Toon posts:

Geen SCSI CDROM Boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeempje met een adaptec 2940AU SCSI kaart met daarop oa een SCSI CDROM speler. Nu wil ik WinXP installeren maar het systeem vertikt om met de CDROM op te starten. In het bios de SCSI kaart voorrang gegeven en op de SCSI kaart ook wel CDROM boot op enable gezet. Hij ziet wel dat er een bootable CDROM in ziet maar zodra hij hem wil lezen loop hij vast. Ook al een bootable win98 CDROM geprobeerd, daarmee krijg ik wel het opstartmenu waar ik kan kiezen tussen booten van CD of HDD maar kies ik CD loopt hij weer vast. Met een w98 opstart floppy ziet hij de CDROM wel alleen kan ik dus geen XP installeren en ik heb geen zin om het met 6 WinXP floppies te gaan doen.

IDtjes?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

kun je in je bios niet aanzetten dat hij eerst op de scsi bus moet kijken voor een boot device?

je kunt ook op de website van adaptec kijken of de adapter wel een bootrom heeft.

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan.

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

uit de handleiding:

Note: If you plan to boot your computer
from a SCSI device attached to the host
adapter, set the Boot Target ID setting in the
SCSISelect utility to correspond to the SCSI
ID of the device you are booting from (see
Configuring the Host Adapter on page 7).

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Daar heb ik zelf ook wel eens problemen mee gehad.. Heb zelf echter de U2W variant. Kon in de SCSI BIOS de CDROM als bootable activeren. Mijn systeem is zonder floppy drive. Moest echter in de BIOS van mijn mobo wel de floppy instellen (1.44) en nog iets met de bootsequence geloof ik .. Moet ik vanavond naar kijken...

iets van SCSI, A, C of zoiets..

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al gedaan, en volgens mij slaat dat alleen op HDD's.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt hij ziet dan eerste de bootable cd en 'renamed' de cdrom dan naar a: aleen dan gebeurt er dus weer.... niks.

Verwijderd

Zeg moderators, als ik een topic start en daar reageert niemand op, en hem ophoogschop na een uur of 4. Graag niet je eigen topic omhoogschoppen, krijg ik . Waarom dit topic waar de topicstarter al binnnen een uur omhoogschopt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 14:39 schreef TheExtreme het volgende:
Zeg moderators, als ik een topic start en daar reageert niemand op, en hem ophoogschop na een uur of 4. Graag niet je eigen topic omhoogschoppen, krijg ik . Waarom dit topic waar de topicstarter al binnnen een uur omhoogschopt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Omdat ik het probleem zo snel mogelijk wil oplossen.

Verwijderd

Tuurlijk en ik het probleem wat ik had niet |:(

Verwijderd

welke bootrom-versie heb je?
Misschien moet je het bios van je scsi-adapter updaten voor bootcd ondersteuning
(vooral die no-emulation modus)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 14:44 schreef TheExtreme het volgende:
Tuurlijk en ik het probleem wat ik had niet |:(
En? heb je al weer beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 14:46 schreef BBL the 2nd het volgende:
welke bootrom-versie heb je?
Misschien moet je het bios van je scsi-adapter updaten voor bootcd ondersteuning
(vooral die no-emulation modus)
2940AU is niet flashable.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:59

Yucko

One clown to rule them all !

Op dinsdag 22 januari 2002 14:39 schreef TheExtreme het volgende:
Gebruik hier de Stoute Usertjes voor.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als je wel een 98 cd kan booten en geen xp dan is misschien je XP cd kapot.. Krijg je wel het blauwe scherm ?? Zo ja, dan moet je op f6 drukken voor third party scsi-raid drivers...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 15:08 schreef Jeroen_Tielen het volgende:
Als je wel een 98 cd kan booten en geen xp dan is misschien je XP cd kapot.. Krijg je wel het blauwe scherm ?? Zo ja, dan moet je op f6 drukken voor third party scsi-raid drivers...
De 98 cd boot dus ook niet, ik krijg alleen het menu en daarna niks. De xp cd is goed want op mijn andere systeem met ide cdrom doet hij het gewoon goed. En tot een blauw scherm kom ik dus niet toe.

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Wat voor moederbord BIOS heb je?

er staat mij nog bij dat ik met de volgorde van bootdevices (niet BIOS gerelateerd) heb moeten aanpassen. (onlogishe volgorde)

Vertel eens meer...

POST ie?
Krijg je misschien NO ROM BASIC o.i.d. ?
Of is tie gewoon doods na POST?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-04 14:55

Metzie

Nyaano !

Op dinsdag 22 januari 2002 13:35 schreef wnicolai het volgende:
Met een w98 opstart floppy ziet hij de CDROM wel alleen kan ik dus geen XP installeren en ik heb geen zin om het met 6 WinXP floppies te gaan doen.
Zorgen dat je C schijf gepartitioneerd & geformatteerd is. Met de 98 bootflop opstarten, de map i386 naar je C kopieeren. Dan vanuit c:\i386 de setup draaien (winnt.exe)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Heb je in het BIOS van je SCSI kaart ook ingesteld van welke ID je wilt booten?

Ik heb namelijk een 2940 U2W en daar had ik geen problemen mee tijdens het installeren van XP beta.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 15:35 schreef Papillon het volgende:
Wat voor moederbord BIOS heb je?

er staat mij nog bij dat ik met de volgorde van bootdevices (niet BIOS gerelateerd) heb moeten aanpassen. (onlogishe volgorde)

Vertel eens meer...

POST ie?
Krijg je misschien NO ROM BASIC o.i.d. ?
Of is tie gewoon doods na POST?
Het zit op een asus a7v in het bios hiervan heb ik dus als 1st boot device scsi gezet. Hij post helemaal door en na de SCSI-ID check zeg hij dus dat hij een bootable cd heeft gevonden, dan gaat hij daar dus van booten en dan is i dood.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 15:39 schreef Metzie het volgende:

[..]

Zorgen dat je C schijf gepartitioneerd & geformatteerd is. Met de 98 bootflop opstarten, de map i386 naar je C kopieeren. Dan vanuit c:\i386 de setup draaien (winnt.exe)
Had ik ook net bedacht ja, alleen los ik het probleem nog steeds graag op.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 15:40 schreef Rha het volgende:
Heb je in het BIOS van je SCSI kaart ook ingesteld van welke ID je wilt booten?

Ik heb namelijk een 2940 U2W en daar had ik geen problemen mee tijdens het installeren van XP beta.
Zoals ik al eerder zei heb ik ook dat al gedaan.

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Op dinsdag 22 januari 2002 15:46 schreef wnicolai het volgende:

[..]

Het zit op een asus a7v in het bios hiervan heb ik dus als 1st boot device scsi gezet. Hij post helemaal door en na de SCSI-ID check zeg hij dus dat hij een bootable cd heeft gevonden, dan gaat hij daar dus van booten en dan is i dood.
Probeer het volgende:

Zet A: als eerste te booten en daarna SCSI gevolg door IDE.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 17:14 schreef Papillon het volgende:

[..]

Probeer het volgende:

Zet A: als eerste te booten en daarna SCSI gevolg door IDE.
Heb ik dus al:
1st boot a:
2nd boot none
3rd boot none
4th boot Promise UDMA100/SCSI

En dan verderop SCSI/UDMA100

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Nou sorry hoor?

Maar waar staat de 2940AU SCSI dan ?

Zie nu alleen maar IDE (zooi)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook een asus a7v bord (asus a7v266) en m'n scsi kaart (diamond fireport 40) wil ook ineens niet meer booten. Hij zegt netjes, ik heb een bootable cd gevonden.. maar booten ervan, ho maar.
Ik denk dat het komt omdat ik laatst naar bios 1005 en nu 1006 heb geupdate.
Het heeft wel gewerkt dus ik denk dat ik maar weer terug ga naar 1003b..

Verwijderd

Typisch voor asus a7v,heb gelijkaardige problemen gehad,heb die a7v in de vuilnis gedropt na 6 avonden geknoei.

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Ja ja.. geef ASUS maar de schuld. Had je echt zoveel problemen met je BIOS dat je een nieuwere nodig had?

Ze zeggen niet voor niets:

"If it ain't broken, don't fix it"

Verwijderd

Ik heb een adaptec 29160n, en een pioneer dvd-305s, en een asus a7v266-e mobo. Ik heb in alle twee de biossen ingesteld dat ie moet booten, en dat werkt :)
Je moet wel in je bios van je mobo de "promise/scsi" (of zoiets) bovenaan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 januari 2002 10:22 schreef 4dd1cT het volgende:
Ik heb een adaptec 29160n, en een pioneer dvd-305s, en een asus a7v266-e mobo. Ik heb in alle twee de biossen ingesteld dat ie moet booten, en dat werkt :)
Je moet wel in je bios van je mobo de "promise/scsi" (of zoiets) bovenaan zetten.
Dat kan dus niet op een a7v ik kan alleen de promise/scsi als 4th boot device zetten. Maar ik heb nog een paar andere moederborden liggen dus daar ga ik het wel even op proberen, want volgens mij ligt het dus idd aan dat asus bios, want 1st boot = A: 2de en 3de = NONE en 4de de SCSI, hij ziet een bootable cd dus dan maakt hij van de bootalble CD A: en van A: B: maar de A: drive heeft hij al gehad, dus boot hij niet verder. Volgens mij moet je dus de SCSI voor de A: hebben maar dat kan in dat klote bios dus niet.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja ja.. geef ASUS maar de schuld. Had je echt zoveel problemen met je BIOS dat je een nieuwere nodig had?
Ze zeggen niet voor niets:

"If it ain't broken, don't fix it"
ja toevallig wel ja.. dussss |:(
Pagina: 1