
Heb wel de neiging omdat bij meerdere te doen, maar om 05.00 verw8 de wekker weer dat ik me nest uitrol.

And The Only One

Verwijderd

Het is gewoon een grappig plaatje, over dat een topic gewoon suf is. En daar hoort een jammere vent bij, die echt "gay-ie' is.
Ik snap het niet.. homo's zijn inherent minder suf dan hetero's dus waarom zou het op een suf topic moeten slaan? :?

Verwijderd

Gelukkig komen deze plaatjes niet zoveel in de Crew-fora's voorbij. :+

• M@NIC
Hehe IceStorm heeft het al verboden in [SP]
Maar om dan direkt een OW te geven :? :D

• IceStorm
  • Laatst online: 16:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 24 januari 2002 10:01 schreef Manic het volgende:
Hehe IceStorm heeft het al verboden in [SP]
Maar om dan direkt een OW te geven :? :D
Omdat ik dan zeker weet dat mensen het ook niet verder gaan uitproberen hoever ze mogen gaan. Heel simpel.

• M@NIC
En als er nu een plaatje met zo'n fifi hondje (:P) komt met de text; "This thread sucks" (verzin maar iets |:()

Wat dan? Tis geen gay of poesje...

• IceStorm
  • Laatst online: 16:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 24 januari 2002 10:07 schreef Manic het volgende:
En als er nu een plaatje met zo'n fifi hondje (:P) komt met de text; "This thread sucks" (verzin maar iets |:()

Wat dan? Tis geen gay of poesje...
Nee maar net zo irritant, ok zet ik er wel bij.

• M@NIC
En wat als ik er nou gewoon neerzet:

"This thread is gay"

of die tekst van dat poesje.
Gaat het nu om de tekst of om het plaatje :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 24 januari 2002 10:12 schreef Manic het volgende:
En wat als ik er nou gewoon neerzet:

"This thread is gay"

of die tekst van dat poesje.
Gaat het nu om de tekst of om het plaatje :?
Ik zou zo zeggen probeer het eens |:(.

over 'niet proberen hoever je dan toch wel kan gaan' gesproken.

(voor de duidelijkheid, daarmee verpest je een topic ook!)

• M@NIC
Nee ik wil het helemaal niet doen.
Vraag me alleen af wat het nu is, het plaatje of de tekst?

• Twynn
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op donderdag 24 januari 2002 10:50 schreef Manic het volgende:
Het idee erachter!

Dus een thread offtopic trekken door loze opmerkingen/plaatjes/whatever!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 24 januari 2002 11:06 schreef Twynn het volgende:

[..]

Het idee erachter!

Dus een thread offtopic trekken door loze opmerkingen/plaatjes/whatever!
*Applaus* :)

Dit is dus precies waar :).

• M@NIC
Ik zou er verder nog graag op in gaan, maar dat doe ik jullie niet aan :P

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vind de regel die Icestorm in SP heeft gesteld erg goed, en zou over heel GoT moeten gelden.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 10:50 schreef Manic het volgende:
Het gaat er om dat als ik een plaatje in een thread zet met Manic's moeder dr op om aan te geven dat ik een thread vind zuigen dat jij dat wel eens niet leuk zou kunnen vinden.. zoiets denkik.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 25-11 11:14
Okay, ik kan vrede hebben met het verbod, als dan ook echt alle dergelijke shit verboden wordt. Als het morgen een plaatje van Bassie en Adriaan is, met de tekst: "Altijd blijven lachen", en die wordt constant gepost, dan eis ik daar ook een verbod op.

Waarom? Wel, om 3 redenen:

1. "Gay" is engels voor vrolijk, gelukkig, en heeft in dit verband bar weinig met homofiel zijn te maken. Dat we dat met elkaar associeren komt doordat we in een cultuur leven waarin je elk woord 3x in je mond om moet draaien om te voorkomen dat je iemand kwetst, want mensen hebben lange tenen tegenwoordig.

2. Homofielen maken elkaar uit voor nicht, flikker en pot. Dit heeft er toe geleid dat ze zich in het algemeen niet langer aangevallen voelen door deze woorden. Kortom: het boeit ze niet. Veel homo's hebben, zoals al eerder gezegd werd, een hekel aan die 'roze nichten', excentrieke aandachttrekkers die onder het motto "ik ben homo" in de publiciteit komen. Die kerel op het plaatje is en schoolvoorbeeld daarvan.

3. Geef toe - dat plaatje is gewoon lol :) Ironisch genoeg is een crewlid ermee begonnen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/374344.

Anyway, het wordt kennelijk te vaak gepost - al is me dat zelf nog niet opgevallen - en daarom moet het maar verboden worden. Maar wat ik wil zeggen: niet om de link met homo's, maar omdat het irritant is. Vandaar mijn eis tot een verbod op alle dergelijke hypes. Dankuwel.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 03:58 schreef Captain Pervert het volgende:

Waarom? Wel, om 3 redenen:

1. "Gay" is engels voor vrolijk, gelukkig, en heeft in dit verband bar weinig met homofiel zijn te maken. Dat we dat met elkaar associeren komt doordat we in een cultuur leven waarin je elk woord 3x in je mond om moet draaien om te voorkomen dat je iemand kwetst, want mensen hebben lange tenen tegenwoordig.
das natuurlijk een bull reden, de intensie erachter is helemaal niet "vrolijk" of "gelukkig", maar gewoon gay in de negatieve zin. Zelfde is iemand voor homo uitschelden en als ie kwaad wordt ff lekker kinderachtig aankomen van, goh ben je geen homosapiens (of hoe je dat ook schrijft) dan? Wat ben je dan? een aap ofzo?

Zal mij een worst wezen verder alleen het argument is erg zwak :) Denk ook niet dat het probleem is dat het woordje gay wordt gebruikt maar dat het gewoon weer 1 van de vele zeer lage niveau dingen uit de hk zijn die weer het hele forum, inclusief de techfora, bezaaien....

• M@NIC
Op donderdag 24 januari 2002 19:41 schreef Kerrick het volgende:

[..]

Het gaat er om dat als ik een plaatje in een thread zet met Manic's moeder dr op om aan te geven dat ik een thread vind zuigen dat jij dat wel eens niet leuk zou kunnen vinden.. zoiets denkik.
Ik wil dit ff duidelijk hebben, want dit is de zoveelste reply die tegen m'n kop word gegooid.

Ik opende dit topic om er over te discuseren niet omdat ik tegen homo's of wat dan ook ben, want dat ben ik niet.
Zelf ben ik dit plaatje een keer tegengekomen, 1X!, en ik vond 'm lachuh.
Nu heb ik hem 1X! gepost, omdat dat toch wel zo'n stomme topic was in HK (Werd ook op slot gegooid).
Kreeg veel slechte reacties, toen kwam ik op het idee om hier dus een topic erover te openen.

Niet omdat ik 'm wil gebruiken of omdat ik tegen homo's ofzo ben!
Gewoon om er een discussie over te beginnen en om erachter te komen wat de crew er van vond! :(

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 03:58 schreef Captain Pervert het volgende:
Ik denk dat we ook zonder enquete wel kunnen vaststellen wat de meest gemaakte associatie met GAY is toch?
Ik bedoel iemand die zegt "I'm so gay!" wat denk je dan dat ie blij is?
2. Homofielen maken elkaar uit voor nicht, flikker en pot. Dit heeft er toe geleid dat ze zich in het algemeen niet langer aangevallen voelen door deze woorden. Kortom: het boeit ze niet. Veel homo's hebben, zoals al eerder gezegd
Ik (=homo) heb wel degelijk iets tegen het gebruik van flikker en pot door hetero's. Precies omdat als die dat uitspreken het er altijd als een scheldwoord uitkomt. Al dan niet vergezeld door het favoriete voorvoegsel vuile.

En homofielen is een vre-se-lijk woord. Zo klinkt het als een ziekte.

• M@NIC
Ben iig er mee eens dat het woordje "Gay" in dit geval niet positief is bedoelt.

Verwijderd

Dit vind ik stukker grappiger :

Afbeeldingslocatie: http://narfum.org/gfx/spamdog.jpeg

:)

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 09:13 schreef c9melvin het volgende:

[afbeelding]

LOL!

• M@NIC
Op vrijdag 25 januari 2002 09:13 schreef c9melvin het volgende:

[afbeelding]

Tja :{

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 09:15 schreef Manic het volgende:

[..]

Tja :{
Ik vind het wel typerend voor de hedendaagse politiek van het drastisch opleggen van een totaal verkeerde oplossing voor problemen. Er had even goed een plaatje van Bush kunnen staan met het onderschrift "give us Bin Laden or we'll shoot this dog !" :)

• M@NIC
Op vrijdag 25 januari 2002 09:24 schreef c9melvin het volgende:

[..]

Ik vind het wel typerend voor de hedendaagse politiek van het drastisch opleggen van een totaal verkeerde oplossing voor problemen. Er had even goed een plaatje van Bush kunnen staan met het onderschrift "give us Bin Laden or we'll shoot this dog !" :)
Shut up :D

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Het is ENORM suggestief dat het werkelijk over de homofiele gay gaat..

en ik dacht dat suggestief niet mocht hier op GoT...

ik vind het plaatje niet grappig, teveel gebruikt, gejat, niet grappig, potentieel kwetsend voor homofielen of andere doelgroepen en het is niet grappig...

Verwijderd

Floris, de enorm snelle, was me net voor ja. Sorry er was al een topic over.

Hierbij dus nogmaals mn text, nu alleen in dit topic wat waarschijnlijk best wel moeilijk zal zoeken zijn:
Hi,
Iedereen kent wel die "This treath is gay" en "Bobby the cat" plaatjes.

Ik vind ze orgineel en grappig, nu zijn ze echter hier verboden. Ver zij het van mij om tegen policy's in te gaan, en nieuwe regels die zijn gemaakt na intensief vergaderen erover maar is dat werkelijk nodig?

Ik bedoel, flamen is ook niet toe gestaan maar sommige discussies lopen hoog op en dan komen we er ook zelf uit. Kan het zijn dat er over een tijd toch een soort klein gedoogbeleid komt voor als het wel écht grappig is?

Begrijp me niet verkeerd, ik hou me aan de regel en leg me er uiteraard bij neer. Maar dit is dus mijn vraag hierover.
edit:
Overigens, gaat het alleen om de "Gay-" en "Bobby" the cat pictures omdat dat suggestief fout is tegenover de gay en katten-bevolking?

• JeroenE
  • Niet online
Hierbij dus nogmaals mn text, nu alleen in dit topic wat waarschijnlijk best wel moeilijk zal zoeken zijn:
Heb je dit topic ook gelezen, of heb je gewoon deze tekst erin gekopieerd?

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 17:01 schreef jeroene het volgende:
Heb je dit topic ook gelezen, of heb je gewoon deze tekst erin gekopieerd?
Ik heb dit hele topic gelezen ja, en zie dat er nog geen klare oplossing is gegeven.

Er staat nu in de policy van de huiskamer:
This thread is gay-plaatjes worden niet gewaardeerd. Posts met dit soort plaatjes worden keihard verwijderd. Blijft een user ze plaatsen en zo topics omzeep halen, dan zullen we maatregelen treffen in de vorm van een HK waarschuwing met bijbehorende ban.

Hetzelfde geldt voor Bobby the Cat-plaatjes. Hiertegen treffen we dezelfde maatregelen
Dat gaat dus over gay plaatjes, en alle soort gay plaatjes. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee: Ik ben bi en heb daar ook een coming out over gehad in 1997.

Bobby the cat mag niet, zijn hier dus alleen hondenliefhebbers?

Blijft de vraag: Mogen andere soort plaatjes dan wel? Ik zie dat iemand hier in dit topic had geopperd dat dan alle plaatjes met text niet meer mogen.

Betekend dat dat je bij plaatjes van je favo babe dan ook bijvoorbeeld H&M of Veronica eruit moet poetsen voor je hem mag posten of gaat het alleen om standaard plaatjes die wat aanduiden?

Dan moeten ook alle smiley's uit tweakers gehaald worden in principe, want die duiden ook wat aan. Vooral die met Zzzzz eropafgaande dat alle plaatjes met text niet meer mogen.

Of.... gaat het alleen om de gay issue? Ik persoonlijk stoor me er als bi niet aan, maar ik kan niet namens de gays (monosexuelen) spreken idd, want dat ben ik dus niet. Je kan met mij twee kanten op. Het gaat mij gewoon om een stukje duidelijkheid en dat vind ik in dit topic, of de nieuwe policy, niet terug.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zucht het gaat er niet meer om of het gay-plaatje fout kan worden opgevat. Dat besluit is niet naar aanleiding van dít topic genomen.

De reden om dit te verbieden, is net als bij elke andere rage dat het op een gegeven moment gewoonweg irritant wordt. Jah het zijn droge plaatjes stuk voor stuk (dit geef ik ook gewoon toe), maar persoonlijk komt het me wel de keel uit om bij elk draadje zown plaatje te zien. Zeker ook omdat de tweede met een ander plaatje komt, de derde, enz enz. Het hele draadje wordt daardoor gewoon verneukt. Dát feit, en het feit dat users zich sowieso aan die plaatjes storen, heeft ons doen besluiten het te verbieden. Je ziet het zelfs in de techfora |:(

We passen dezelfde policy toe als destijds met de hamer ( :X ). Op het moment dat je meerdere malen veel signalen krijgt dat het irritant is en verziekend, moet je daar wat aan doen.

Hoop dat zo je vraag beantwoord is?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 17:19 schreef LuNaTiC het volgende:
Zucht het gaat er niet meer om of het gay-plaatje fout kan worden opgevat. Dat besluit is niet naar aanleiding van dít topic genomen.

De reden om dit te verbieden, is net als bij elke andere rage dat het op een gegeven moment gewoonweg irritant wordt. Jah het zijn droge plaatjes stuk voor stuk (dit geef ik ook gewoon toe), maar persoonlijk komt het me wel de keel uit om bij elk draadje zown plaatje te zien. Zeker ook omdat de tweede met een ander plaatje komt, de derde, enz enz. Het hele draadje wordt daardoor gewoon verneukt. Dát feit, en het feit dat users zich sowieso aan die plaatjes storen, heeft ons doen besluiten het te verbieden. Je ziet het zelfs in de techfora |:(

We passen dezelfde policy toe als destijds met de hamer ( :X ). Op het moment dat je meerdere malen veel signalen krijgt dat het irritant is en verziekend, moet je daar wat aan doen.

Hoop dat zo je vraag beantwoord is?
Jawel, maar zou ik in die policy zetten "plaatjes van die strekking" of zo....

Enfin, whatever.... :)

Ik wou ook niet zeiken of zo. Ik vind het alleen jammer dat die maatregel genomen is. Ik vond het de sleur wel ff breken.

• JeroenE
  • Niet online
Ik heb dit hele topic gelezen ja, en zie dat er nog geen klare oplossing is gegeven.
Kant en klare oplossingen vind je alleen in de tech-fora (en zelfs dan...) :)
Dat gaat dus over gay plaatjes, en alle soort gay plaatjes.
Hm, je kan het ook lezen dat ze alle "this thread is ...." plaatjes bedoelen en niet specifiek alleen de "gay" variant.

Tenminste, ik vermoed dat dat de achterliggende gedachte is. Het plaatsen van die plaatjes is (naar mijn mening) misschien een keertje leuk, maar blijkbaar was het de mode geworden om het in zo'n beetje iedere topic in de HK te plaatsen. Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.
Betekend dat dat je bij plaatjes van je favo babe dan ook bijvoorbeeld H&M of Veronica eruit moet poetsen voor je hem mag posten of gaat het alleen om standaard plaatjes die wat aanduiden?
In het stukje policy wat jij hebt gepost kan ik niet lezen dat het alle plaatjes, of alle plaatjes met tekst betreft. Gelukkig is het niet zo dat alles wat er in LA staat gelijk policy wordt en dit dus blijkbaar ook niet.
Dan moeten ook alle smiley's uit tweakers gehaald worden in principe, want die duiden ook wat aan. Vooral die met Zzzzz eropafgaande dat alle plaatjes met text niet meer mogen.
Als er al smilies zijn die volgens jou hetzelfde aanduiden, dan heeft het plaatsen van die plaatjes toch geen zin? Het verhoogd hooguit de bandbreedte die opgebruikt wordt en stoot wellicht sommige mensen wel tegen het hoofd.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 17:20 schreef jeroene het volgende:

[..]

Kant en klare oplossingen vind je alleen in de tech-fora (en zelfs dan...) :)
[..]

Hm, je kan het ook lezen dat ze alle "this thread is ...." plaatjes bedoelen en niet specifiek alleen de "gay" variant.

Tenminste, ik vermoed dat dat de achterliggende gedachte is. Het plaatsen van die plaatjes is (naar mijn mening) misschien een keertje leuk, maar blijkbaar was het de mode geworden om het in zo'n beetje iedere topic in de HK te plaatsen. Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.
[..]

In het stukje policy wat jij hebt gepost kan ik niet lezen dat het alle plaatjes, of alle plaatjes met tekst betreft. Gelukkig is het niet zo dat alles wat er in LA staat gelijk policy wordt en dit dus blijkbaar ook niet.
[..]

Als er al smilies zijn die volgens jou hetzelfde aanduiden, dan heeft het plaatsen van die plaatjes toch geen zin? Het verhoogd hooguit de bandbreedte die opgebruikt wordt en stoot wellicht sommige mensen wel tegen het hoofd.
Ja ja ja.... ik snap em onderhand wel (t'is ook niet zo dat ik niet begreep wat er bedoeld werd, kwam alleen met wat voorbeelden) anyway ik heb er wel vrede mee, maar vind het wel jammer.

Zie mn voorgaande post boven de jouwe.

Verwijderd

Is het misschien een idee dat het wel als "eigen smiley's" of "banners" gezien kan worden en dat ze een bepaald formaat hebben, en in bepaalde perken?

Zo van je mag er maar 1 of 2 per dag neerpleuren, van dit en dat formaat?

Of is dat een stom idee?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

In het begin is het leuk, maar het wordt gewoon soms te erg... net als een mop die je een keer aan je vrienden vertelt maar als je hem elk uur vertelt, moet je eens kijken hoe irritant het wordt.

De plaatjes op zich zijn gewoon superlol en droog, om een keer gezien te hebben. Nu gaat het gewoon 'uit de hand' lopen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• JeroenE
  • Niet online
Is het misschien een idee dat het wel als "eigen smiley's" of "banners" gezien kan worden en dat ze een bepaald formaat hebben, en in bepaalde perken?
'Eigen' smilies worden hier en daar toch wel eens gepost? Ik kom wel eens een hoofdje met wuivende handjes tegen (als in "ik aanbid u").

edit:

En nee, die staan niet onder mijn posts ;)

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Op vrijdag 25 januari 2002 17:23 schreef Commodore64 het volgende:

Zo van je mag er maar 1 of 2 per dag neerpleuren, van dit en dat formaat?

Of is dat een stom idee?
Kost nogal wat extra db werk al afgezien dat het in de huidige versie niet kan, daarnaast kan je natuurlijk wel 10 duizend dingetjes inbakken maar dan wordt het een beetje een kleuterschooltje.

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 17:24 schreef LuNaTiC het volgende:
In het begin is het leuk, maar het wordt gewoon soms te erg... net als een mop die je een keer aan je vrienden vertelt maar als je hem elk uur vertelt, moet je eens kijken hoe irritant het wordt.

De plaatjes op zich zijn gewoon superlol en droog, om een keer gezien te hebben. Nu gaat het gewoon 'uit de hand' lopen.
Mja je hebt ook wel gelijk, it was fun while it lasted. Het wordt denk ik tijd voor binnenkort weer een andere grap waar o.a. ik ook cola van door mn neus moet proesten.
Op vrijdag 25 januari 2002 17:25 schreef raptorix het volgende:
Kost nogal wat extra db werk al afgezien dat het in de huidige versie niet kan, daarnaast kan je natuurlijk wel 10 duizend dingetjes inbakken maar dan wordt het een beetje een kleuterschooltje.
Is ook zo ja, wie controleerd dat? Is voor Tweakers ook weer een pokkekarwei ik snap het ook wel.

Was ook een stom idee. :)

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Mja, volges mij mist de discussie een beetje de point. Of het wel of niet de gay community kwetst is niet eens het idee, het gaat erom dat dat soort draaddodende plaatjes die midden in een evt suf gesprek gegooid worden best irritant zijn (net als hamers of whadevver) en DAAROM dus die policy van Ice.

En of het kwetsend is? Mja, ik ben verder gewoon heel tolerant tegenover homofiele mensen, maar ik verwacht wel dat die mensen dat ook zijn. Een grap moet ook te tolereren zijn, zo kwetsend is hij echt niet. Daarbij, ik ken genoeg homo's en die zouden er zelf hard om lachen. Ik vind het beetje onzinnig geleuter, overal worden grappen over gemaakt maar als het een homo of een buitenlander is dan is het kwetsend en discriminerend en dan mag het ineens niet meer omdat ze schreeuwende minderheidsgroeperingen zijn. Het is prima dat die mensen geknokt hebben voor erkenning en dat redelijk gekregen hebben maar je moet niet te ver doordraven, dan is houdoe van de vliegende panters ook erg kwetsend voor heterosexuele vrouwen :)

Dus doe allemaal nie zo moeilijk, lach er een keer hard om en draaf dan niet door tot het de irritatiegrens berijkt :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

even my two cents

ik heb het net gezien, van Grrrrrene (toch?) die een soort "to be FAQ" in de HK heeft aangemaakt

uuhm, jongens, het is en was een grapje
ok, als die "this thread is gay" kwetsend kan overkomen, groot gelijk dat het verboden wordt, maar als je ZO AF EN TOE (!) een keer een "bobby the kitten" plaatje post is het eerder grappig...

als je nu met een poll aankomt maakt het toch ook niet uit?
of als je een keer een grapje maakt over een hamer/terw_dan/marijse? maakt toch niet uit?

zeg dan wel "met mate", maar zeg niet "we verbieden het" want dan kan je alles wel gaan verbieden...

Verwijderd

ik vond em ook wel grappig :)
maar lijkt me dat als je homo bent en je ziet dat ding overal langskomen lijkt me echt kut!
Pagina: 1