Toon posts:

[Laptop HP]Bios wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, ja ik heb de search gebruikt.

Ik heb hier een laptop liggen, deze vraagt om een bios wachtwoord. Enig idee hoe je bios wachtwoord kan achterhalen/omzeilen van een (HP) laptop. (bij laptops schijnt dit minder eenvoudig te zijn dan bij desktops maar het fijne weet ik er niet van)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het echt een bootup password, of een wachtwoord om in de bios te komen.

Als het wachtwoord voor bootup is, waarom is het dan vergeten?

[offtopic]
hoe kun jij 392MB ram hebben, dat kan helemaal niet (zal wel 384MB zijn of niet?)

Verwijderd

Je kan je bios resetten, en dan ben je er wel vanaf.
Moet je of een jumper in je laptop zoeken dit het doet,
of je batterijtje even er af halen en er weer op zetten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dit topic is trouwens eerder langsgeweest (ook met HP notebook) en deze bleek gestolen te zijn.
[topic=369241/1]

hier dus

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gebeld met HP, tis al geregeld! Prima service zo van HP!

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

misschien een idee voor de modderators om dit soort vragen niet meer langs te laten komen ?
want als je eeen notebook hebt met een wachtwoord erop dan kunnen ze gewoon naar het service centrum bellen waar ze hun laptop hebben gekocht.

ik zelf kan niet bepalen of een laptop wel of niet is gestolen en dat kunnen ze wel bij service centrums.
daar zijn die tag nummers ook voor onderop je notebook

notebooks zijn zeer gelieft

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 13:05 schreef rambo-2001 het volgende:
want als je eeen notebook hebt met een wachtwoord erop dan kunnen ze gewoon naar het service centrum bellen waar ze hun laptop hebben gekocht.
Heb ik net gedaan :D

Verwijderd

en daar zul je zien dat het met een simpele debug code is op te lossen....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 22 januari 2002 13:09 schreef _DaWamZ_ het volgende:
en daar zul je zien dat het met een simpele debug code is op te lossen....
Er is idd een simpele code, maar het is zo dat het met dit soort vragen altijd duister is of de notebook wel of niet gestolen is.
ICECOLD uit het eerder genoemde topic had een notebook gestolen, wat bleek uit het feit dat HP hem niet wilde helpen.
Bokkel had waarschijnlijk geen gestolen notebook, want HP heeft hem wel geholpen.

Dus ik ben er ook voor dat dit soort dingen niet meer getollereerd worden, misschien lullig voor de normale users die niets kwaad willen, maar met al onze kennis is wordt het heel makkelijk om gestolen computers weer te gebruiken zonder dat iemand weet dat dit daadwerkelijk gestolen zijn, misschien komt Tweakers.net dan in de problemen, en dat is natuurlijk ook niet nodig.
Op dinsdag 22 januari 2002 13:05 schreef rambo-2001 het volgende:
misschien een idee voor de modderators om dit soort vragen niet meer langs te laten komen ?

ik zelf kan niet bepalen of een laptop wel of niet is gestolen en dat kunnen ze wel bij service centrums.
daar zijn die tag nummers ook voor onderop je notebook

notebooks zijn zeer gelieft
daar ben ik het iig mee eens. Check dit topic: [topic=388242/1/100]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 13:38 schreef terw_dan het volgende:

[..]
Bokkel had waarschijnlijk geen gestolen notebook, want HP heeft hem wel geholpen...
[..]
Klopt niet gestolen, gewoon geen zin om in 1e instantie te bellen met een 'helpdesk' of whatsoever. Zoek het liever zelf uit... maar ja antwoord mag helaas niet aan mij gegeven worden...

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op dinsdag 22 januari 2002 18:39 schreef bokkel het volgende:

[..]

Klopt niet gestolen, gewoon geen zin om in 1e instantie te bellen met een 'helpdesk' of whatsoever. Zoek het liever zelf uit... maar ja antwoord mag helaas niet aan mij gegeven worden...
dit ligt waarschijnlijk niet aan jouw als gebruiker maar aan ons.
wanneer een truis gebruiker met een desktop pc zo'n vraag heeft beantwoorden wij die meestal met bios flashed of cmos jumper verplaatsen.
dit komt omdat wij er vanuit gaan dat een dief niet met een bigtower over straat gaat lopen.
daarin tegen zijn notebooks erg gewild en je moet er niet aan denken dat de jouwe wordt gestolen (afhankelijk van type).
verder is de ondersteuning van bedrijven als dell en hp en andere juist heel goed.
indien jij op belt kunnen zij zien of jij een gestolen laptop hebt aan de hand van het tag id.
is dit het geval en jij krijgt de wachtwoorden er niet uit dan is de laptop waardeloos voor een dief.
iemand die daarin tegen met of zonder garantie belt wordt zeker weten geholpen.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Pagina: 1