[LAN] Belasting meten op LAN

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Weet iemand of er een Windows Operated progsel is dat belasting meet op m'n servers, client & netwerkverkeer?
Zodat ik weet of er iets geupgrade/vernieuwd noet worden?
Zou mooi zijn als ik een appart werkstation (als zijnde een server) als soort centraal punt heb welk een grafiek genereerd aan de aangeleverde waardes? Zoals pieken dalen tijden duratie?

[Aanvulling]
De witches die hier staat is een non-manageble switch, dus daar kan ik het niet mee
[/Aanvulling]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Je kan de informatie van je lan-adapaters op je NT servers bekijken en monitoren met perfmon.exe, dit wordt standaard geinstalleerd.

Verwijderd

Probeer anders SiSoft Sandra werkt volgens mij ook,
misschien in deze thread nog wat meer info

[topic=251389/1/25]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Als die switch geen speciale poort heeft om al het verkeer te monitoren dan is het lastig. Dan moet je nl. op elk segment een machine neerzetten met meetsoftware.

Sniffer software kan over het algemeen de belasting aangeven: languard, sniffer pro, etc.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 13:00 schreef Kweksma het volgende:
Je kan de informatie van je lan-adapaters op je NT servers bekijken en monitoren met perfmon.exe, dit wordt standaard geinstalleerd.
Het gaat mij met name ook welke impacht het op de CPU van de NT-servers heeft.

Er staan nu 2 p2-250'ers met 256MB ram, elke 100mbit 3com.
1 server doet nix anders dan SMTP & POP3 voor 6 users

De andere server hanteerd als opslag, niet actief als fileserver, maar eerder opslag & behandelt alle printer-opdrachten.
Op dinsdag 22 januari 2002 13:01 schreef fawkes het volgende:
Probeer anders SiSoft Sandra werkt volgens mij ook,
misschien in deze thread nog wat meer info

[topic=251389/1/25]
Het gaat mij om het totaal-plaatje. misschien moet ik wel 1 van de 2 server op 1gbit laten lopen/switch vervangen. maar misschien is een p2-350 256mb ram niet voldoende voor print-job van 300mb tot een paar gieg.

------------------------------------------------------------
Nog even ter aanvulling: Netwerk zijn 2 NT4.0 servers met w2k werkstations draaient op TCP/IP.

Ey!! Macarena \o/

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt op je W2K werkstations gewoon PerfMon opstarten en dan op het plusje in de menu balk klikken. Naam van de server invullen en bepalen welke counters je wilt zien. En als je toch PerfMon hebt opgestart, druk dan es op <F1>; daar wordt ook uitgelegd hoe je alerts kunt zetten en dat soort ongein.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1