Hallo ik heb een vraag. Ik probeer iets waarvan ik niet zeker weet of het wel kan of niet.
Ik heb een pagina met een link. De link is:
002.htm?s
Op pagina 002.htm gebruik ik het volgende JavaScript om de waarde 's' van de link te krijgen:
Dit werkt en 'var _i' is nu 's'.
Nu heb ik een volgend script dat ervoor moet zorgen dat een 'div' op de pagina 'visible' wordt i.p.v. 'hidden'. Ik gebruik daarvoor dit scriptje:
Maar dat werkt dus niet. Maar hoezo niet?
De 'div' ziet er als volgt uit:
Ik gebruik dat script boven ook met OnClick en OnMouseOver links in de vorm van:
en dat werkt prima. Maar hoezo niet zonder 'function()'? Nu kan je je afvragen hoezo ik een 's' mee stuurt. Nou de als ik dat dus niet doe moet de 'div' gewoon 'invisible' blijven. Ik heb al van alles geprobeert en overal zitten zoeken maar niets werkt dus.. kan iemand mij misschien verder helpen? Alvast reuze bedankt!
Sebastiaan
Ik heb een pagina met een link. De link is:
002.htm?s
Op pagina 002.htm gebruik ik het volgende JavaScript om de waarde 's' van de link te krijgen:
code:
1
2
3
4
| var _url = location.href;
var _urllen = _url.length;
var _x = _url.indexOf("?");
var _i = _url.substring(_x+1,_urllen); |
Dit werkt en 'var _i' is nu 's'.
Nu heb ik een volgend script dat ervoor moet zorgen dat een 'div' op de pagina 'visible' wordt i.p.v. 'hidden'. Ik gebruik daarvoor dit scriptje:
code:
1
2
3
| if (document.all) {
if (_i=='s') eval("document.all.Beeld.style.visibility='visible';");
} |
Maar dat werkt dus niet. Maar hoezo niet?
De 'div' ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
| <div id="Beeld" style="Z-INDEX: 10; LEFT: 50px; VISIBILITY: hidden; WIDTH: 550; POSITION: absolute; TOP: 10px; HEIGHT: 410px; background-color: #ffffff;"> Tekst.. </DIV> |
Ik gebruik dat script boven ook met OnClick en OnMouseOver links in de vorm van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function toggleT(_w,_h) {
if (document.all) {// is IE
if (_h=='s') eval("document.all."+_w+".style.visibility='visible';");
if (_h=='h') eval("document.all."+_w+".style.visibility='hidden';");
} else {// is NS? -- just guessing for this simple example...
if (_h=='s') eval("document.layers['"+_w+"'].visibility='show';");
if (_h=='h') eval("document.layers['"+_w+"'].visibility='hide';");
}
} |
en dat werkt prima. Maar hoezo niet zonder 'function()'? Nu kan je je afvragen hoezo ik een 's' mee stuurt. Nou de als ik dat dus niet doe moet de 'div' gewoon 'invisible' blijven. Ik heb al van alles geprobeert en overal zitten zoeken maar niets werkt dus.. kan iemand mij misschien verder helpen? Alvast reuze bedankt!
Sebastiaan