mousepointer laptop gaat eigen weg...

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op mn laptopje (IBM thinkpad p133-geval) heb ik een mousepointer (jeweetwel: zo'n bultje op je toetsenbord waarmee je de pijl op je schermpje mee bedient) die na een tijdje automatisch zijn eigen gang gaat: ipv stilstaan gaat ie uit zichzelf naar rechtsboven toe... Verder is ie wel normaal te bedienen, maar tis toch behoorlijk irritant :( Zeker omdat de laptop straks naar iemand anders gaat en ik geen zin heb in gepiep van hen :P

Enig idee iemand hoe ik dat kan oplossen?

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

ik heb hetzelfde probleem

ik zoek ook al heel lang een oplossing

het een toshiba 210CS (uit het hoofd)

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Verwijderd

Heb ik ook met m'n Toshiba Satellite Pro 4600

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Heel goed schoonmaken....

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem op mijn IBM Thinkpad 310ED 166Mhz
idd zwaar irritant maar zover ik weet niets aan te doen..

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

IBM probleem lijkt t wel :P Mijn thinkpad heeft t ook.
MAAR ik heb een oplossing :P
Gewoon uitzetten en een ps2 muis pakken :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

op de website van IBM staat een oplossing hiervoor. Zowiezo moet je niet te hard drukken op dat ding en je kan het beter maken door de gevoeligheid in het config-scherm naar beneden aante passen. Had het ook....is nu weg.

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 13:30 schreef Maf het volgende:
Heel goed schoonmaken....
Al gedaan, ik heb ook zo'n nieuw dopje erop gezet (die had ik hier een zak vol liggen :P over van een Toshiba-laptop.. daar krijg je er altijd een aantal van bij) en dat hielp ook al niet

die stick zelf schoonmaken/aandrukken etc etc hielp ook al niet :{

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 13:44 schreef calvin het volgende:
op de website van IBM staat een oplossing hiervoor. Zowiezo moet je niet te hard drukken op dat ding en je kan het beter maken door de gevoeligheid in het config-scherm naar beneden aante passen. Had het ook....is nu weg.
Heb je daar toevallig ook nog de link van? Geen idee hoe zo'n ding in het Engels heet :P

Verwijderd

Had ik ook heb hem voorzichtig los gehaald
en zelf een klein joystickie er zelf op gemaakt
zal vanaaf screenshots plaatsen

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 23:50

--HYPER--392

Powered by Fiat

Gewoon een paar muizen vallen omdat ding heen zetten ...

dus eigenlijk een soort muislocker

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

• calvin

calvin

Failure is not an option

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
euhm ik heb geen TrackPoint software of drivers erop staan hoor... gewoon de standaard-muisdrivers van win98se, en daar kun je de gevoeligheid niet instellen, wel de snelheid. Maar dat heeft niet geholpen :)

EDIT: effe met die trackpoint-software proberen dan :)

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

<font color=red>
Als je nix te melden hebt, dan kun je net zo goed niet reageren, aan deze zinloze reply's heeft echt helemaal niemand iets.
</font>

aahh durka durka durka

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik heb hetzelfde probleem (Toshiba Satellite Pro 4270), maar als ik de muis een paar seconden loslaat (en de pointer dus langzaam naar de rand van het scherm zweeft) is het meestal weer goed (het lijkt erop alsof de muis dan opnieuw wordt geïnitialiseerd :? )

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 14:01 schreef MrTinux het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem (Toshiba Satellite Pro 4270), maar als ik de muis een paar seconden loslaat (en de pointer dus langzaam naar de rand van het scherm zweeft) is het meestal weer goed (het lijkt erop alsof de muis dan opnieuw wordt geïnitialiseerd :? )
die dingen calibreren zich automatisch dacht ik.... Als 't niet opgelost kan worden dmv software, is 't hardwarematig kapot lijkt me :)

Verwijderd

Ik heb er ook last van (Toshiba satellite 1800) en als je nou eens in je handleiding leest, dan staat daar dat dit normaal is en er niks aan te doen is :)

Verwijderd

Mijn Texas Intruments Travelmate 4000E had het zelfde probleem. Oplossing, in de laptop de muis afkoppelen en een ps2 of seriele muius aansluiten.

Mijn muis stokje bestond uit meerdere gebogen ijzeren plaatjes maar doordat de computer enige jaren intensief in gebruik is geweest zijn ze verkeerd gebogen en komen ze al tegen elkaar aan. Daardoor doet de muis het niet meer.

:7

• calvin

calvin

Failure is not an option

nope, als je die link naar IBM had gelezen zie je dat het weglopen van de muis nooit een hw probleem is maar altijd een software. Ding gewoon even zijn gang laten gaan als je het niet bij kan stellen en dan stopt ie vanzelf. Ook niet je vinger erop laten liggen, ding wordt warmer en gaat ook weer lopen

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
hmm de software hielp niet, maar hij stopt nu wel automatisch na een tijdje :P Deed ie eerst niet :)
Bedankt voor de link dus! Deze hielp goed :)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 14:08 schreef calvin het volgende:
nope, als je die link naar IBM had gelezen zie je dat het weglopen van de muis nooit een hw probleem is maar altijd een software. Ding gewoon even zijn gang laten gaan als je het niet bij kan stellen en dan stopt ie vanzelf. Ook niet je vinger erop laten liggen, ding wordt warmer en gaat ook weer lopen
Dus volgens jou is het geen hardwareprobleem, maar je mag niet je vinger erop laten liggen..

Dus volgens jou redenatie beinvloed je warme vinger dus de software..interessant :)

Verwijderd

Ik heb er ook last van Toshiba Pro4600... Er is weinig aan te doen.. Uiteraard hebben IBM en Toshiba hier het meeste last van... Compaq en andere gebruiken een touchpad.. Dell een combinatie, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad... Toshiba al meerdere keren :'(

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

zet er gewoon een lekkere trackball bij ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn vader had het probleem dat zijn touchpad op hol sloeg als er een PS/2 muis aan hing, of de cdrom werkt geactiveerd, biosflash heeft dit allemaal opgelost.

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

weet iemand een adres waar ik die opzet dopjes kan kopen

ik heb zoals hierboven geschreven een toshiba 210CS/CT
die zijn nieuw niet meer leverbaar maar weet iemand welke dopjes hier wel oppassen?

ik bedoel die opzet dopjes op dat muisknopje
(dat lopen ligt niet alleen aan IBM dus want mijn toshiba heeft er ook last van)

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Pagina: 1