Toon posts:

Windows Xp en Casema (witte modem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een paar dagen te zoeken onder een aantal topics eerder gepost maar kan helaas nog niets vinden dat mij geholpen heeft.

Dus doe ik nu een broep op jullie kennis.

Ik had windows98 die nogal vaak crashte tijdens het internet etc.

Ik heb toen gekozen om helemaal opnieuw Xp te gaan installeren aangezien ik dat ook al een paar maanden zonder probs draai op mijn nootbook.
Nou zo gezegd zo gedaan.. en een vlekkeloose Xp als gevolg.

Totdat ik weer contact wou maken met het internet via Casema Cable (witte modem via Com 1).
Hij wil maar niet connecten met de modem, heb alles al meerdere keren opnieuw geiinstalleerd (modem dan wel te verstaan) en ook met de service van www.casema.nl kom ik niet verder.
Heb gister als laatste optie casema opgebeld, en de reden van uitstelling werd maar weer eens bevestigd.... :( ... na 2 uur eindelijk eens iemand die er wat meer van wist te vertellen...

"Alles staat goed.....

...maar ik denk toch dat je Xp opnieuw moet installeren omdat je poort cross checking niet goed is (?????) "

Tjonge jonge.... dat is wel erg kort door de bocht :mad:
weet je, het was gister 22.55, en om 23.00 sluit de helpdesk, dus hij wou denk ik graag snel naar huis..

Heeft iemand anders misschien tips voor me?
Want Xp en alle software wil ik echt niet weer opnieuw installeren...

oja, bij de modems kun je een Inquire doen tussen de comp en de modem, die is wel positief.
Maar bij Connecting met het internet komt hij met error code 692 (bij microsoft tech support hebben ze het over een verkeerde "Handshake" en RAS, maar dit is toch geen RAS? )

Alvast bedankt!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

692 Hardware failure in port or attached device.

Be Stronger Than Your Excuses

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24

we_are_borg

You will Comply

Als je van casema de demos modems bedoel daar weet ik nog wel een help pagina van bij kabelfoon. De URL is help.kabelfoon.nl hier kan je kijken bij de demos modem onder XP doe exact wat er staat maar vergeet niet de Client voor microsoft netwerken te instaleren die is namelijk nodig om verbinding te krijgen met internet. Kan zijn dat die nu ook niet geinstaleerd is kijk hier even naar.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

After recieve an issue concerning Wanadoo connections and XP I have the following information.
Wanadoo Cable is not yet supported on Windows Xp platforms. The wanadoo helpdesk will not support these customers.

There is however a way to connect to wanadoo cable through Windows XP. So if you wish to help a customer connect you can do the following:

- Goto the configuration screen in windows XP (Configuratiescherm).
- Select Network and internet connections (Internet en netwerkverbindingen)
- And select Network connections (Netwerkverbindingen)
- Select create new connection (nieuwe verbinding) with the following settings:
- Create internet Connection (verbinding met internet maken)
- Manually configure connection (verbinding handmatig instellen)
- Connect through broadband modem..(Verbinding maken via Breedband modem)
- Fill in ISP name (ISP naam invullen bijvoorbeeld : "wanadoo")
- Fill in all acount information: name, password (Vul alle gegevens in: Naam, Paswoord)
- Click on finish (Voltooien klikken)

This should provide the customer with a connection. If they get a port error please see that the LAN connection is enabled.

This is all the information I have. I know it's not within our support boundries but like I say: It never hurts to help!

If you have any questions, dont hesitate to ask.

Regards,
Dit zit in mijn mailbox..
weet niet of het werkt..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 13:20 schreef KimSaRo het volgende:
692 Hardware failure in port or attached device.
thanx, maar zover was ik ook al :)
Op dinsdag 22 januari 2002 13:26 schreef we_are_borg het volgende:
Als je van casema de demos modems bedoel daar weet ik nog wel een help pagina van bij kabelfoon. De URL is help.kabelfoon.nl hier kan je kijken bij de demos modem onder XP doe exact wat er staat maar vergeet niet de Client voor microsoft netwerken te instaleren die is namelijk nodig om verbinding te krijgen met internet. Kan zijn dat die nu ook niet geinstaleerd is kijk hier even naar.
Thanx, zit nu op het werk, maar ik ga zo wel even kijken bij http://help.kabelfoon.nl .
En "Client voor microsoft netwerken" staat al geiinstalleerd.

En DeX, "This should provide the customer with a connection. If they get a port error please see that the LAN connection is enabled" Ik heb geen Netwerk kaart geiinstalleerd, dus ik denk dat je iets anders bedoeld ?

"Wanadoo Cable is not yet supported on Windows Xp platforms. The wanadoo helpdesk will not support these customers"

Het rare is wel dat je op de website van Casema gewoon support hebt voor Xp, dus dat moet het ook niet zijn...

Alvast bedankt jongens!

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op dinsdag 22 januari 2002 14:06 schreef DrX het volgende:

[..]

thanx, maar zover was ik ook al :)
[..]

Thanx, zit nu op het werk, maar ik ga zo wel even kijken bij http://help.kabelfoon.nl .
En "Client voor microsoft netwerken" staat al geiinstalleerd.

En DeX, "This should provide the customer with a connection. If they get a port error please see that the LAN connection is enabled" Ik heb geen Netwerk kaart geiinstalleerd, dus ik denk dat je iets anders bedoeld ?

"Wanadoo Cable is not yet supported on Windows Xp platforms. The wanadoo helpdesk will not support these customers"

Het rare is wel dat je op de website van Casema gewoon support hebt voor Xp, dus dat moet het ook niet zijn...

Alvast bedankt jongens!
Ja hallo! dus je hebt gewoon een seriele modem..
dan kan ik je helaas niet veer vertellen..
:X

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

Ik heb gister als laatste de com poorten weggegooit en opnieuw geiistalleerd.

Hierna reageerde de Modem wel, en zit ik weer op het internet :D

Iedereen die gereageerd heeft bedankt!

Dr. X

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 10:22

Waterlelie

CHTH

Even maar een kickje, ik heb dus een k7s5a bordje, maar krijg dus dat modem niet aande praat, compoorten weggooien enzo helpt allemaal niet

Ik blijf gewoon foutmelding 692 krijgen..

Iemand bij zie dit WElL gelukt is?

Graag tips..

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

kickje+ wat info

want onder services van ms config staat er een " com+-gebeurtenissysteem '' werlke volgens de logboeken een fout maakt..

ik heb de instellingen vergeleken in windows met mijn oude mobo(p3/be6)
maar geen verschillen kunen ondekken.. :(

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Software compressie uitschakelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!@#$%%!@#$!@#$!@#$!@#$

je moet er!@#$!@#$!@#$ maar net opkomen

heghge, en goed zoeken op GGGOOOTTT

Pagina: 1