Hoe is dit bord? hij staat al wel in de pricewatch maar nog geen review er van? /edit sorry wel 1 gevonden hier
het wou op de 1 of andere reden niet met die link. /ontopic Is dit bord wat? beter als de epox 8kha+
voordelen soltek:
ata 133
Soltek's Redstorm Overclocking
voordelen soltek:
ata 133
Soltek's Redstorm Overclocking
Tja, het is volgens mij gewoon een "standard" KT266A bordje
Aan ata 133 heb je alleen maar wat als je ook ata 133 hdd's hebt, en dat Soltek's Redstorm Overclocking ken ik niet.
Persoonlijk zou ik eigenlijk gaan voor de Abit KR7A, maar ik ben een die-hard ABit fan.
Aan ata 133 heb je alleen maar wat als je ook ata 133 hdd's hebt, en dat Soltek's Redstorm Overclocking ken ik niet.
Persoonlijk zou ik eigenlijk gaan voor de Abit KR7A, maar ik ben een die-hard ABit fan.
Aan ATA133 heb je dus niets, ook niet met ATA133 schijven. De schijfsnelheid blijft toch gelijk en komt never nooit niet aan de 133Mb/s.Op dinsdag 22 januari 2002 13:53 schreef Da Joker het volgende:
Tja, het is volgens mij gewoon een "standard" KT266A bordje
Aangezien de snelste IDE schijf zo'n 41Mb/s aan doorvoersnelheid heeft en je dus van de ene naar de andere maximaal zo'n 80Mb/s kunt halen is ATA100 nog niet eens haalbaar.
Je gaat namelijk niet op 4 schijven tegenlijk schrijven of copieeren.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Naah om dat Redstorm moet je het niet doen. Stelt niks voor. Met de hand tweaken werkt zeker zo goed, if not better. Verder is soltek75drv (ik heb de -2) prima bordje trouwens.
Bij ata133 heb je niet alleen een hogere mogelijke snelheid, maar ook ondersteuning van schijven >137gb (ofzoiets). Ik denk dat dat belangrijker is in de toekomst.Op dinsdag 22 januari 2002 18:09 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Aan ATA133 heb je dus niets, ook niet met ATA133 schijven. De schijfsnelheid blijft toch gelijk en komt never nooit niet aan de 133Mb/s.
Aangezien de snelste IDE schijf zo'n 41Mb/s aan doorvoersnelheid heeft en je dus van de ene naar de andere maximaal zo'n 80Mb/s kunt halen is ATA100 nog niet eens haalbaar.
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe PC en dit mobo lijkt mij wel wat.
Enig nadeel is dat dit mobo geen RAID heeft, dat is natuurlijk nog sneller.
Enig nadeel is dat dit mobo geen RAID heeft, dat is natuurlijk nog sneller.
Op hardwareinfo stond laatst een test dat een een hd met zo'n aansluiting (matrox) toch sneller is als hij op een ata133 controller zit.Op dinsdag 22 januari 2002 18:09 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Aan ATA133 heb je dus niets, ook niet met ATA133 schijven. De schijfsnelheid blijft toch gelijk en komt never nooit niet aan de 133Mb/s.
Verder is Soltek een van de betere moederbord makers van dit moment en lekker goedkoop vergleken met abit of asus.
Dat redstorm overklokken lijkt me echter wel een verkoop truck, de borden zijn goed over te klokken daar niet van, maar dat moet je natuurlijk lekker zelf uitproberen ipv dat te laten regelen door het mobo (kan natuurlijk wel als uitgangspunt dienen).
Verwijderd
Brazza ,als je die soltek 75drv4 purple ray
wilt kopen ,kijk maar effe op vraag en aanbod.:+
142,- euro incl verzend kosten
Het moederbord ondersteund dus ATA133. Ivm videoediting wil ik een ATA133 harddisk als 2de disk voor videomateriaal gebruiken en een ATA100 als windows/programma disk. Hoe kan ik het beste de aansluitingen doen als ik daarnaast ook een CD/DVD speler en een CD-Rewriter aan moet sluiten? Hoe kan ik het beste master/slave instellen op de verschillende drives voor de beste prestaties?
Zelf dacht ik:
IDE1: HD ATA133 Master, CD-RW slave
IDE2: HD ATA100 Master, CD/DVD slave
Ik heb gehoord dat je, als je on the fly wil burnen, je de writer en cd-rom op aparte IDE moet zetten. Ook heb ik begrepen dat met deze configuratie de ATA133 gewoon op 133 werkt, als ik de harddisks op 1 kanaal zet zal die 100 doen (snelheid van langzaamste hd), of klopt dat niet?
Ook hoorde ik dat er problemen zijn gemeld bij de voorganger van dit mobo, de DRV2, mbt het installeren en/of draaien van Windows XP. Geeft de opvolger (de DRV-4 dus) ook nog problemen?
Zelf dacht ik:
IDE1: HD ATA133 Master, CD-RW slave
IDE2: HD ATA100 Master, CD/DVD slave
Ik heb gehoord dat je, als je on the fly wil burnen, je de writer en cd-rom op aparte IDE moet zetten. Ook heb ik begrepen dat met deze configuratie de ATA133 gewoon op 133 werkt, als ik de harddisks op 1 kanaal zet zal die 100 doen (snelheid van langzaamste hd), of klopt dat niet?
Ook hoorde ik dat er problemen zijn gemeld bij de voorganger van dit mobo, de DRV2, mbt het installeren en/of draaien van Windows XP. Geeft de opvolger (de DRV-4 dus) ook nog problemen?
Verwijderd
ik draai zelf op mijn drv4 XP pro en zover hep ik nog geen problemen mee gehad.
en wat betreft die ata133: ik heb geen ata133 schrijf dus dat heb ik nog nie kunnen testen.
maar ik geloof dat het systeem van mix'en ata100 met ata133
verouderd is.
dat was zo bij ata100 en ata33,dus nu niet meer.
en het overklokken gaat prima mijn xp1600+1.4ghz loopt nu op 1.675ghz dus best aardig
als je nog meer vragen hebt i'm here m8
en wat betreft die ata133: ik heb geen ata133 schrijf dus dat heb ik nog nie kunnen testen.
verouderd is.
en het overklokken gaat prima mijn xp1600+1.4ghz loopt nu op 1.675ghz dus best aardig
Wat voor FSB draai je dan? Zag namelijk ergens dat je niet stabiel boven de 150mhz zou uitkomen met dat bord.
Verwijderd
oops beetje teveel sisoft 1648mhz
10.5x157
met een thermalright sk6 5000rpm fan stressed 43c
10.5x157
met een thermalright sk6 5000rpm fan stressed 43c
wahahaha een matrox harde schijf... kewl.. is dat de G650? Hoveel MHz is dat? Kan die ook mp3tjes spelen?
Verwijderd
heej ik zie dat je die sl75drv4 hebt kewl!! ik heb em net besteld maar tot hoeveel kan ie aan??? 13x 170??? haha dat zou te gek zijn, kan je er aub wat meer over vertellen. bv of er een alpha pal 8045t enz. op kan en of ie veel oc features heeft. greetingzzz
Verwijderd
hallo,
ik heb ook nog een alpha 6035 en die past er ook op.
ik geloof dat het model zowat het zelfde als de nieuwe,dus dat zal wel gaan hoor.
en wat het o/c betreft lees mijn posts maar.
ik geloof dat het model zowat het zelfde als de nieuwe,dus dat zal wel gaan hoor.
Hallo,
ik zou dus een ATA133 en een ATA100 op dezelfde IDE controller kunnen aansluiten zonder dat de ATA133 op 100 gaat werken?
ik zou dus een ATA133 en een ATA100 op dezelfde IDE controller kunnen aansluiten zonder dat de ATA133 op 100 gaat werken?
Nou de PAL8045T is wel 80x80 mm ipv 60x80, vandaar dat ie op sommige moederborden niet past, er was geloof ik een compatibility guide op de site van alpha maar dat weet ik niet meer precies.Op zaterdag 26 januari 2002 20:56 schreef MaXeRs het volgende:
hallo,
Ontopic:
Als je nu een nieuw mobo gaat kopen zou ik voor de Shuttle AK 35GTR gaan, daarmee kan je lekker ocen!
Verwijderd
kweet al
de multiplier van dit unieke bordje
kan je tot de 13 instellen. hij staat al op 12.5 dus aan unlocken hebbie nie veel. weet ik dat alweer
maar niemand zij iets over de fsb
Verwijderd
Ik ben ook van plan om dit mobo te gaan kopen. Kun je misschien vertellen waar te hem vandaan hebt?Op zaterdag 26 januari 2002 14:01 schreef MaXeRs het volgende:
ik draai zelf op mijn drv4 XP pro en zover hep ik nog geen problemen mee gehad.
verouderd is.
Verwijderd
Ik wil ook een nieuw moederbord de soltek of de nieuwe ecs met de sis 645 chipset, wil alleen nog weten welke sneller is.
Wie het weet laat horen.
Wie het weet laat horen.
Eynstein verkoopt hem!Op dinsdag 29 januari 2002 19:34 schreef dj4ever het volgende:
[..]
Ik ben ook van plan om dit mobo te gaan kopen. Kun je misschien vertellen waar te hem vandaan hebt?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
YES!!!!!!!!!!!!!!! ik heb dit super lekker mobotje vandaag binnengekregen!!!!!!!!!!!!! + 256 mb 2100 geheugen en athlon xp 2000+ alleen koeler nog niet dus heb ik nog niet zo veel aan!!
maar dit bord is lekkeer man!! eg nie nromaal ziet er echt super strak uit als ik de koeler binnen krijg ( alpha 8045 en hp fan) zal ik gelijk wat scores geven aan jullie. hoop ik alleen dat ie ook past
want echt heeeel veel ruimte hebbie nie. dusss
p.s. ik heb em bij eynstein besteld en de andere dingen ook behalve koeler
p.s. ik heb em bij eynstein besteld en de andere dingen ook behalve koeler
Is ie in werkelijkheid ook zo lekker paars of valt dat tegen?
Op sommige plaatjes is ie echt lekker vel paars en op andere is ie heel donker paars.
Ik vind het alleen al om te zien een
bord.
Op sommige plaatjes is ie echt lekker vel paars en op andere is ie heel donker paars.
Ik vind het alleen al om te zien een
Verwijderd
Yep inderdaad
het bordje is real horny paars
mooi kleurtje bijdeway mogen ze wel meer doen
dan standaard groen of licht bruin :r:r
het bordje is real horny paars
mooi kleurtje bijdeway mogen ze wel meer doen
dan standaard groen of licht bruin :r:r
Lol. Niet dat ik een voorstander ben van paars, maar smet een blacklight erin lijkt het wel wat. Maar geel/blauw/groen/ dat soort dingen zijn wel heel kewl.
master bord, jammer dat maar 2 fan connectors gesensored worden(alleen de gele) de andere 2 witte niet(ik heb 2 casefans erin geplaatst vandaag)
Ik heb de SL75DRV-2, een voorloper van de 4. Een heel leuk bordje, dat ooit bij tomshardware als de snelste en stabielste uit een test kwam. Anders was ik nooit op het merk Soltek gekomen.
Ik had wel een probleem met een MS Internet Keyboard Pro icm dit bord. Het blijkt na veel uitzoeken dat je dat toetsenbord alleen maar als USB kan gebruiken. Wanneer je het toetsenbord als PS2 aansluit en de ingebouwde USB-hub ervan op de usb poort van het mobo aansluit, dan krijg je steeds keyboard errors na reboot. In de handleiding van het toetsenbord staat duidelijk aangegeven dat je beide stekkers aan moet sluiten, en dat werkt ook meestal wel, behalve bij Soltek. Ik heb 2 borden omgeruild bij twee verschillende winkels voordat ik erachter kwam dat het een standaardprobleem was. Nu heb ik "usb keyboard support" aanstaan in de bios (en gebruik ik de ps2 stekker niet meer) en gelukkig werkt het met windows XP wel. Onder een oudere windows versie, linux of DOS zou ik het niet weten. Mijn vorige mobo (Abit) had geen usb keyboard support dus daar waren de twee stekkers wel nodig.
Redstorm overclocking is niet zo heel erg goed bevallen. Hij zet het systeem steeds een stapje hoger en doet een reboot met een korte test oid. Wanneer ie klaar is blijkt dat hij bij een zware toepassing, of zelfs al bij windows opstarten toch vastloopt. Je moet de instellingen dan toch nog zelf iets terugzetten.
Uiteindelijk wel een heel leuk bord, maar voor redstorm hoef je het niet te doen.
Ik had wel een probleem met een MS Internet Keyboard Pro icm dit bord. Het blijkt na veel uitzoeken dat je dat toetsenbord alleen maar als USB kan gebruiken. Wanneer je het toetsenbord als PS2 aansluit en de ingebouwde USB-hub ervan op de usb poort van het mobo aansluit, dan krijg je steeds keyboard errors na reboot. In de handleiding van het toetsenbord staat duidelijk aangegeven dat je beide stekkers aan moet sluiten, en dat werkt ook meestal wel, behalve bij Soltek. Ik heb 2 borden omgeruild bij twee verschillende winkels voordat ik erachter kwam dat het een standaardprobleem was. Nu heb ik "usb keyboard support" aanstaan in de bios (en gebruik ik de ps2 stekker niet meer) en gelukkig werkt het met windows XP wel. Onder een oudere windows versie, linux of DOS zou ik het niet weten. Mijn vorige mobo (Abit) had geen usb keyboard support dus daar waren de twee stekkers wel nodig.
Redstorm overclocking is niet zo heel erg goed bevallen. Hij zet het systeem steeds een stapje hoger en doet een reboot met een korte test oid. Wanneer ie klaar is blijkt dat hij bij een zware toepassing, of zelfs al bij windows opstarten toch vastloopt. Je moet de instellingen dan toch nog zelf iets terugzetten.
Uiteindelijk wel een heel leuk bord, maar voor redstorm hoef je het niet te doen.
het is geen soltek probleem maar jouw eigen stommiteit om niet usb keyboard support aan te zetten in de bios, en ja het werkt ook onder 9x
Ik wil niet veel zeggen hoor ik heb zelf een Soltek sdrv5 gekocht voor maar 120 euro. 142 euro voor sdrv 4 lijk verd8 veel dat je genaaid bentBrazza ,als je die soltek 75drv4 purple ray
Verwijderd
sl75drv4 kan maar pc2100 aan, kortom tot 2800+ thorougbred
sl75drv5 kan pc2700 aan, dat gaat verder in de athlons.
ik vind 2800+ zat en ik heb al 2100 geheugen, simpel dus, ik kies voor de drv4
sl75drv5 kan pc2700 aan, dat gaat verder in de athlons.
ik vind 2800+ zat en ik heb al 2100 geheugen, simpel dus, ik kies voor de drv4
Mensen, heeft niemand de datum gezien, tuurlijk was dat bord begin dit jaar duurder dan nu
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()