Vandaag 256 MB 133 (naast m'n 2x 64 MB 133) extra geheugen in m'n computertje gezet. Kreeg een blauw scherm te zien dus heb ik opnieuw opgestart met alleen 256 reepje erin. Liep perfect alleen ik wou toch eigenlijk die 2x 64 MB er weer in. Heb er eerst eentje ingedaan, liep weer perfect. Toen nog eentje toen kreeg ik echter weer een blauw scherm
Is dit laatste reepje gewoon onbruikbaar voor mij of kan ik nog iets anders proberen waardoor het toch nog kan werken?
Neeneenee, geen benchmark.. maar een echte test 
Zoek op memtest86
Zoek op memtest86
Ik heb memtest geinstalleerd maar ik denk dat het verstandiger is als ik die 's nachts maar een keertje ga runnen
Check eens op de site van Shuttle (http://www.shuttleonline.com/), nadat je het type nummer van je mobo weet. Waarschijnlijk ondersteunt het mobo de hoeveelheid geheugen niet. Of......check je manual (als je die hebt) voor de max hoeveelheid ram.
Op dinsdag 22 januari 2002 19:30 schreef egbert008 het volgende:
Ik heb nu het 256 MB reepje met allebei de 64 MB reepjes apart getest. Liep allebeide keren goed, pas toen ik beide 64 MB reepjes erbij indeed kreeg ik weer dat blauwe scherm met IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
Volgens mij nietGeplaatst door dev - dinsdag 22 januari 2002 20:25
Maakt het uit welk 64 reepje van de twee je er in stopt
Bij de gegevens van mijn mobo vond ik L2 external cache 512 kb cache-burst-write back. Vervolgens even gezocht en dit gevonden
"1 MB of L2 Cache is recommended for large systems memory systems"
Niet dat er hier sprake is van veel geheugen maar goed

Maar zijn er mogelijkheden om op een ouder moederbord wat eigenlijk niet grotere hoeveelheden geheugen ondersteund toch meer geheugen te plaatsen ?
"1 MB of L2 Cache is recommended for large systems memory systems"
Ik denk ook dat het hieraan ligt, ik heb tenslotte een best wel oud standaard moboOp dinsdag 22 januari 2002 20:24 schreef Dino78 het volgende:
Check eens op de site van Shuttle (http://www.shuttleonline.com/), nadat je het type nummer van je mobo weet. Waarschijnlijk ondersteunt het mobo de hoeveelheid geheugen niet. Of......check je manual (als je die hebt) voor de max hoeveelheid ram.
Maar zijn er mogelijkheden om op een ouder moederbord wat eigenlijk niet grotere hoeveelheden geheugen ondersteund toch meer geheugen te plaatsen ?
Heel misschien door een bios uppdate, maar ik denk dat het vinden ervan nog wel eens een uitdaging kan zijn
. Moet je effe zoeken op de site van Shuttle.
Alvast succes en veel zoekplezier!!!
Alvast succes en veel zoekplezier!!!
Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar de 256 MB moet in het eerste bankje en die van 64 in het 2e (en 3e). Ik had het eerst ook omgedraait, maar dan werkt het instabiel (ik kreeg gene blauwe schermen). Dus misschien helpt het.... T'is altijd het proberen waard!
Automatiseren kan je leren!
Nu is dat niet veel meer, vroeger wel. Maar vroeger dachten ze ook dat 64KB meer was dan ooit iemand nodig zou hebben.Op dinsdag 22 januari 2002 21:19 schreef egbert008 het volgende:
En ik geloof dat je voor 128MB en meer al minimaal 1MB cache nodig had. Voor 256MB al 2MB cache en verder.
Oke ga ik direct even uittesten ....Op woensdag 23 januari 2002 10:27 schreef YKW het volgende:
Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar de 256 MB moet in het eerste bankje en die van 64 in het 2e (en 3e). Ik had het eerst ook omgedraait, maar dan werkt het instabiel (ik kreeg gene blauwe schermen). Dus misschien helpt het.... T'is altijd het proberen waard!
Dat viel uiteindelijk toch wel weer even vies tegen
Net nadat ik mijn blijheid had geuit crashte m'n computer keihard, niets maar te doen, heb XP uiteindelijk maar opnieuw geinstalleerd.
Pagina: 1