And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
En neem dan Artic sliver 2 of 3
Dat is het beste koelpasta
Suc6 met bouwen
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
de koelpasta is ervoor om oneffenheden op je blok te egaliseren (opvullen).
doe je dit niet zal je proc een niet stabiel draaien, en waarschijnlijk zelfs overlijden.
(bovenstaande is iet wat overtrokken, ervanuitgaande dat er altijd wel iemand is die het wel werkend heeft schets ik hier even niet de uitzondering op de regel)
/edit
koelprut hoeft niet als er een thermalpad opzit natuurlijk.
bedankt voor de reminder koffercomputer
Sinlath | Opinions may contain latency
bij sommige koelerts wel ja.. niet allemaal.. dus controleer even als je em hebt gekocht, het voorkomt teleurstelling en een dag wachten met je nieuwe proc.(dag wachten ivm koelprut kopen)Op dinsdag 22 januari 2002 14:38 schreef JerryH het volgende:
En die thermal pad zit er normaal gesproken al op he, dat is die vierkante "sticker"?
Sinlath | Opinions may contain latency
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
10 graden hoger = helft van de levensduur...Op dinsdag 22 januari 2002 20:12 schreef obsidian het volgende:
6 Graden is wel erg veel om te laten lopen door simpel zelf wat prut erop te smeren hoor.
zeggen ze...
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
LOLOp dinsdag 22 januari 2002 14:35 schreef Sinlath het volgende:
gebruikt altijd koelpasta.
de koelpasta is ervoor om oneffenheden op je blok te egaliseren (opvullen).
doe je dit niet zal je proc een niet stabiel draaien, en waarschijnlijk zelfs overlijden.
(bovenstaande is iet wat overtrokken, ervanuitgaande dat er altijd wel iemand is die het wel werkend heeft schets ik hier even niet de uitzondering op de regel)
Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Verwijderd
Zelfs de goedkoopste koelprut zal zeer waarschijnlijk een paar graden koeler zijn dan zo'n dik pad.
Kheb hetzelfde gedaan. Vaak komt er koel prut bij het kopen van een proc-koeler. ik heb ook een Athlon XP 1600+ met een MSI K7T266 pro 2.Op woensdag 23 januari 2002 06:37 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb bij m'n 1e koeler al meteen die kauwgom (dat pad dus) er met wasbenzine afgehaald, en ik heb er koelprut voor in de plaats gedaan.
Zelfs de goedkoopste koelprut zal zeer waarschijnlijk een paar graden koeler zijn dan zo'n dik pad.
Idle 39, belast, 44
Verwijderd
Och hemel...Op dinsdag 22 januari 2002 20:16 schreef Mr_Atheist het volgende:
[..]
10 graden hoger = helft van de levensduur...
zeggen ze...
In plaats van 20 jaar wordt het 10.
Nou ja jammer voor me kleinkinderen dan
Een warmere CPU zorgt voor een warmere kast. Een warmere kast zorgt voor warmere componenten in je kast (grafische kaart, HD mobo enz). Dus ik zou niet te licht denken over je CPU temp hoor. En als er alleen andere koelprut voor nodig is om 6 graden te zakken dan zou ik dat wel doen. Kost je een minuutje of 2 (goed schoonmakenOp woensdag 23 januari 2002 10:23 schreef Klaas_Baas het volgende:
[..]
Och hemel...
In plaats van 20 jaar wordt het 10.
Nou ja jammer voor me kleinkinderen dan
Op dinsdag 22 januari 2002 14:29 schreef JerryH het volgende:
(ga bestellen bij Gistron denk ik)
Anyway.. bij een goede compu-winkel stoppen ze je processor even voor je in de socket + cooler erop (heb je al een goede uitgezocht?) + coolpasta.
Althans, dat deden ze bij mij @ Computerland. Koelpasta kreeg ik graties
Verwijderd
Hmmm.... Ik heb gewoon die kauwgom laten zitten op mijn 1800+ en ik zit belast op 43 graden. Ik kreeg bij mijn cooler ook iets van silvergrease. Zou dit nog beter werken? En zoja, kan ik het makkelijk erop doen ipv die kauwgom? Vooral ivm die shit van de processor halen (plakt eraan vast toch?). TIAOp woensdag 23 januari 2002 10:10 schreef Frenzy_LS het volgende:
[..]
Kheb hetzelfde gedaan. Vaak komt er koel prut bij het kopen van een proc-koeler. ik heb ook een Athlon XP 1600+ met een MSI K7T266 pro 2.
Idle 39, belast, 44
maar hij (topic starter) wil niet gaan overclockenOp woensdag 23 januari 2002 21:00 schreef dominator het volgende:
Met die 'kauwgom' onderop de coolers is meestal niks mis. Als je nou zware overclock neigingen hebt kun je er goed aan doen om 'echte' koelpasta ertussen te kwakken, anders zou ik het lekker zo laten....
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik heb zelf een xp 1600+ maar bij Funprice waren ze zo vriendelijk om uhm gelijk ff op het mobo-tje te drukken en de cooler erop. Dsu kan me er weinig bij voor stellen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
/dev/null
Waar kan ik eigenlijk mijn processor mee schoonmaken?
Wil namelijk de koelprut die er nu op zit vervangen door AS2
Weet alleen niet wat voor een middel ik zo op de proc kan spuiten
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Wel 't plastich beschermende sticker van 't vierkantje halenOp dinsdag 22 januari 2002 14:45 schreef JerryH het volgende:
Okee, allemaal heel erg bedankt, als er een thermal pad op de koeler zit dan gebruik ik die, zoniet dan smeer ik er een (flinterdun) laagje koelpasta op.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Met wasbenzine of zippo-brandstofOp donderdag 24 januari 2002 10:28 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
/OffTopic ?/
Waar kan ik eigenlijk mijn processor mee schoonmaken?
Wil namelijk de koelprut die er nu op zit vervangen door AS2
Weet alleen niet wat voor een middel ik zo op de proc kan spuiten
Dat is nou niet het eerste waar ik op zou komen
Ik zal het vandeweek wel proberen
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Thermal pads can be scraped off with a plastic tool that will not scratch the bottom then the remnants can be removed with a xylene based cleaner, (Goof Off and some carburetor cleaners) acetone, MEK, mineral spirits, or 99% pure isopropyl alcohol.
Never use any oil or petroleum based cleaners (WD-40, citrus based cleaners and many automotive degreasers) on the base of a heatsink. The oil, which is engineered to not evaporate, will fill in the microscopic valleys in the metal and significantly reduce the effectiveness of any subsequently applied thermal compound.
Verwijderd
Ongeveer 1,5 maand geleden kocht ik mn comp. (te veel geld was meer de reden) maar ben me eigelijk wel gaan interesseren in het hele gebeuren. (mede daarom zweef ik rond op GoT
anyway,
ik heb toen volgens de handleiding die stickers laten zitten en geen koelpasta gebruikt (werd ook niet bijgeleverd), maar daar heb ik nu wel spijt van.
idle 55 C.
Dus het ziet er naar uit dat het bij mij ook waxen geblazen wordt