Zie topic, Wat is nu eigenlijk het verschil tussen S-video en TV-out, welke zou ik gebruiken, Ik wil gewoon beeld op de TV hebben, ik heb begrepen dat ik nu een scart blok moet gaan halen, maar wat moet op die blok allemaal dan zitten?
TV-Out is een optie die op een videokaart zit. Een tv/out kan worden gerealiseerd door een s-video uitgang en/of een composite uitgang (tulpstekker). S-Video geeft een beter beeld.
Zowel s-video en composite kan je converteren naar scart, afhankelijk van het soort scartblok wat je aanschaft. Soms zitten er verloopstukken op voor zowel s-video als composite (dus een s-video uitgang, en 3 tulpjes (2xaudio, 1xcomposite)).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Lees ook eens [topic=312254/1/25] voor meer antwoorden op vragen over tv/out
Zowel s-video en composite kan je converteren naar scart, afhankelijk van het soort scartblok wat je aanschaft. Soms zitten er verloopstukken op voor zowel s-video als composite (dus een s-video uitgang, en 3 tulpjes (2xaudio, 1xcomposite)).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Lees ook eens [topic=312254/1/25] voor meer antwoorden op vragen over tv/out
Maar klopt het dat S-video ook vaker zwart wit beeld geeft i.v.m. incompatibiliteit van de TV?
Ennuh, Wat ik niet snap, waarvoor heb ik een TV-out uitgang, een S-video uitgang en een VGA uitgang op mijn kaart? ik dacht dat TV-out, S-video was
Als ik die S-video op de scartblok aansluit, wat heeft dat dan voor een voordelen t.o.v. de TV-out?
Ennuh, Wat ik niet snap, waarvoor heb ik een TV-out uitgang, een S-video uitgang en een VGA uitgang op mijn kaart? ik dacht dat TV-out, S-video was
Verwijderd
Universeel blokje met stereo geluid, s-video en composite werkt altijd. Rond de 10 euro kost dat! Let wel, dat het een INPUT blokje is of eentje met knopje dat je kan kiezen tussen INPUT en OUTPUT.
Er zijn ook kabels die aan een kant s-video (beeld) zijn en hoofdtelefoonaansluiting (geluid) en aan de andere kant scart. Deze zijn gemaakt voor pc-beeld op tv.
Er zijn ook kabels die aan een kant s-video (beeld) zijn en hoofdtelefoonaansluiting (geluid) en aan de andere kant scart. Deze zijn gemaakt voor pc-beeld op tv.
Van s-video naar s-video? Dat heb ik nog niet eerder gehoord.Op dinsdag 22 januari 2002 15:28 schreef Jaromir het volgende:
Maar klopt het dat S-video ook vaker zwart wit beeld geeft i.v.m. incompatibiliteit van de TV?
Ik heb wel veel problemen ondervonden van s-video naar composite conversies. Ik heb voor mijn Radeon heel veel problemen gehad met tv/out. Ik kreeg met geen mogelijkheid de s-video uitgang op mijn kaart aan de praat op mijn televisie, die perse composite nodig heeft. Na overleg met ATI hebben zij me een ander verloopstekkertje gestuurd, wat wel werkte. Helaas kan ik je niet vertellen waarom dit nu precies is.
TV-Out is een optie, dus dat is een s-video uitgang, of een tulp stekker. Bij sommige kaarten zit echter beide, dus en een s-video uitgang en een composite uitgang.Op dinsdag 22 januari 2002 15:28 schreef Jaromir het volgende:
Ennuh, Wat ik niet snap, waarvoor heb ik een TV-out uitgang, een S-video uitgang en een VGA uitgang op mijn kaart? ik dacht dat TV-out, S-video wasAls ik die S-video op de scartblok aansluit, wat heeft dat dan voor een voordelen t.o.v. de TV-out?
Hmmz, klinkt alsof ik dus maar S-video ga aansluiten, dus ik heb dan een scart blok nodig met S-video en input dinges.
Geluid gaat direct via geluidskaart naar boxen, dus scartblok met geluid dinges is niet nodig.
Maarruh, dus ik neem de PC, sluit die S-video kabel aan, en verbind deze naar de scart-blok, en zet hem op input, dan zou ie het moeten doen?
En past er op die scart blok dan ook nog een videorecorder?
Ik trek nl. nu steeds de Coax kabel uit en plug m'n videorecorder in als ik videobanden wil kijken, dit i.v.m. oudere videorecorder die zorgt voor veel ruis als coax kabel achterin videorecorder wordt gestopt, en het beeld dan eerst via de videorecorder naar de TV moet.
Geluid gaat direct via geluidskaart naar boxen, dus scartblok met geluid dinges is niet nodig.
Maarruh, dus ik neem de PC, sluit die S-video kabel aan, en verbind deze naar de scart-blok, en zet hem op input, dan zou ie het moeten doen?
En past er op die scart blok dan ook nog een videorecorder?
Ik trek nl. nu steeds de Coax kabel uit en plug m'n videorecorder in als ik videobanden wil kijken, dit i.v.m. oudere videorecorder die zorgt voor veel ruis als coax kabel achterin videorecorder wordt gestopt, en het beeld dan eerst via de videorecorder naar de TV moet.
Verschil tussen S-video en gewoon zie je echt niet op de tv. Je tv moet het dan trouwens ondersteunen. Wat er op het blok moet zitten hangt van je tv-out af. Sommige zijn male, andere female.
Gewoon kabel meenemen naar de zaak, dan ist altijd goed. Denk ook ff aan audio-out naar de tv.
Mzzl,
Sorce
Gewoon kabel meenemen naar de zaak, dan ist altijd goed. Denk ook ff aan audio-out naar de tv.
Mzzl,
Sorce
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()