Toon posts:

[IIS + Mail] CDONTS.NewMail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij uitleggen hoe ik in IIS de mail insteld.

Ik weet niet precies welke versie IIS (geloof 4) wij draaien, maar ik ben er achter gekomen via een asp script dat CDONTS.NewMail wel is geinstalleerd, maar dus niet goed is ingesteld. Ik weet niet of het gaat maar ons bedrijf werkt uitsluitend met Exchangeserver, en ik heb me laten vertellen dat ze geen SMTP open hebben staan. Hoe moet ik dit nou instellen.

Als ik via een asp scrpt een mail wilt verzenden dan komt mijn mailtje in de queue-map, en na een aantal uren komt hij in de map badmail :?

Maar ik kan nergens binnen Microsoft Management Console iets vinden waar ik mail in moet stellen, wel een map met Default SMTP Site, maar daar wordt ik ook niet wijs uit |:(

Wie kan mij op weg helpen hoe dit moet, onze exchangeservers computernaam is: gti_ri_06, en de computernaam waar IIS op draait is: gti_ri_12.
We willen als er mail wordt verstuurd vanaf de IIS dat het volgende mailadres wordt gebruikt: intranet-rtd-ind@gti-group.com. Het domeind van de intranetpagina is:
http://gti-ri.gti

Er is op de PC waar IIS op draait ook al een mailaccount van bovenstaande gegevens ingesteld in M$ Outlook 2000.

Alvast iedereen bedankt die me op weg kan helpen. ;)

Verwijderd

1. Je stelt een smart host in in de default smtp service. En je laat de mail verzenden via smtp naar je mailserver.

2. IIS kan ook zelf voor mailserver spelen. Stel de dns, gateway in (zodat ie op internet kan). Hij verstuurt dan zelf de mail naar de diverse mailservers.
dus email naar martijn@lindonline.nl wordt aangeboden bij mail.lindonline.nl

Ik weet niet of IIS direct samen werkt met exchange. Je kunt bovenstaande eens proberen.

succes!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
in de ms knowledgebase is genoeg hierover te vinden, nog niet zo lang geleden zat ik in een identieke situatie als je jouwe (=topicstarter)

http://support.microsoft.com

nuff said,

A wise man's life is based around fuck you