Toon posts:

Divx of mpeg in frames opdelen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie misschien een mogelijkheid of een programma of iets dergelijks dat een Divx of mpep omzet naar bitmaps.

Ik heb een filmpje van 10seconden en ik wil daar alle bitmaps uithalen, zodat ik die bitmaps kan bewerken (er moet een stuk van de onderkant geknipt worden en text toegevoegd worden).
Gewoon knippen en bewerken zou makkelijk moeten kunnen met een videobewerkings programma. Maar daar heb ik geen ervaring mee (nog niet). En dan gaat het waarschijnlijk lang duren voor ik het gewenste resultaat heb.

Een simpel video bewerkings programma is ook goed, maar dan plz erbij hoe ik het precies moet aanpakken :)

Verwijderd

Topicstarter
Jammer :'( weer niks..

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

goed, een stuk van de video afknippen:

men neme virtualdub.

1)laadt het filmpje
2)ga naar Audio en zet deze op direct stream copy. De audio laat hij nu voor wat het is, deze wordt direct naar het doelbestand gecopieerd.

2)ga naar video,
add hier bij filters de filter null (ofzoiets), druk op ok, en ga dan naar cropping. Hier kun je nu het gewenste deel van het beeld af knippen. met de slider kun je een beeldje uit je videoclip kiezen om het resultaat te checken.

nu alleen nog ff bij video->compression de gewenste instellingen kiezen. Dit vergt een beetje experimenteer werk en hang af van welke grootte in MB en qualiteit gewenst of acceptabel is...
Kies ieg voor DivX 3.11 low motion en waarschijnlijk een bitrate van 200-600 (voor een filmpje met een resolutie tussen VHS en PAL, zeg maar 200-700 beeldlijnen)
DivX 4 kan natuurlijk ook alleen lees wel ff de help die bij deze codec zit zodat je weet wat je doet.

En als laatste, zet de video op full processing mode (dit kan niet anders aangezien je filters gebruikt) en sla je nieuwe avi ergens op!

suc6

BTW, dit is eigenlijk wel heel erg makkelijk uit te zoeken en dus ook een beetje makkelijk van je denk ik.....

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
After Effects van Adobe kan dit.

Je kunt je videoinladen.. en als een TIFF seq. opslaan.

Krijg je dus allemaal losse tiffjes.

Misschien kan je er ook BMPtjes van maken, en anders zal je de tiffjes moeten converteren.

Anders Premiere.

Filters, clip kan je dan zwarte balken mee maken.
Zit ook een titelgenerator in.

Zet je video in het A of B track.
Pak dan je title die je gemaakt hebt door naar file, create, title gemaakt hebt. Gooi die in het video2 spoor.
Kies met je rechtermuisknop transparency options, alpha channel.

En klaar is sjaak.
Op woensdag 23 januari 2002 01:46 schreef mpegernie het volgende:
hmmm, 10 sec, 10 tot 25 fps? 100 à 250 bitmaps... met de hand?! ik wist het wel...
Ja, had niet goed gelezen, dacht dat hij gewoon img seq. moest hebben. Kan dus ook heel erg simpel met Premiere.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

hmmm, 10 sec, 10 tot 25 fps? 100 à 250 bitmaps... met de hand?! ik wist het wel...

edit:
oja, I get the point hoor, maar dan alle bitmaps met paint te lijf gaan... nee bedankt.

edit2:
wacht ff, oh,. nu had ik niet goed gelezen... ach laat maar, t'is al laat... ga slapen

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen :)

Oh ja, misschien vinden jullie het gemakszuchtig, maar ik had natuurlijk al wel gezocht. En dit forum moet ook nog zijn nut hebben toch, er worden zoveel simpele vragen gesteld waarbij de search hier vaak al meer dan voldoende is. Ik vond de mijne nou niet echt dusdanig simpel, voor een videobewerkings leek.
Pagina: 1