Toon posts:

Netwerk doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie kan mij helpen???
Ik heb thuis een netwerkje tussen 2 pc's. PC1 is een PII-400, Win98, USB-Ethernet-adapter.
PC2 is een Laptop met Win NT met PCMCIA Ethernet-card.
Ten eerste is het echt noodzakelijk dat beide pc's tegelijkertijd worden opgestart. Heel vaak zie ik dus de pc's niet. Ook niet met ping. Als ik ze wel zie en ik probeer een groot bestand van ongeveer 1 GB van PC1 naar PC2 te kopieren via het netwerk, gaat dit na een paar minuten fout. Dan lijkt het of de verbinding verbroken is, ik kan dan namelijk weer niet pingen.
Ik heb ook al een ftp-server en client geprobeerd, maar dit alles helpt niet.
Wie weet een oplossing???:'(

Mvg Patrick

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Instellingen staan goed?

Hebben beide pc's een IP-adres?

Bestands- en printerdeling aanstaan?

Verwijderd

zitten ze allebij in de zelfde werkgroep?

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Brakke kabel0rz ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb ze allebei een ip-adres gegeven.
PC1 100.0.0.1, PC2 100.0.0.5
Ze hebben wel een andere werkgroep, maar dit moet niet uitmaken. Ik zie ze als ik ze tegelijkertijd opstart wel.

Mvg Patrick

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 15:02 schreef pclw5399 het volgende:
Mvg Patrick
Pssst... [topic=309815/1/25] even lezen ;)

Maar zet ze eens in dezelfde werkgroep. En Dan PC1 met IP-adres 192.168.0.1 en PC2 met IP-adres 192.168.0.2

• alien8ed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

alien8ed

ignorance is bliss

Heb je wel een GOEDE CROSScable ertussen zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er zit een goede cross-cable tussen van 5 m.

Het ip-adres veranderen moet toch niet uitmaken of heb je er ervaring mee???

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

192.168.*.* zijn speciaal gereserveerd voor netwerken vandaar dat mensen die heel vaak gebruiken

ik zou wel je ip adres veranderen is een kleine moeite en misschien is het wel goed.

dezeflde werkgroep is wel erg handig anders wil windows nog weleens een beetje flippen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Beetje ongelukkige IP keuze (ivm met niet-private reeks) maar moet met een gelijk subnetmask wel werken.
Tegelijk opstarten mag niets uitmaken. Dat de NT machine als eerste gestart wordt heeft wel de voorkeur ivm het bijhouden van de browselist. Win98 heeft een beetje problemen met het adverteren van zijn naam.
Dat iets klapt na een bepaalde tijd komt hoogst waarschijnlijk door de USB netwerkadapter. Leuke uitvinding maar haalt het niet bij een echte netwerkkaart. Wanneer ze het erg druk krijgen laten ze het nogal eens afweten.

Verwijderd

Als je dat USB Ethernet-ding eens in een hoek van de kamer gooit en een gewone PCI nic installeert, doet ie het dan wel??? (of van mij part een 10Mbps ISA nic..)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist een usb-ethernet adapter genomen omdat ik geen pci of isa-sloten meer heb!!!!

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 13:47 schreef ducatist het volgende:
maar moet met een gelijk subnetmask wel werken.
Stierenpoep. Als je als subnetmask bv 255.255.255.255 kiest werkt het dus niet. Neem je subnetmask 255.255.255.0, of eigenlijk nog beter 255.0.0.0 (omdat het een klasse A range is), en kijk dan eerst of je elkaar kunt pingen. Probeer voor de zekerheid ook op beide machines het adres 127.0.0.1 te pingen om te kijken of de ip-stack goed geladen is. Dan pas kun je verder zoeken.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 13:46 schreef dreamer het volgende:
192.168.*.* zijn speciaal gereserveerd voor netwerken vandaar dat mensen die heel vaak gebruiken
Ook stierenpoep. 192.168.*.* is een zgn private range. Dat betekend dat je deze voor een intern netwerk vrijelijk kunt gebruiken maar dat je deze range niet kunt gebruiken om op een publiek toegankelijk net te komen. 192.168.*.* is een klasse C private range, vandaar dat je als subnetmask 255.255.255.x moet meegeven. De range die hij gebruikt (10.0.0.x) is ook een private range maar dan van klasse A.

Networking essentials boys. Altijd handig om te weten.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

Op woensdag 23 januari 2002 15:26 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Ook stierenpoep. 192.168.*.* is een zgn private range. Dat betekend dat je deze voor een intern netwerk vrijelijk kunt gebruiken maar dat je deze range niet kunt gebruiken om op een publiek toegankelijk net te komen. 192.168.*.* is een klasse C private range, vandaar dat je als subnetmask 255.255.255.x moet meegeven. De range die hij gebruikt (10.0.0.x) is ook een private range maar dan van klasse A.

Networking essentials boys. Altijd handig om te weten.
dat weet ik dat 10.0.0.* ook gereserveerd is maar hij gebruikt PC1 100.0.0.1, PC2 100.0.0.5 dat is iets heel anders :)

vandaar dat ik hem die 192.168.*.* uitlegde

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle adviezen opgevolgd, maar geen van ze helpt.
IP-adressen veranderen helpt niet, subnetmask veranderen helpt niet. Ik heb zelfs ping op 127.0.0.1 gedaan, ik kreeg op beide machines een reply.
Als ik niet kan pingen en ik trek even mijn USB-verbinding eruit, en stop hem er weer in, kan ik weer pingen.
Blijft het probleem, dat als ik een bestand van bijv 1 GB over wil zetten hij na een paar procent wordt afgebroken :'(
Pagina: 1