Verstuurd vanaf mijn Computer®
128 MB Dimm PC133 van Dane Elec...daar ligt het dus niet aan.Op dinsdag 22 januari 2002 14:49 schreef silentsnow het volgende:
wat voor geheugen zit erin?? PC100 of PC133?
Fastfame 9VAAV moederbord met Via 693 chipset, hij start nu op S3 Virge PCI kaart, ik heb wel een agp kaart maar na die clear cmos is de primaire videokaart op mijn mobo weer de pci kaart, en ik kan nu het bios niet in. Ik denk zelf dat mijn thermal diode aan het werk is. Daarnet kwam ie weer iets verder, hij kwam tot detecting primaire master (nou ja hij zocht de hd en liep weer vast). Ik heb onder mijn heatsink een stukkie plastic met in het midden een gat wat er volgens mij voor zorgt dat niet heel de cooler op core rust, nou had de hele cooler verwijderd en dat nare plasticje even goed gedaan met wat coolpasta (dat spul is ook overal goed voor) want het wou niet goed blijven zitten. Toen zette ik de pc met de cooler weer aan en was ik het fan stekkertje vergeten (DAAROM heb ik dus een Intel gekocht! Ik snap hetOp dinsdag 22 januari 2002 14:55 schreef Unagi het volgende:
rest van je specs?
Wat voor een koeler heb je er op zitten? er hoort namelijk geen plastic tussen je heatsink en de core te zitten!!! het kan zijn dat de thermische beveilinging in werking treed en de pc laat vastlopen zodat de proc niks meer hoeft te doen en weer afkoelt...
Daar denk ik ook aan, maar de koeler is van onderen vlak en de core van de cpu steekt een stukje boven de rest uit, en die heeft maar weinig oppervlakte. Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik de hele koeler op die kleine core laat drukken. Ik heb ook wel eens gelezen dat bij P3 cpu's zo'n verhogingkje op de koeler hoort. De heatsink heeft (als het goed is) nog wel contact met de core, want in het midden van dat bij de koeler geleverde stukje plastic zit dus een groot gat, het is haast alleen maar een ring van plastic.Op dinsdag 22 januari 2002 15:29 schreef Unagi het volgende:
Wat voor een koeler heb je er op zitten? er hoort namelijk geen plastic tussen je heatsink en de core te zitten!!! het kan zijn dat de thermische beveilinging in werking treed en de pc laat vastlopen zodat de proc niks meer hoeft te doen en weer afkoelt...
Kan iemand anders dan nog bevestigen dat ik dat plastic moet verwijderen, voor ik mijn core kapotdruk?
Ik heb zojuist dan toch maar even zonder dat plasticje gedraait, en inderdaad, volgens mij was ie toen stabiel. Ik hoefde echter maar zachtjes tegen de cooler te drukken en hij kon "wippen" op de core.
Ik ga een nieuwe cooler kopen jongens
Ik ga een nieuwe cooler kopen jongens
je moet ALTIJD het plasticje verwijderen.Kan iemand anders dan nog bevestigen dat ik dat plastic moet verwijderen, voor ik mijn core kapotdruk?
en als jij een p3 core kapot kan krijgen vind ik je heel knap. (er vanuitgaand dat je hem niet kapot wilt hebben)
helemaan niet nodig, alleen een paar high end coolers hadden van die pootjes als ondersteuning. trouwens, het is nog riskant ook om die pootjes op de cooler te maken: de athlon heeft ook pootjes en als je daar een cooler met pootjes op zet heb je een tussenruimte van 2 mm ofzo en is je proc snel kapot. (mocht iemand die cooler op een athlon zetten)Ik ga een nieuwe cooler kopen jongens
Ik heb toch een nieuwe koeler gekocht, deze was toch al gaar (ging paar uur terug weer ratelen). Ik heb er nu 1 zonder pootjes ofzo, werkt inderdaad goed. Helaas is de P3 dood...steeds als ik deze proc plaats is mijn windows systeemregister corrupt. Deel van de rest van hd ook corrupt. Die hele proc is corrupt. Harstikke d00d. Ik heb al een email gestuurd voor garantie... En ja, zodra ik mijn celly terugplaatste was er geen vuiltje meer aan de lucht.Op dinsdag 22 januari 2002 21:19 schreef smvs het volgende:
[..]
je moet ALTIJD het plasticje verwijderen.
en als jij een p3 core kapot kan krijgen vind ik je heel knap. (er vanuitgaand dat je hem niet kapot wilt hebben)
Ga hier dan maar verder: [topic=389200/1/25]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()