Hoe kan ik de printer Automatisch laten doorgaan met printen. Nu blijft hij iedere keer hangen op handinvoer. Dus moet ik iedere keer als ik iets print naar de printer lopen om op die stink knop te drukken.
Verkeerde (stink)lade geselecteerd?
Niet instellen op (stink)-handinvoer?
Niet instellen op (stink)-handinvoer?
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Vanuit Word (als je daaruit print) kun je ook je printerinstellingen aanpassen.
Daar moet je opgeven dat hij de printerinstellingen over moet nemen.
En bij je printer instellen dat hij bv. lade 2 moet pakken.
Dan 'zou' het moeten werken.
Daar moet je opgeven dat hij de printerinstellingen over moet nemen.
En bij je printer instellen dat hij bv. lade 2 moet pakken.
Dan 'zou' het moeten werken.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Misschien ander (stink) papiertype selecteren, zodat ie standaard op (stink) A4 staat ipv (stink) letter.
Bij onze (stink) HP4000 staat namelijk: wilt U A4 gebruiken ipv (stink)letter. Dan druk je op het knoppie en pakt ie A4!
Bij onze (stink) HP4000 staat namelijk: wilt U A4 gebruiken ipv (stink)letter. Dan druk je op het knoppie en pakt ie A4!
Verwijderd
ik heb het zelfde probleem een keer gehad.
als je dit wilt verhelpen moet je de instellingen resetten dit kan je doen door de printer uit te schakelen en daarna aanzetten terwijl je allebij de knoppen ingedrukt houdt en dan worden de fabrieks instellingen terug gezet.
let wel op want ook je netwerk instellingen worden gereset.
wil je dit voorkomen moet je even je jetdirect kaart eruit halen. voordat je de printer er weer aanzet.
als je dit wilt verhelpen moet je de instellingen resetten dit kan je doen door de printer uit te schakelen en daarna aanzetten terwijl je allebij de knoppen ingedrukt houdt en dan worden de fabrieks instellingen terug gezet.
let wel op want ook je netwerk instellingen worden gereset.
wil je dit voorkomen moet je even je jetdirect kaart eruit halen. voordat je de printer er weer aanzet.
Die handinvoer geeft aan dat de printer een papierformaat moet gaan printen, die niet in de printer zit. Dus als de printer staat ingesteld op A4, en je stuurt in bijv. Word een Letter-formaat, dan verschijnt de melding "Handmatige papier doorvoer". Dit klopt ook, want nu gaat de printer het andere papier formaat aanpassen op A4.
Andersom natuurlijk ook, printer op Letter-formaat, stuur vanuit Word een A4-tje, dezelfde melding. Formaten moeten dus op printer en software hetzelfde zijn.
Andersom natuurlijk ook, printer op Letter-formaat, stuur vanuit Word een A4-tje, dezelfde melding. Formaten moeten dus op printer en software hetzelfde zijn.
Verwijderd
hoi, ik vond dit topic met de hoop er al een antwoord instond hoe ik deze kon resetten.
Ik heb al in andere topics gekeken maar dat heeft niets geholpen. daana an jullie de vraag:
Hoe kan ik zorgen dat mijn HP LaserJet 2100tn kan printen over netwerk. ik weet dat die printer het ip: 192.168.211.22 had, dit moet naar 10.0.0.15x hebben jullie enig idee hoe ik dit kan doen en hoe ik zo die printer kan gebruiken zonder dat er een pc moet aanstaan.
Ik heb al in andere topics gekeken maar dat heeft niets geholpen. daana an jullie de vraag:
Hoe kan ik zorgen dat mijn HP LaserJet 2100tn kan printen over netwerk. ik weet dat die printer het ip: 192.168.211.22 had, dit moet naar 10.0.0.15x hebben jullie enig idee hoe ik dit kan doen en hoe ik zo die printer kan gebruiken zonder dat er een pc moet aanstaan.
De 2100tn heeft een ingebouwde webserver waarin je de instellingen kunt veranderen. Surf eens naar het oude IP adres.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
Het werkt allemaal niet. Een cold reset helpt ook niet en pingen werkt ook niet. wat kan ik dan nog meer doen?
Ik neem aan dat je gecontroleerd hebt of het ip-adres wat je denkt dat de printer heeft juist is?
Ik heb zelf ook zo'n printer. T'is ff lastig maar bij HP is een handleiding te vinden hoe je het IP moet resetten (ik heb um hier niet meer anders gaf ik hem even).
Een 'normale' reset reset namelijk niet de netwerk module.
EDIT:
OK, even voor je gezocht, want het is een behoorlijk vaag stukje info:
EDIT:
Gebruik een horloge om de tijden te meten: de printer is kieskeurig. Daarna even wachten (paar minuten) en dan een config pagina printen. Nierop zou het IP moeten staat wat de printer heeft aangenomen (geeft ie 0.0.0.0, dan staat ie nog in DHCP mode. Ff wachten nog tot ie wel een IP aanneemt).This is from the Hp document:
HP2100 printers with firmware v 19991018 or higher can cold reset the HP Jetdirect using this method: Hold down the small JOB CANCEL button. Turn the printer on; continue to hold the JOB CANCEL button for seven to ten seconds, then release. Do not hold the JOB CANCEL button longer than 10 seconds. Printers with older firmware can cold reset the HP Jetdirect; however, the page count and serial number on the printer’s Configuration page will be lost (the serial number is, however, also printed on the back of the HP LaserJet 2100 printer). This procedure is for reference only and should be avoided if possible. Print a Configuration page. This will ensure that a hardcopy of the current page count and the electronic serial number is available. Turn off the HP LaserJet 2100 printer. After the power is off, press and hold JOB CANCEL. Turn the power on, and continue to hold JOB CANCEL until all of the LEDs come on or for five to 20 or more seconds after all of the LEDs come on.
[ Voor 77% gewijzigd door ShadowLord op 03-02-2006 22:29 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Haal anders even WebJetAdmin af vanop de HP-site.
Die zoekt je volledige netwerk af naar HP-printers. Dan kan je hem ook helemaal configureren.
Als WebJetAdmin hem niet vind, klopt er iets niet
Die zoekt je volledige netwerk af naar HP-printers. Dan kan je hem ook helemaal configureren.
Als je printer geen IP aanneemt dan heb je behoorlijk pech (dat was bij mij iig het geval).Fire69 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:21:
Haal anders even WebJetAdmin af vanop de HP-site.
Houd er trouwens rekening mee dat de web control van de printer vrij onstabiel is. Je kan hem meestal maar een of twee keer gebruiken en daarna crashed ie (iig bij mijn firmware - ROM G.07.02, EEPROM G.08.32). Ook laad het allemaal heel langzaam...
EDIT:
Overigens: Je zal het IP van je computer even in hetzelfde subnet moeten zetten als de printer om er uberhaupt bij te komen. (Als de printer dus 123.123.123.123 zou hebben, kun je het beste zelf 123.123.123.124 oid. nemen).
[ Voor 16% gewijzigd door ShadowLord op 03-02-2006 22:34 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Verwijderd
Een config pagina is neem ik aan een test pagina, maar op die test pagina's staan geen ip's of wat dan ook.ShadowLord schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:16:
Ik heb zelf ook zo'n printer. T'is ff lastig maar bij HP is een handleiding te vinden hoe je het IP moet resetten (ik heb um hier niet meer anders gaf ik hem even).
EDIT:
[...]
Gebruik een horloge om de tijden te meten: de printer is kieskeurig. Daarna even wachten (paar minuten) en dan een config pagina printen. Nierop zou het IP moeten staat wat de printer heeft aangenomen (geeft ie 0.0.0.0, dan staat ie nog in DHCP mode. Ff wachten nog tot ie wel een IP aanneemt).
Een config pagina is dus anders, want daar horen alle settings van je printer in te staan. Ik zal wel eens kijken of ik er hier eentje uit kan krijgen & een fototje posten.
En dit is wat je er dan uit krijgt (Configuration page).

klikbaar
Als je geen 2e pagina krijgt en er staat geen HP-JetSend IP (of ander adres) op die pagina, dan heb je geen of een defecte JetDirect module.
EDIT:Printing Special Pages
There are special pages within the memory of the printer that will help
you to diagnose and learn about problems with your printer.
Demo Page
To print the demo page, press the GO button when the printer is
ready.
Configuration Page
The configuration page lists many of the current settings and
properties of the printer. To print the configuration page, press and
release the GO and JOB CANCEL buttons simultaneously when the
printer is ready. If you have an EIO card installed, a second page will
print listing all of the EIO information.
En dit is wat je er dan uit krijgt (Configuration page).

klikbaar
Als je geen 2e pagina krijgt en er staat geen HP-JetSend IP (of ander adres) op die pagina, dan heb je geen of een defecte JetDirect module.
[ Voor 91% gewijzigd door ShadowLord op 03-02-2006 23:03 ]
Verwijderd
YEAH ik heb IP.
het is 192.168.211.22
sub = 255.255.255.0
gate = 192.168.211.1
wat nu? ik ben op dit gebied een totale noob
edit: config pagina ligt voor me
het is 192.168.211.22
sub = 255.255.255.0
gate = 192.168.211.1
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 22:59 ]
Je zegt dat je het juiste ip-adres hebt, maar hoe weet je dat als je geen configuratie pagina hebt afgedrukt en ook geen ping kunt doen?
Stel je computer in op IP 192.168.211.23 en surf dan met je browser naar http://192.168.211.22. Deze pagina wijst zichzelf voro de rest (let wel op: je MOET Sun Java 2 hebben om de printer te kunnen adminnen, waar dat zal je als internettende waarschijnlijk al lang hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:58:
YEAH ik heb IP.
het is 192.168.211.22
sub = 255.255.255.0
gate = 192.168.211.1
Pagina: 1