Toon posts:

lcd+remote past precies, maar hoe aansturen? [pic]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uit een oud microsetje van amstrad een bedieningspaneeltje gesloopt wat bij de cd speler hoorde:

Afbeeldingslocatie: http://2shy.netfirms.com/lcd.jpg

Hij past precies in een 5 1/4 slot, dus ik had het idee om er een mp3-controller van te maken. Van de knopjes rechts kan ik een remote maken, das geen probleem, maar hou sluit ik dat lcdtje aan?
het punt is dat er geen nummer oid op staat, dus dat is moeilijk zoeken. aan de lcd zitten 23 pootjes/connectors
Iemand enig idee?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Er zitten waarschijnlijk wat chips aan de achterkant. Waarschijnlijk kan je aan de hand van de type aanduiding op die chips wat rondzoeken?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik den kdat je er weinig mee kunt, omdat het LCD speciale aansturing nodig heeft, en het kan denk ik ook geen letters weergeven... (of het moet een hele dure CD-speler zijn geweest)

dus je kan er helaas niks mee...

edit:

als je de datasheet kan vinden, kan je er hoogstens de standaard aansturing mee doen, zoals tracknummer en laten zien of ie speelt, of op pauze staat enz. enz.
maar dan wordt het nog steeds erg moeilijk om die aansturing te maken...

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 15:03 schreef RonnieB82 het volgende:
ik den kdat je er weinig mee kunt, omdat het LCD speciale aansturing nodig heeft, en het kan denk ik ook geen letters weergeven... (of het moet een hele dure CD-speler zijn geweest)

dus je kan er helaas niks mee...
Helemaal mee eens. Dit is vergelijkbaar met bijv. een display uit een GSM. En aan het aantal aansluitingen te zien is het geen alfanumeriek display, alleen numeriek (7-segments ?).

edit:
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/185/GX/185663G2.JPG

En voor de aansturing, check eens de ICL 7106 (datasheet)