Assume there are no rules and it's one big free for all
Je kunt je beter afvragen welke poort wel open staat.
Het checken van mail mbv popservers buiten het kennisnet is niet mogelijk. Heb je geen webmail ter beschikking?
Het checken van mail mbv popservers buiten het kennisnet is niet mogelijk. Heb je geen webmail ter beschikking?
Chance favors the prepared mind
Verwijderd
Gebeurt vaker, ik kan ook op een andere provider me planet mail nie checken, doen ze gwoon niet....
zeggen ze: Sorry, we dont relay for you.... is dus duidelijk.
PEch gehad
of via een web/pop dingetje checken, instellen bij yahoo of zow...
zeggen ze: Sorry, we dont relay for you.... is dus duidelijk.
PEch gehad
of via een web/pop dingetje checken, instellen bij yahoo of zow...
je moet de pop in stellen van je eigen provider
maar de smtp van kennisnet! anders krijg je die relay error. Je provider wil niet gaan relayen omdat jij achter een kennisnet ding mailt, kennisnet stuurt wel mail voor je (SMTP dus) omdat je in dat netwerk zit.
dus:
pop.eigenprovider.nl
smtp.kennisnet.nl / mail.kennisnet.nl (o.i.d.)
ligt dus niet aan dichtgegooide poorten o.i.d.
maar de smtp van kennisnet! anders krijg je die relay error. Je provider wil niet gaan relayen omdat jij achter een kennisnet ding mailt, kennisnet stuurt wel mail voor je (SMTP dus) omdat je in dat netwerk zit.
dus:
pop.eigenprovider.nl
smtp.kennisnet.nl / mail.kennisnet.nl (o.i.d.)
ligt dus niet aan dichtgegooide poorten o.i.d.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Dus aardbeix15 volgens jou kun je een pop server benaderen die buiten het kennisnet staat? Dan moet je toch eens het brin nummer van je schoolposten. Ben errug benieuwd naar jullie aansluiting.
edit:
Ik heb het toch nog eens ff gecheckt maar het ligt dus WEL aan de poorten die ze dichtgooien. Ik snap ook echt niet hoe je erbij komt dat het mogelijk is. Maar goed, jij kunt natuurlijk een uitzondering zijn. Maar laat in dat geval wel ff zien/leg uit hoe het dan wel zou moeten.
Dan hier nog even het antwoord van NL.tree
Dit is niet mogelijk. Wij raden aan om dan alle POP3 accounts te voorzien van een auto-forward functionaliteit naar de mailbox van kennisnet, iedere afzonderlijke gebruiker kan zelf beslissen om dit te doen of niet.
Ik heb het toch nog eens ff gecheckt maar het ligt dus WEL aan de poorten die ze dichtgooien. Ik snap ook echt niet hoe je erbij komt dat het mogelijk is. Maar goed, jij kunt natuurlijk een uitzondering zijn. Maar laat in dat geval wel ff zien/leg uit hoe het dan wel zou moeten.
Dan hier nog even het antwoord van NL.tree
Dit is niet mogelijk. Wij raden aan om dan alle POP3 accounts te voorzien van een auto-forward functionaliteit naar de mailbox van kennisnet, iedere afzonderlijke gebruiker kan zelf beslissen om dit te doen of niet.
Chance favors the prepared mind
lekker dan als je in kennsinet zit, nooit geweten dat dit zo dicht zat, misschien dat je met HTTPort o.i.d. ff je poorten waar je pop mail doorheen gaat kan omleggen, zo zijn er ook mensen die dan kunnen msn-en van8er een netwerk.
zoek ff op HTTPort/HTTPport.
zoek ff op HTTPort/HTTPport.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Verwijderd
dan zit er nix anders op dan gewoon via www.twiggers.nl je mail te checken. Ik neem tenminste aan dat dat wel werkt.
Pagina: 1