[ASP] lege regel te zien met #INCLUDE

Pagina: 1
Acties:

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Ik heb een ASP pagina waarin een sessiecheck wordt gedaan of iemand is ingelogd ja of nee. De sessiecheck staat in een frame.

<!-- #INCLUDE FILE = "../SESSIECHECK.ASP" -->
<HTML><HEAD>
<link rel="stylesheet" href="css/Tijd.css" type="text/css">
<style type="text/css">

<script type="text/javascript" language="javascript">
function HoverCell_lnk(strOnOff,oSourceTag)
{
window.onerror = null;
var isIE;
var oTagID;
if (navigator.appVersion.indexOf('MSIE') != -1)
{
isIE = true;

.... etc...

Nu laat de pagina een lege regel boven de tabellen zien.
De sessiecheck werkt gewoon. Als ik de sessiecheck weglaat dan sluit alles weer netjes aan. De sessiecheck moet bovenaan staan, maar ik krijg het niet voor elkaar dat ie geen lege regel laat zien... Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen?

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ja..

Maar met deze source codes kan ik niet veel...

Wellicht iets meer specifiek die login check functie uitleggen....

Bedoel je boven de tabellen of bovenaan de hele pagina?

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 14:10

oZy

zoeken :)

dr staat vast ergens een verdwaalde return, en ik neem aan dat een simpele nbsp al genoeg is om het probleem te veroorzaken. zorg iig dat <% en %> het begin en het eind van je sessiecheck.asp is, geen spaties of lege regels erachter etc.

Verwijderd

Waarom include je die file aan de clientside?? Als daar geen rede voor is kun je hem beter aan de serverkant includen. Lege regel is dan gegarandeerd verdwenen.

• nodezero
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
je kunt file alleen gebruiken als het bestand in de zelfde dir staat.
Als je <!-- #INCLUDE VIRTUAL = "../SESSIECHECK.ASP" --> gebruikt werkt het als het goed is wel.

• nodezero
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 12:32 schreef SlowMo het volgende:
Waarom include je die file aan de clientside?? Als daar geen rede voor is kun je hem beter aan de serverkant includen. Lege regel is dan gegarandeerd verdwenen.
Je kunt niet includen aan de client-side...

• oZy

oZy

Op dinsdag 22 januari 2002 12:33 schreef nodezero het volgende:
je kunt file alleen gebruiken als het bestand in de zelfde dir staat.
Als je <!-- #INCLUDE VIRTUAL = "../SESSIECHECK.ASP" --> gebruikt werkt het als het goed is wel.
onzin.

bovendien is dit het probleem helemaal niet, het includen werkt prima zo te lezen.

[edit]
toelichting:

bij [include virtual] wordt de basedir van de website (als in iis geconfigureerd) als begin punt gezien, bij [include file] de absoluth path.

vb:

www.blaat.org/mja/bla.asp

include file="bla.asp"
include virtual="mja/bla.asp"

ervanuitgaande dat de including file ook in de mja dir staat.

• nodezero
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 12:35 schreef oZy het volgende:

[..]

onzin.

bovendien is dit het probleem helemaal niet, het includen werkt prima zo te lezen.
Hoezo onzin, mischien is dit niet de oplossing van het probleem, maar het is geen onzin.
De parser van IIS, ik neem aan dat het draait op een IIS-server aangezien het .asp-code is, is daar nogal strikt in.
ik had er zelf ook een probleem mee. Als je dirs gaat verwisselen, dan moet je VIRTUAL gebruiken. kijk maar eens op msdn daar staat het ook.

• oZy

oZy

Op dinsdag 22 januari 2002 12:40 schreef nodezero het volgende:

[..]

Hoezo onzin, mischien is dit niet de oplossing van het probleem, maar het is geen onzin.
De parser van IIS, ik neem aan dat het draait op een IIS-server aangezien het .asp-code is, is daar nogal strikt in.
ik had er zelf ook een probleem mee. Als je dirs gaat verwisselen, dan moet je VIRTUAL gebruiken. kijk maar eens op msdn daar staat het ook.
Het maakt geen reet uit of je file of virtual gebruikt. Als je dirs gaat moven moet je wel rekening houden met je includes ja, maar dat is aan het benul van de coder.

Jij zegt: [include file] kan je alleen gebruiken als de include file ook in de zelfde dir staat, dit is onzin.

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Ik ben even aan het zoeken... ik denk dat het te maken heeft met de code in de sessioncheck zelf... ik zie een stukje dat misschien wel voor m'n probs zorgt... ik krijg nu een lege regel met een '<' te zien dus ik denk dat het aan de code ligt...
:o

Sempron 3800+ 8k9a7i

• nodezero
  • Niet online
Op dinsdag 22 januari 2002 12:45 schreef oZy het volgende:

[..]

Het maakt geen reet uit of je file of virtual gebruikt. Als je dirs gaat moven moet je wel rekening houden met je includes ja, maar dat is aan het benul van de coder.

Jij zegt: [include file] kan je alleen gebruiken als de include file ook in de zelfde dir staat, dit is onzin.
Je hebt gelijk.

ik heb het even opgezocht

Misschien is dit handig om te weten(kan ook de oorzaak van mijn probleempje zijn geweest): You can also use the file keyword with the syntax (..\) to include a file from a parent, or higher-level, directory if the Enable Parent Paths option is selected in the Internet Information Services snap-in.

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
De verdwaalde spatie heeft z'n pappa weer gevonden.
BEst wel stom eigenlijk dat ik 3x moet kijken en zelfs moet posten voor zoeits lulligs. Maarja, van fouten leert men. Tnx... ps. <!-- #INCLUDE FILE = "../SESSIONCHECK.ASP" --> dat werkt dus absoluut WEL he!

Hoe wil je het anders doen als je global.asa bijvoorbeeld in een andere dir staat? Precies...

Sempron 3800+ 8k9a7i

Pagina: 1