Sony-tv springt van AV2 naar AV1 bij dvd-weergave

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:35
Onderstaand mijn probleem ...

Heb sinds een half jaar een SOny 32FX65-breedbeeld tv. Had in het begin ff de dvd-speler (Philips) geleend van m'n zusje (aangesloten op een van de 2 scart-aansluitingen op de tv). Had toen al het probleem dat tijdens de weergave van een willekeurige dvd de tv oversprong van av1 naar av2. Heb er toen geen aandacht meer aan geschonken (m'n zusje wilde die dvd-speler toch terug).
Echter: sinds afgelopen weekend heb ik de Sony NS900v DVD/SACD-speler en nu doet zich hetzelfde probleem voor. Heb al van scart-aansluiting gewisseld op de tv. Maar probleem blijft :(
Iemand die een oplossing heeft hiervoor? Heb al diverse instellingen die op automatisch stonden op de tv uitgeschakeld, maar dat helpt vrij weinig (lees: niks).

Alvast bedankt!

Roel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32557

ik zou ff teruggaan naar de zaak waar je hem gekocht hebt...
Dan zeg je: maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-06 08:12

psy

dus terwijl de dvd op scart-AV1 ingeplugd is, gaat de TV toch naar AV2??? Da's idd foute boel.

Enige wat ik verder weet is dat AV1 en/of AV2 (bij Sony iig) wel eens zijn onderverdeeld in een 'gewone' uitvoering, en een speciale RGB uitvoering; deze worden dan wel apart weergegeven:

AV1
AV1 RGB
AV2
AV2 RGB

deze moeten na elkaar worden geselecteerd via de Input-toets op de AB. Maar echt veel heb je hier denk ik niet aan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
hehe ...
ik had al naar Sony customer-service gebeld en die gaven met hetzelfde advies. Wil alleen checken (voordat ik met een kist van bijna 70 kg ga slepen) of iemand hetzelfde probleem simpeler heeft opgelost :)

Dusss ... kom maar op ..... :)

Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
psy> hm ... heb mogelijkheid voor 4 AV-aanslutingen (waarvan de vierde aan de zijkant voor camcorder enzo) ...
Op de AB selecteer ik vier "gewone" AV-aansluitingen achterelkaar.

Als ik in het boekje van de TV kijk, zijn de AV's als volgt onderverdeeld:
AV1 RGB via scart (voorbeeld: DVD)
AV2 S-video via scart (voorbeeld: videorecorder)
AV3 S-video via scart (voorbeeld: playstation)
AV4 S-video via 4 pins DIN

Heb nu de dvd op AV2 aangesloten, mede omdat dat een stuk mooier beeld geeft (en bij beide springt ie van ene naar andere AV-kanaal, dus dat maakt niet uit).

bij AV1 tot en met AV3 staat een mooi sterretje hetgeen betekent: automatische signaaldetectie overeenkomstig de aangesloten apparatuur. Denk dat daar het probleem zit (waarschijnlijk). Tis alleen de vraag of en zo ja waar ik dat kan uitschakelen ofzo. :?

iemand?

Roel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

AV1 RGB via scart (voorbeeld: DVD)
AV2 S-video via scart (voorbeeld: videorecorder)
AV3 S-video via scart (voorbeeld: playstation)
AV4 S-video via 4 pins DIN
tja ik heb iets vergelijkbaars, het zijn er alleen een beetje veel en uit het hoofd weet ik het niet. Mijn TV (een 32wx2d uit '98) heeft echter géén automatische signaaldetectie. Ik heb in totaal twee scart's achterop, één 'normale' reeks cinch-aansluitingen voor een videocamera/playstation, en nog een S-video aansluiting.

Av1 normaal scart 1
Av2 RGB scart 1
Av3 normaal scart 2
Av4 cinch voorop
Av5 S-video voorop

Mijn tv kan dus niet ZELF switchen (behalve het 'gewone' scart-signaal) als het bv een RGB signaal is --> bij dvd moet ik dit zelf selecteren.

Ik begin nu toch wel te denken dat je het moet zoeken in de dvd-speler, je kunt daar aangeven wat de uitgang precies moet geven.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

ik heb ook de 32fx65.

alleen AV1 = RGB
dus je dvdspeler moet op je AV1 aansluiten.
je dvdspeler moet je in het menu van de dvdspeler ook op RGB instellen. misschien dat je dat laatste vergeten bent.

en vergeet er geen goeie (=duur) scartkabel tussen te hangen.

ik heb zoiets als jou nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

RoelJewel heb je ook een Sony dvd speler?
Ik probeer vanavond anders eens mijn dvd speler (de 725) op S-video te zetten kijken wat de TV doet (staat standaard op RGB)

Mijn ervaring is echter wel dat RGB nog een trapje hoger qua kwaliteit staat dan S-video. Bij RGB worden de kleuren nl ook nog eens gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
psy> Yup, heb een Sony dvd-speler (NS900v, ook voor SACD).

Heb nu de scart weer via AV1 aangesloten en in dvd-configuratie RGB aangegeven. Heb het idee dat het beeld er nu beter uit ziet dan vóórdat ik op s-video overging ... :?

Maar goed, ik zal es een aantal; dvd's gaan testen en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet ... *fingers crossed*

In elk geval bedankt voor de reacties tot nu toe!

Roel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9501

Ik heb de Sony S800 ... kan ik ook RGB instellen en waar doe ik dat precies (handleiding kan ik niet meer vinden :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op AV1 aansluiten met een goede scartkabel (daar ligt misschien de oorzaak van je probleem.) DVD op RGB zetten.

In het menu, alle autofuncties uitzetten, incl. die in het manueel menu > RGB setup.

En zeker ff een andere scart kabel proberen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Heb nu een GOEDE (afgeschermde) scart-kabel erop gezet (voor 12,50 euro) ....

MAAR (je raadt het al) probleem nog niet opgelost :(
kdenk dat ik maar es een sony-kerel laat langskomen ofzo, want kgeloof dat ik nu weer een uitzonderlijk probleem heb :-'(

Roel.
Pagina: 1